ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4Motion – rovnováha dvou světů (TEST)

Osmá generace nového Volkswagenu Passat nabízí v současné době pět benzínových motorizací a čtyři vznětové. My jsme tentokrát vyzkoušeli druhou nejsilnější dieselovou variantu 2,0 TDI 140kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Na tuto motorizaci jsme se hodně těšili, přestože první setkání ve Škodě Superb nás příliš nepřesvědčilo. Navíc není žádným tajemstvím, že si od něj koncern VW slibuje mnohé.

Láska na druhý pohled

Passat B8 brázdí naše silnice již přes dva roky a musíme říct, že naší oblibu rozhodně nezískal na první pohled. Při představení této generace jsme totiž očekávali významnější změny. Ale po prvním svezení zjistíte, že není potřeba velkých karosářských změn, když vše funguje na jedničku.  Navíc konzervativní design prakticky nestárne, stačí se podívat například na šestou generaci, která i dnes dokáže zaujmout a jak jsme již psali před rokem o testovaném VW Passat BiTDI - s koupí nového modelu Passat si kupujete designovou budoucnost.

Celkově B-osmička narostla ve všech směrech. Oproti předchozí generaci se zvětšil zejména rozvor a to o 79 mm. Při čelním pohledu vůz působí robustněji díky vytaženým světlometům do boků karosérie a bohatému chromování. Zadní partie jsou u testovaného sedanu zaoblené, plně osazené LED svítilnami (výbava Highline ve standardu, u jiných výbavových stupňů za příplatek 5.400 Kč), skvěle zapadají do boční a zadní části vozu. Pochvalu si zaslouží nejen za originalitu, ale zejména skvělou viditelnost při noční jízdě.

Uvnitř „klasika“

Vnitřní zpracování lze s klidem označit za vysoký standard. Použité materiály a slícování plastů je velice kvalitní, ostatně tak, jak jsme u VW zvyklí. Překvapením je vnitřní výbava, za kterou se bohužel u většiny německých značek připlácí značné sumy. Passat se posunul blíže širokému spektru zákazníků a již v sériové výbavě nabízí například automatický spínač světlometů, dešťový senzor, třízónovou automatickou klimatizaci, startovací tlačítko, zvukovou parkovací signalizaci vpředu a vzadu, front assist nebo multifunkční tříramenný volant v kůži atd.

Kromě výbavy Highline, kterou se chlubil i námi testovaný vůz, nabízí ještě Passat nižší výbavu Comfortline a sportovněji laděnou R-line. Za výbavu Highline si oproti Comfortlinu připlatíte 44.000 Kč, při porovnání stejného motoru a převodovky bez provedení 4x4. Výbavu Comfortline nabízí automobilka i k motorizaci 2.0 TDI 140kW s kombinací převodovky DSG, ale bez pohonu 4x4. Je to paradox, protože slabší varianta 110kW pohon čtyř kol nabízí, ale bez automatické převodovky. Zkrátka pokud chcete čtyřkolku s automatem, musíte mít Highline. Rozhodně to nepovažujeme za vypočítavost, berme to tak, že za slušný peníz dostanete mnoho – vyhřívané přední sedadla a trysky ostřikovačů, zadní LED svítilny, potah sedadel Alcantara, 17-ti palcová kola London nebo palubní počítač Prémium atd.

To, že se nejvyšší výbava za 44 tisíc korun vyplatí, můžeme uvést na jednom příkladu. Ve výbavě Comfortline máte v základním provedení 16-ti palcová kola. Sedmnáctipalcová samozacelující kola stojí 13 tisíc korun a k tomu musíte mít plnohodnotné rezervní kolo za příplatek šesti tisíc. A součet těchto dvou částek se téměř vyrovná polovině příplatku Highline.

Testovaný vůz disponoval navíc nadstandardním digitálním štítem s 12,3 palcovou obrazovkou (+ 12.200 Kč). Ten nabízí variabilní nastavení vzhledů a je dobře čitelný za všech světelných podmínek. Štít však lze objednat pouze s navigací Discover Pro za 53.500 Kč. Dostanete tak 64GB HDD, DVD přehrávač, tři roky aktualizací zdarma, Car-Net, MirrorLink atd. Vzhledem k zimnímu času, jsme maximálně využívali High LED přední světlomety (+38.200 Kč) s Dynamic Light Assist (+10.900 Kč). Nové světlomety mění svazek světla v závislosti na rychlosti vozu. Při jízdě mimo obec se aktivuje funkce Dynamic, která částečně cloní svazek světla podle provozu po směru jízdy a v protisměru. Světla fungovala velice dobře, což koneckonců není divu, protože autorem maskovací funkce je právě VW. Kdo si příliš nočních projížděk neužívá, má možnost připlatit si za statickou variantu LED svítidel (+24.900 Kč).

Nový Passat nabízí opravdu bohatou komfortní nadílku. V neposlední řadě zmíníme kvalitní sedadla Ergo s masážní funkcí. Mají dobré boční vedení a možnost prodloužení sedáku na 55 centimetrů. I když nám posez za volantem přišel trochu vyšší, díky vysoké variabilitě nastavení volantu si optimální pozici najde každý.

110kW vs. 140kW = 56 tisíc korun

Jak jsme již zmiňovali na začátku článku, silnější varianta naftového motoru míří opravdu vysoko. Pohonná jednotka 2.0 TDI poskytuje výkon 140 kW při 3500-4000 ot/min a tyto parametry hravě dokazuje i v reálu. Do 3000 ot/min působil výkon motoru neutrálně, od 3000-4000 ot/min ukazuje i při vyšších rychlostech opravdovou sílu. Největší točivý moment 400 N.m je pak k dispozici v rozmezí od 1750 – 3000 ot/min.

Charakterem nám motor připomíná silnější BiTDI, má lineární zátah až do 4500 otáček a dynamická jízda mu rozhodně není cizí. Příjemný dojem umocňuje i převodovka DSG, která fungovala naprosto bravurně. Při manuálním režimu řazení, s tlačítky pod volantem, zvládá v mžiku podřadit i z šestého rychlostního stupně na třetí. Optimálně naladěnou považujeme také délku jednotlivých převodů, vždyť při 130 km/h točí motor 2100 otáček.  Marně hledáme větší chyby na skvěle naladěném motoru a převodovce. Oproti stejnému motoru ve Škodě Superb motorizace v Passatu přijde daleko lépe vyladěná. Možná je to jen odlišným naladěním automatické převodovky DSG.

Potěší také spotřeba pohonných hmot. Naše osvědčená trasa na měření spotřeby Přeštice – Praha Pankrác je toho důkazem. Profil trati 20 km okresky, 80 km dálnice a 20 km město v silnějším provozu, dokázal Passat zvládnout za slušných 5,2 l při průměrné rychlosti 97 km/h. Při výletě do Německa v režimu Sport a rychlostech okolo 200 km/h se budete pohybovat okolo velmi slušných 8 l/100 km.

Agilní podvozek

Pilířem celého vozu je podvozek s adaptivní regulací (+29 tisíc korun). Nabízí režimy Comfort, Eco, Normal, Sport a Individual. Ve městě jsme ocenili režim Comfort, který dobře tlumí nerovnosti bez zhoršení jízdních vlastností. Režim Sport ukazuje výrazné sportovní ambice, díky snížení karosérie o 10 mm. Ano, kdo by závodil s rodinným vozem, ale rychlé cestování se tento režim rozhodně hodí! A nutno dodat, že se podvozek rozhodně neztratí například v porovnání s Octavií RS. Rychlá jízda v zatáčkách tak bude opravdu zábavou, podvozek působí vyváženě a jistě. Částečný podíl na tom má i pátá generace mezinápravové spojky Haldex, která obstarává pohon 4x4.

V kabině je i při dálniční jízdě relativně ticho, podvozek je dobře odhlučněn. Je slyšet pouze proudící vzduch okolo bočních oken, který můžete částečně kompenzovat příplatkovými skly tlumícími hluk (+8.500 Kč), kterými bohužel testovaný vůz nedisponoval.

Trochu zklamáním bylo u tak dobře fungujícího vozu řízení. Je sice dost strmé díky progresivní funkci, ale až příliš přeposilované s minimální zpětnou vazbou od předních kol. Úsměv na tváři naopak vykreslí brzdy. Ty mají rychlý nástup účinku a ani při ostřejším brzdění nevadnou.

Zlatá střední cesta

Stočtyřicítku považujeme za optimální kompromis mezi cenou a výkonem. Pověsti o vyšší spotřebě při volbě automatické převodovky a pohonu 4x4 testovaný passat naprosto popřel a musíme uznat, že při výběru této kombinace rozhodně neprohloupíte. Bude opravdovým služebníkem za každé situace, v zimě, v létě, při pracovních cestách nebo rodinné dovolené. Vůz nám ukázal naprostou jistotu ve všech směrech a to hlavně díky skvěle naladěnému automatu, jistému podvozku a úspornému motoru. Jen tak dále!

Tým AUTOINDEX.CZ

 

 

Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4 Motion

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1968

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

140 / 3500 - 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

400 / 1750 - 3000

Maximální rychlost (km/h):

230

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

7,5

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: 

5,9 / 4,3 / 4,9

Velikost zav. prostoru (l):

586

Objem nádrže (l):

66

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1614

Nosnost (kg): 

681

Základní cena (kč):

655 900,- (1.4 TSI, Comfortline)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): 

796 900 (2.0 TDI 140 kW MAN., Comfortline)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.