ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Peugeot 2008 1.6 BlueHDI – svižný všeuměl (TEST)

Nedávný facelift oblíbeného crossoveru 2008 od Peugeotu přinesl nejen elegantnější vzhled, ale také rozšíření výbavy o GT line.  Testovali jsme nejsilnější naftovou variantu modelu 2008 s přeplňovaným čtyřválcem 1.6 BlueHDI pod kapotou.

Nedávno jsme se svezli Peugeotem 2008 s přeplňovaným benzinovým motorem 1.2 PureTech. Ten nás zaujal nejen svojí agilitou, ale také solidním jízdním komfortem. Naftová varianta má přinést zejména větší úspory pro zákazníky s vyšším ročním nájezdem. Peugeot 2008 zaujme především elegantním ztvárněním karosérie, která daleko více evokuje hatchback, než agresivnější SUV.  

Facelift přinesl upravenou masku chladiče s vertikálním žebrováním a chromovými prvky. Atraktivní vzhled dotvářejí také originálně vykrojené svítilny a větší logo výrobce. Další novinkou je avizovaná výbava GT line. Co přináší?

Francouzský šarm paketu GT line podtrhují sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin v tmavém provedení. Tmavá je rovněž čelní maska chladiče a okolí čelních světlometů. Nechybí ani zpětná zrcátka s černě lakovanými kryty nebo střešní ližiny.

Okamžitě po nasednutí zaujme Peugeot jistou dávkou útulnosti a také prostorností interiéru. Dominantou interiéru je přístrojová deska se svéráznou kapličkou. Přístroje se nenachází za volantem nýbrž nad ním. Škoda jen, že volant částečně zakrývá výhled na vlastní přístroje a displej palubního počítače. Hlavní informační centrum však představuje i-Cockpit, který se nachází na středovém sloupku a tvoří ho sedmipalcová dotyková obrazovka. Systém nabízí řadu zajímavých aplikací a chlubí se solidní grafikou.

Paket GT line přináší červeně zabarvené lemy koberečků a také švů čalounění velice pohodlných sedadel. Ty se chlubí dostatečným bočním vedením a dlouhým sedákem. Součástí této výbavy je i kůží obšitý volant s příjemně silným věncem nebo kožené madlo ruční brzdy. Ta svým tvarem spíše připomíná ovladače cockpitu letadla. Cestování pak zpříjemní panoramatická střecha. Její clona se ovládá tlačítkem na středovém panelu.

Přestože ani tento crossover nenabízí pohon všech kol, na středovém panelu naleznete kruhový ovladač jízdních režimů systému Grip Control. Řidič tak může volit mezi režimy Standard, Snow, All-Terrain, Sand a ESP Off. Díky tomu má Peugeot hravě zvládnout nástrahy počasí a náročných podmínek. Další podporou výbavy GT line jsou celoroční pneumatiky Mud/Snow.

Jadrný turbodiesel 1.6 BlueHDI

Po nastartování o sobě dává vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDI poměrně hlasitě vědět. Po zahřátí se akustický dojem z motoru zlepší, ale nečekejte kdovíjakou kultivovanost. Tento motor má však jiné přednosti. Výrobce uvádí nejvyšší výkon 88 kW při 3750 ot/min a největší točivý moment 230 N.m při 1750 ot/min. Pocitově motor jede o poznání lépe.

Pohonná jednotka zatahuje nejlépe ve středních otáčkách, optimální tedy je motor udržovat v rozmezí 1800–3500 ot/min. V těch vyšších poměrně rychle ztrácí výkon a dobře mu nedělají ani nízké otáčky. Testovaný motor byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. S ní se příjemně řadí a díky delší šestce je zajištěn i solidní jízdní komfort na dálnici.  A jak je na tom motor se spotřebou?

V kombinovaném režimu jsme jezdili za 5,8 l/100 km, při defenzivním stylu jízdy ukazoval palubní počítač hodnoty kolem pěti litrů na sto kilometrů. Ve městě a na dálnici je nutné počítat s průměrem 6,5 l/100 km.

Podvozek na jedničku

Podvozek modelu 2008 je naladěn na komfortní jízdu. Výrazných náklonů karosérie se ale posádka obávat nemusí. Potěší také dobré odhlučnění, a to i v případě přejezdu výraznějších nerovností. Překvapením bylo poměrně strmé řízení, zejména kolem středové polohy. Navíc je přesné a na poměry SUV docela komunikativní.

Testovaný model nevyvede z míry ani nekvalitní silnice, na odskakování kol tedy můžete s radostí zapomenout. Peugeot se nebrání ani dynamické jízdě, a dokonce při ní obstojně funguje. Pochvalu zaslouží brzdy, které se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění.

Přestože Peugeot navozuje outdoorový dojem, zapomeňte na pohon všech kol. Model 2008 již tradičně sází na přední poháněnou nápravu a vyplácí se to. Auto zvládá přejezd nerovností, a to i na polních cestách. Limitem pro něj tak představují především zhoršené adhezní podmínky. Právě zde výrazně pomáhá avizovaný systém Grip Control, který díky několika režimům dokáže přizpůsobit jízdní charakteristiku auta specifickým podmínkám.

Resumé

Peugeot 2008 1.6 BlueHDI je praktickým autem s agilním motorem, komfortním podvozkem a relativně komunikativním řízením. Nedávný facelift dodává exteriéru větší šmrnc a také jistou dávku osobitosti. Obzvláště pak v testované výbavě GT line. Přestože se jedná o vůz s pouze jednou poháněnou nápravou, díky systému Grip Control se nezalekne ani lehkého terénu. Svůj podíl na tom bezesporu má i pečlivě vybrané obutí. 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDI 120k SS, MAN

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1560

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

88 / 3750

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

230 / 1750

Maximální rychlost (km/h):

190

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,3

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,3 / 3,3 / 3,7

Velikost zav. prostoru (l):

360

Objem nádrže (l):

45

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1275

Nosnost (kg):

455

Základní cena (kč):

325 000 (Access 1.2 PureTech 82k, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

500 000 (GT line 1.6 BlueHDI 120k SS, MAN, akční cena)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.