ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – fešák nejen do města (TEST)

Na trhu je už od roku 2007 a je úspěšný. Volkswagen Tiguan již devět let sklízí slušné prodejní výsledky na evropském i zámořském trhu, a tak bylo logickým krokem, že wolfsburská automobilka letos přišla s novou generací. Podobná představení nových modelů funkčních vozů přinášejí velká očekávání co do vylepšení, německá firma však všem vytřela zrak a připravila především výraznou vzhledovou přeměnu. Je to změna k lepšímu? A co ostatní vlastnosti, nezměnily se vůbec? Pojďme se na nové SUV podívat zblízka.

Abychom byli spravedliví, změna vzhledu se asi dala trošku čekat. Přepracováním designu prochází v poslední době všechny vozy koncernu Volkswagen, jen si vzpomeňte na studie CrossCoupé TDI a CrossBlue Coupé. Je to nový trend, který se nyní razí ve Wolfsburgu, a je to trend veskrze pozitivní. Praktičtějším důvodem proměny exteriéru jsou pak změny proporcí – nový tiguan je delší o 60 mm a širší o 30 milimetrů. Zároveň se snížil o 30 mm. Změny to jsou výrazné a autu rozhodně prospěly.

Ne snad, že by starší generace vypadala špatně, to určitě ne. Ale proměnou se ta nová ještě vylepšila. Silueta se výrazně změnila, auto je ostřejší, dravější, působí mnohem dobrodružnějším dojmem. Přirozeně nevybočuje tolik z německé konzervativnosti, ale takové radikální proměny se čekat ani nedaly. Na ostré linie si možná leckdo bude muset zvykat, ovšem automobilu určitě sluší.

Pohodlí a prostor

Jakmile však usednete za volant, budete doma. Interiér je klasicky koncernový, bez zbytečných výstřelků, elegantní, ale s trochou příslovečné německé strohosti a odměřenosti. Jediný výstřelek, který si designéři dovolili, je ozdobný dekor před spolujezdcem, a i to je na poměry ve Volkswagenu hodně. Neznamená to však, že je to špatně – horizontálně členěná palubní deska je maximálně účelná, digitální kaplička s přístroji je dokonce standardní (o tom si jiná auta mohou nechat jen zdát) a o kvalitě provedení a logickém rozmístění přístrojů asi není potřeba mluvit. V tom jsou Němci světovou špičkou. Prostě paráda.

Řidič si užije dost pohodlí, jeho sedadlo je umístěno spíš výše, takže se do auta snadno nastupuje a rozhled je taky bez výtek. K tomu jsou sedačky pohodlné, volant má tenčí věnec, ale i tak se ještě docela dobře drží, a místa je tam dost. A to nejen, co se týče odkládacích prostorů, kterých je fakt hodně (plastovou láhev s pitím v pohodě zastrčíte do dveřních kapes vpředu i vzadu), včetně středového tunelu nebo schránky před spolujezdcem.

Místa si cestující užijí vpředu i vzadu. Že se mají za jízdy dobře hlavně ti vpředu, je známý evergreen, to už nikoho nepřekvapí. V tiguanu to ale beze zbytku platí i o těch vzadu. Především na kolena je tam tolik prostoru, že můžete skoro tancovat. Jasně, platí jen ve chvíli, kdy jsou posuvná sedadla v zadní poloze, když je dáte dopředu, místo se dramaticky zmenšuje, ale když s tím počítáte, nemůže vás podobná věc zaskočit. V tom byl skvělý už první tiguan, který z pozice SUV úspěšně ostřeloval vozy kategorie MPV, a druhá generace rozhodně nezůstává pozadu.

Prakticky totéž lze říct o kufru. Sice se v materiálech dočtete, že zavazadelník nabízí prostor 615 litrů, ale tohoto obřího objemu dosáhnete jen tehdy, když vyndáte rezervu a zadní sedadla posunete zcela dopředu. Ale i když chcete dopřát cestujícím vzadu hodně místa, pořád je k dispozici místa dost. No, a pokud budete stěhovat skutečně velké věci a zadní sedadla úplně sklopíte, počítejte s prostorem 1655 litrů. Tam už se vejde solidní náklad.

Osvědčené TDI

V první generaci tiguanu jste si mohli vybrat mezi zážehovým 2.0 TSI a vznětovým 2.0 TDI, nyní se nabídka rozšířila třeba o 1.4 TSI. Je to ale jen kosmetická úprava. Dvoulitrový turbodiesel nabízí to nejkvalitnější, co je u tohoto typu auta k dostání, a bylo by jednoduše chybou sahat po jiné verzi. Například je hodně tichý – ani při vyšších rychlostech se nerozeřve do nesnesitelných výšin, že byste v kabině neslyšeli ani slovo. Kdepak. Hezky si tiše přede a je mimořádně kultivovaný.  A k tomu slušně šetří palivo.

S novým tiguanem můžete na dálnici v klidu uhánět za 6,5 litru, ve městě se pak kolébat ulicemi za sedm. Na okreskách záleží, jakou jízdu zvolíte. Jestliže agresivní, natankujete do nádrže devět litrů nafty na sto kilometrů, pokud pojedete v klidu, tak jen šest. Suma sumárum, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI je na poměry SUV velice úsporné auto.

Testovaná pohonná jednotka 2.0 TDI s nejvyšším výkonem 110 kW při  3500 – 4000 ot/min. bude podle nás patřit mezi nejoblíbenější. Solidní hodnota točivého momentu 340 vrcholí v rozmezí 1750 – 3000 ot/min, což zaručuje příjemný zátah od nízkých otáček.

Naše varianta byla vybavena pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou DSG, což je rozhodně atraktivní kombinace pro SUV. Automat řadí velice rychle a hladce bez jakéhokoliv cukání. Dokázali bychom si představit snad jen o něco lepší intuici řazení. Někdy zkrátka elektronika váhá, jaký převod má zvolit. Výhradu také máme k částečnému podtáčení motoru. Častěji jsme tedy volili sportovní jízdní režim, který tento neduh perfektně eliminoval.

Cestou necestou

Jednou z vychytávek tiguanu je, že si otočným ovladačem můžete zvolit jeden ze tří módů - jízda v terénu, na sněhu a na silnici, která se dělí do dalších pěti. Stačí si připlatit za adaptivní tlumiče. Módy se liší reakcemi motoru na pohyb plynového pedálu, pohonu 4x4, kontrolou stabilizace nebo chováním převodovky. Jasně, auto do terénu to fakt není, ale i tak se s ním dá užít dobrá zábava při zachování maximální bezpečnosti.

Na silnici auto drží směr bez větších náklonů karosérie a podvozek perfektně tlumí nerovnosti. Podvozek je navíc perfektně odhlučněn. Nutno dodat, že se tiguan přeci jen cítí lépe při pohodové jízdě, než agresivním jízdním stylu. Není se co divit, vždyť se jedná o vůz s vyšším těžištěm.

Resumé

Nový Volkswagen Tiguan 2.0 TDI je opět elegantnější a modernější, než kdykoliv dříve. Prostorná kabina, bohatá výbava a skvělý podvozek dokáží obhájit vyšší pořizovací cenu. To je asi jediná vada na kráse současného tiguanu. Věříme však, že vynaložené prostředky přinesou většině potenciálních zákazníků přidanou hodnotu navíc. A ostatní, kteří hledají, více řidičsky zaměřené auto, se i tak pravděpodobně poohlédnou jinde.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

 

VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1968

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 3500 - 4000

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):

340 / 1750 - 3000

Maximální rychlost (km/h):

200

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,3

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,8 / 5,1 / 5,7

Velikost zav. prostoru (l):

615

Objem nádrže (l):

N/A

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1673-1917

Nosnost (kg):

437-631

Základní cena (Kč):

569 900 (1.4 TSI BMT, Man. Trendline)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

871 900 (2.0 TDI BMT, DSG, Comfortline, 4Motion)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.