ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4Drive – rodinné vábení (TEST)

Silný turbodiesel a paket FR-Line dělají z velkoprostorového Seatu Alhambra atraktivní auto. Alhambra navíc nedávno přišla s faceliftem. Co je nového jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Seat Alhambra patří mezi oblíbené rodinné vozy kategorie MPV. Vyrábí se na stejné platformě, jako Volkswagen Sharan. V roce 2010 byla představena druhá generace tohoto vozu, která byla v roce 2015 inovována. Na evropském trhu je jen málo vozů, které prošly během dvou dekád pouze jednou obměnou a Seat Alhambra patří mezi ně.

Loňský facelift přinesl upravené světlomety a také pozměněnou masku chladiče. Líbil se nám i inovovaný design litých kol. Novinkou je také sportovní paket FR-Line, který byl součástí i námi testovaného vozu. Známe ho z menších modelů Seatu, a tak jsme už dopředu věděli, že se máme na co těšit. U Seatu Alhambra je k mání pouze v kombinaci s nejvyšší výbavou Style Advance a stojí bezmála třicet tisíc korun. Co zahrnuje?

Spolu s FR-Line paketem získá zákazník osmnáctipalcová kola, ozdobné boční polepy nebo čalounění sedadel příjemnou Alcantarou s rudým prošíváním. Potěší také kožený volant, který skvěle padne do ruky. Zároveň je auto vyzdobeno několika logy FR-Line. Praktickým prvkem jsou také speciální prahové lišty. Tato výbava vozu mimořádně sluší a jeho vzhled posunuje na sportovnější úroveň. To vše navíc za příznivou cenu.

Prostor a zase prostor

Interiér Seatu Alhambra se nese v duchu velkého prostorového potenciálu. Všude je spousta kapes a odkládacích přihrádek. Přístrojová deska je dlouhá a za volantem se sedí poměrně vysoko, takže máte z vozu velice slušný výhled. Nastupování na zadní sedadla usnadňují příplatkové posuvné dveře s elektrickým ovládáním.

Pochvalu si zaslouží prostor na zadních sedadlech, která jsou symetricky dělená a nabídnou komfort i cestujícím vyššího vzrůstu. Praktickou výbavou jsou integrované dětské sedačky na krajních sedadlech se speciálními hlavovými opěrkami. Za ty zaplatíte něco přes deset tisíc korun. Dalším komfortním prvkem je třízónová klimatizace.

Testované sedmimístné provedení je velice praktické pro početnou rodinu. V poslední řadě sice tolik místa nenajdete, na převoz dětí či osob nižšího vzrůstu to však bohatě stačí. Za třetí řadu sedadel zaplatí zákazník bezmála dvacet tisíc korun. Připraví se sice o 133 litrů objemu zavazadelníku, ale možnosti využití vozu se tím výrazně rozšíří. Stále však zůstává v kufru dostatečně velký prostor.  Při vytažené třetí řadě sedadel, má posádka k dispozici úložný prostor s objemem 267 litrů, což rozhodně není špatné.

Nejsilnější TDI pro Alhambru

Pod kapotou námi testovaného vozu se nacházel přeplňovaný vznětový dvoulitr s nejvyšším výkonem 135 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 380 N.m je k dispozici v rozmezí 1750 – 3000 ot/min. Jedná se o nejvýkonnější motorizaci v nabídce, kterou známe například z Leonu FR. Točivý moment se na silnici přenáší prostřednictvím sedmistupňového automatu DSG a přes všechna čtyři kola 4Drive. Pohon všech kol využívá standardní mezinápravovou spojku Hladex.

Automatická dvouspojková převodovka si s motorem dobře rozumí. Snad jen v nižších rychlostech občas působí trochu nerozhodně. Motor skvěle zatahuje od 1700 ot/min a jeho výkon je dostatečný i pro dynamický jízdní styl. Navíc pohonná jednotka běží hladce a je dobře odhlučněná. A jak je na tom testovaný seat se spotřebou pohonných hmot?

Narovinu říkáme, že na údaje uváděné výrobcem jsme se nedostali. Kombinovaná hodnota 5,9 l/100 km je tedy z říše snů, realita je zhruba o litr horší. Na dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu 7,3 l/100 km, při jízdě mimo město lze na displeji vídat hodnoty začínající šestkou. Ve městě jsme jezdili do 8 l/100 kilometrů v závislosti na stylu jízdy. S ohledem na téměř dvoutunovou pohotovostní hmotnost, pohon všech kol a automatickou převodovku, nám však dosažené hodnoty nepřijdou vůbec špatné.

Na silnici

Vozy MPV jsou většinou pověstné svým komfortem a dostatečným prostorem. Seat Alhambra díky dynamickému pojetí španělské značky však překvapivě dobře zvládá i poměrně rychlý jízdní styl. I při něm totiž máte pocit absolutní kontroly nad vozem. Karosérie se tedy nikterak výrazně nenaklání, a to i díky příplatkovým adaptivním tlumičům testovaného vozu.

Jejich režim navíc není spojen s režimem mapy motoru či převodovky, jak tomu bývá u většiny koncernových vozů. K dispozici je mód Comfort a Sport. Právě komfortní nastavení jsme si nejvíce užívali ve městě, sportovní pak při jízdě po kvalitních zakroucených silnicích. I řízení je poměrně komunikativní a hlavně přesné. Posilovač navíc tuhne s rostoucí rychlostí, což je rovněž příjemné. Brzdy jsou velice účinné, dobře se dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4Drive je atraktivní rodinné auto s velkým prostorovým potenciálem a kvalitní technikou. Pohon všech kol navíc dodává důležitou jistotu při jízdě v náročnějších podmínkách, velmi schopná automatická převodovka pak zajišťuje komfort. Modernizace vozu prospěla, přestože přinesla spíše nevýznamné úpravy. Asi největší přidanou hodnotou je podle nás paket FR-Line, který dokáže podpořit individualitu náročných zákazníků.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4Drive

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1968

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

135 / 3500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

380 / 1750 - 3000

Maximální rychlost (km/h):

211

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,9

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,8 / 5,3 / 5,9

Velikost zav. prostoru (l):

658

Objem nádrže (l):

70

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1983

Nosnost (kg):

N/A

Základní cena (Kč):

668 900 (1.4 TSI, Reference)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (Kč):

 

Cena s testovaným motorem + DSG + 4Drive

894 900 

 

 

992 900  

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.