ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Honda HR-V 1.6 i-DTEC – prostorný premiant (TEST)

V kategorii kompaktních SUV stojí proti nové Hondě HR-V nejeden silný soupeř. Konkurence je tak veliká, že honda bude mít co dělat, aby uhájila své místo na slunci. Není se ale čeho obávat. Japonští inženýři pečlivě pracovali a připravili auto, které dokáže překvapit nejedním ze svých parametrů.

 

 

První generaci HR-V Honda vyrobila už před 17 lety, tedy v roce 1999, kdy se automobil zdál být spíše jen nevzhlednou krabicí na čtyřech kolech. Dnes před námi stojí auto, jež přitahuje pozornost nejen svým designem, ale také užitnými vlastnostmi.

 

Model HR-V měl v Evropě chvíli pauzu a v Japonsku se vyráběl pod názvem Vezel. To je dobré mít na paměti, nejde tedy o nevyzkoušenou snahu obnovit dávno zastaralý model, ale o prověřený vůz se svou kvalitou.

 

Co se designu týká, Japonci se nebojí zkoušet nové a nové tvary, takže zatímco u jiných značek naleznete v jednotlivých modelech jistou podobnost a bez potíží je identifikujete, v Hondě se na toto nepsané pravidlo s radostí vykašlali a pro HR-V připravili úplně jinou podobu, než na jakou jsme u této japonské automobilky zvyklí. Silueta je sice dynamická, ale přední i zadní část jsou trochu z jiného světa. Určitou podobnost snad HR-V sdílí především s novým Jazzem. Nutno dodat, že tento vůz si na silnici nespletete s žádným jiným, což je zejména v naší zemi doslova zaplavené vozy koncernu VW velká výhoda.

 

 

Jestli jste ale ze vzhledu HR-V rozpačití, nijak nezoufejte. Stačí jen nasednout dovnitř. Odměnou vám totiž bude nesmírně prostorná kabina se spoustou místa. Všude. Nejen pro přední sedadla, ale i pro ta zadní. Místa je dost na kolena, na hlavu, místa je přebytek i v kufru. To je hodně dobrý benefit. A k tomu i pohodlí. Kvůli nádrži umístěné pod předními sedadly se sedí trošku výše, což nejlépe poznáte i z nižší palubní desky, takže máte skvělý výhled a pohodlný posez v měkkých sedačkách. U nich bychom ocenili snad jen o něco delší sedáky.  

 

Palubní deska se také nenechává zahanbit a tradičně sází na jednoduché, skvěle zpracované tvary z tvrdšího plastu. To sice nevýhoda je, ale pouze kosmetická, protože při letmém pohledu to vůbec není poznat. Ovládání je čistě moderní dotykovou záležitostí, jak se na novější vozy sluší. Jasně, může se vám stát, že třeba budete chtít zapnout klimatizaci, ale tlačítko nezareaguje, případně zareaguje dvakrát. Ale i tohle je jenom o cviku, než si vůz osaháte a přesně poznáte, co mu dělá dobře. Pak už si na staromilecké povzdechy ohledně bezproblémových tradičních tlačítek ani nevzpomenete.

 

 

Potěší rovněž i volant s tenkým věncem, což je do ruky možná mírně netradiční, ale o to více usnadňuje manévrování s vozem. Řízení je příjemně strmé a na poměry SUV solidně komunikativní. Podobně nestandardně působí i krátká řadicí páka, jež je po ruce, protože středový tunel je vyvýšený a není třeba sahat nějak daleko. Páka dobře padne do ruky a řazení je přesné. Japonská preciznost tedy opět slaví úspěch.

 

Jak již bylo řečeno, tak i zavazadlový prostor překypuje dostatkem místa. Jeho objem dosahuje výborných 470 litrů. Dosáhnete ho snadno i tak, že odstraníte dvojité dno zavazadelníku, které bylo původně určeno pro rezervu. Tento odkládací prostor je totiž také hodně objemný a vejde se do něj spousta věcí. A to i přesto, že na českém trhu máme HR-V k dispozici pouze včetně sady na opravu pneumatik. Tím se tedy tento prostor malinko zmenší, ale i tak jde o nadstandardní zavazadelník, který posádce hodně usnadní převozy velkých věcí. A aby toho nebylo málo, velmi důležitým pro kufr jsou i zadní sedadla Magic Seats, jež po svém sklopení vytvoří rovnou podlahu a objem zavazadelníku rozšíří na 1 533 litrů.

 

Základní pořizovací cena Hondy HR-V startuje na vysokých 470 tisícovkách. Jenže v ní se vedle výkonného motoru dočkáte také automatické klimatizace, elektrického stahování všech oken nebo vyhřívaných předních sedadel. Zkrátka základní výbava vozu je bohatá. Takže nestačí pouze porovnávat pořizovací ceny konkurentů, ale zákazník musí přihlédnout i ke standardní výbavě. 

 

 

A co Honda nabízí v rámci výbavy na přání? Zaplatit si můžete za metalický lak, navigaci nebo třeba balíček bezpečnostní výbavy ADAS. Díky němu auto spolehlivě rozpozná značky omezující rychlost a dokonce dokáže automaticky upravit tempo podle momentálně povoleného limitu. V nabídce je samozřejmě také samočinné přepínání dálkových světel a další vychytávky. V nejvyšší výbavě Executive jsou pak k dispozici i diodové světlomety místo halogenových.

 

Evropa dostala od Hondy na výběr ze dvou motorových jednotek. Buď zvolíte benzinový motor 1.5 i-VTEC, anebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 i-DTEC, který známe například ze Civicu. Připlatíte si za něj oproti benzinovému motoru přibližně o 60 tisíc navíc, přesto se to vyplatí. Nejenom že k charakteru HR-V sedí víc. Šestistupňová převodovka má sice delší převody, ale dráhy jsou příjemně krátké a řazení je tedy zábavou. Motor nemusíte držet ve vyšších otáčkách, protože má dostatek výkonu prakticky od volnoběhu. Spotřeba se pak pohybuje někde kolem pěti litrů na sto kilometrů. A to je na SUV fantastický výsledek! S benzinovým motorem byste na pořizovací ceně ušetřili, ale na provozních nákladech nikoliv.

 

 

Pochvalu si zaslouží také jízdní vlastnosti nového HR-V. Jistý rozdíl samozřejmě skýtá jízda po hladkém povrchu a rozbitých českých okreskách. Na nich je úroveň komfortu o něco nižší, protože tlumiče jsou spíše tužší a vůz tedy trošku odskakuje. Jinak mu ale nelze nic vytknout. Auto skvěle drží zvolený směr, má minimální náklony karosérie a rychle reaguje. Jasně, na dálnici si s ním moc legrace neužijete, když sešlápnete plynový pedál víc k podlaze, do kabiny začne pronikat trochu více aerodynamického hluku.

 

I přesto, že se je HR-V kompaktním SUV, u nás se prodává pouze s přední poháněnou nápravou. To však nevadí, automobil se dokáže vypořádat i s lehčím terénem. Počítat však musíte s nevýhodou tvrdšího odpružení. Vše vám pak honda dokonale vynahradí na silnici.

 

 

Resumé

 

Japonský výrobce Honda má v kategorii malých SUV hodně žhavé želízko v ohni.Kvůli němu budete muset rozbít o něco tučnější prasátko. Odměnou vám ale bude maximální prostor, skvělé jízdní vlastnosti, zábavné řazení nebo solidní výbava už od základu.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

 

Honda HR-V 1.6 i-DTEC

Typ motoru:

přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1597

Počet válců:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

88 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

300 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

192

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,2 / 3,8 / 4,0

Velikost zav. prostoru (l):

470

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1395

Nosnost (kg):

475

Základní cena (kč):

479 900 (1.5 i-VTEC 6MT, Comfort)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

539 900 (6MT, Comfort)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.