ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Honda Jazz 1.3 i-VTEC – nákupní horečka (TEST)

 

Honda Jazz je svým pojetím velice osobitá. Její karosérie je totiž na pomezí normálního hatchbacku a mini MPV. Auto je tedy ve skutečnosti větší, než by se na první pohled mohlo zdát. 

 

 

S výběrem nové Hondy Jazz nebude mít zákazník příliš práce. K dispozici je totiž pouze jeden zážehový motor – povedený 1.3 i-VTEC. Co se týká převodového ústrojí, volit můžete mezi šestistupňovou manuální převodovkou, nebo variátorem CVT. Co se týká výbavy, zájemce může volit mezi základním stupněm Trend, vyšším Comfort a luxusním Elegance. Jak se tradičně na japonská auta sluší, standardní výbava je hodně bohatá. Za nadstandard si ovšem Honda nechá sebevědomě zaplatit. Za základní verzi s automatem dáte téměř 400 tisíc korun, a to teprve startujete, což na tuhle kategorii není zrovna málo. Nemusíme mít však v autě automat, abychom poznali, o jak příjemný mini-automobil se jedná.

 

Design Jazz

 

Honda se rozhodla navázat na tradici, a tak vzhled nového Jazzu silně evokuje své předchůdce. Navíc některými detaily může připomenout i další produkty této japonské automobilky. V rámci lpění na tradicích ale bohužel pozapomněla na inovaci osvětlení, diodové svítilny využijete pouze za dne, zatímco potkávací a dálková světla fungují na bázi dvouvláknové žárovky H4. A to i v dražších verzích, což je trošku škoda.

 

Zatímco zvenčí rozměry auta působí nafouknutě, uvnitř se tento pocit ještě zvětší – ovšem ku prospěchu věci. Zde se konstruktéři opravdu vyhráli a připravili rozměrný automobil, ve kterém se posádka nebude muset mačkat. Na nohy i na hlavu je místa dost, a to jak do délky, tak i do šířky. Právě šířka interiéru zaslouží v rámci této kategorie velkou pochvalu. Sedačky snesou přísná měřítka i v základní verzi. Nejen že jsou pohodlná, ale kvůli tomu, že palivová nádrž je umístěna přímo pod předními sedadly, tak i vyvýšená. Díky tomu je zaručen perfektní výhled z vozu.

 

 

Jak bylo řečeno v úvodu, výbava je také na velice dobré úrovni již od základní verze vozu. Například audio systém s dotekovou obrazovkou působí moderním dojmem. Ovládání je navíc intuitivní, takže si na něj rychle zvyknete. Přístrojová deska je opravdu povedená, i když poněkud minimalistická a obsahuje pouze nejnutnější ukazatele. Zato je však vyvedena z příjemně vyhlížejícího plastu, který navozuje prémiový dojem. V rámci vyšší výbavy získáte další sofistikované prvky, jako například bezpečnostní zařízení ADAS, které obsahuje soubor asistentů varujících před čelní srážkou nebo neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Samozřejmostí jsou také přední a zadní parkovací senzory nebo multimediální LCD displej systému Honda Connect. Něco si můžete pořídit do základní verze za příplatek, ale některé prvky získáte až s vyšší výbavou.

 

Pokud se interiér vozu dočkal chvály ohledně místa, totéž platí o zavazadlovém prostoru. Jeho základní objem činí 354 litrů. Hlavní výhodou je však perfektní využitelnost. Pokud potřebuje, jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel jej zvýšíte na 884 litrů příp. 1314 litrů s nákladem až po střechu. Manipulace se zadními sedadly je velice jednoduchá, takže ji hravě zvládne každý. Po sklopení vznikne navíc úplně rovná plocha.

 

 

Tradiční motor 1.3 i-VTEC

 

Technické inovace se dočkal motor. Vlastně místo inovace by se více slušelo říct technický balíček opatření, který pomáhá snížit spotřebu a produkci emisí. V jazzu, který je k dostání v Evropě, máte k dispozici motor o objemu 1,3 litru a výkonu 75 kW, aniž by potřeboval dnes již standardní turbodmychadlo. Největší točivý moment 123 N.m vrcholí při 5000 otáčkách, takže motor doslova miluje otáčky. Pro lepší dynamiku budete muset zkrátka hodně přišlápnout plynový pedál k podlaze, abyste si to užili. A určitě se to vyplatí. Do zhruba 3500 ot/min. je motor příjemným společníkem, od čtyř tisíc pak ukazuje to nejlepší. S ohledem na absenci turbodmychadla se tedy jedná o takřka raritu, kterou jsme si velice užívali.

 

Řazení potěší svojí jednoduchostí a přesností - řadicí páka dobře padne do ruky, přestože oproti automobilům jiných výrobců je menší a nezvykle tvarovaná. Hůř jde zařadit jenom stupeň, za což může elektromotorická pojistka, a sem tam se může stát, že netrefíte zpátečku, ale šestku. Není to ale nepříjemné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Nakonec každé auto potřebuje čas, aby svému majiteli perfektně sedlo.

 

 

Již bylo zmíněno, že když v jazzu pořádně přišlápnete plyn, dočkáte se přílivu výkonu a také akustické nirvány, která se dnes příliš nenosí. Příjemným zjištěním byl fakt, že za to všechno zaplatíte hodně nízkou spotřebu. Ve městě jen stěží překročíte šestilitrovou spotřebu a pokud vyrazíte na okresky mimo město a fakt se budete snažit uškudlit každou korunu, snadno se dostanete pod pět litrů na sto kilometrů. A to je klasické atmosférické jednotky nečekaně skvělé. Chtělo by se až křičet, kde je tedy výhoda přeplňování?

 

K tomu všemu vás Honda Jazz poctí stabilním podvozkem a přesným řízením. Auto má umí vyžehlit i větší nerovnosti na silnici a rozhodně se jimi nenechá vyvést z míry. Běžné nerovnosti v kabině vůbec nezaznamenáte. A to vše při perfektním odhlučnění podvozku.

 

 

Resumé

 

Honda Jazz hrdě nese pečeť svých předchůdců a v mnohém je překonává. Nabízí kvalitní motor a perfektní jízdní vlastnosti, které v kombinaci s prostorným interiérem osloví nejednoho zájemce o zábavný městský vůz. Škoda jen, že se v Evropě nabízí pouze s jedním motorem. Takový diesel by jazzu rovněž slušel.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

 

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Typ motoru:

Atmosferický zážehový

Objem motoru (ccm):

1318

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

75 / 6000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

123 / 5000

Maximální rychlost (km/h):

190

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,1 / 4,3 / 5

Velikost zav. prostoru (l):

354

Objem nádrže (l):

40

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1063

Nosnost (kg):

542

Základní cena (kč):

359 900 (1.3 i-VTEC, Trend)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

359 900

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.