ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Opel Astra GTC 1.9 CDTI – kupé jak má být (TEST)

      Tři písmena, tři emoce, tři pohledy. Třikrát průjezd stejnou zatáčkou v oblíbeném alpském průsmyku, třikrát neopakovatelný zážitek, třikrát slova chvály. Od května se na českém trhu prodává skutečně originální kupé se sportovně střiženým kabátem – Opel Astra GTC (Grand Turismo Compact).

 

 

       Na první pohled sportovní vůz se svébytným designem není pouhou modifikací pětidveřového hatchbacku, od něj totiž charismatické kupé přebírá pouze přední blatníky, světlomety a v neposlední řadě i kapotu.

 

      Prezentovaný automobil dále nabízí shodný objem zavazadelníku (0,380 m3), na stejné platformě s rozvorem 2614 mm je oproti hatchbacku o 39 mm delší a 15 mm nižší.

 

     Dále je již vůz samostatnou kapitolou renomovaného designéra Fredrika Backmana.

      Pro příznivce pohledných automobilů typu kupé může být Astra GTC splněným snem, příznivci rodinného cestování budou pravděpodobně i nadále považovat danou koncepci za poněkud nepraktickou.

        Všechny nedostatky však bohatě kompenzují jízdní vlastnosti, které jsou opravdu silnou stránkou tohoto vozu. Astra výborně sedí i při razantním zacházení, líbilo se nám čitelné chování téměř za všech jízdních situacích.

 

        Vrozená nedotáčivost je snadno korigovatelná lehkým ubráním plynu, ale pozor! Nepříliš zatížená záď může vůz snadno nasměrovat do přetáčivého smyku. Zajímavostí na seznamu nadstandardní výbavy je systém IDSPlus, který se ovládá stisknutím tlačítka Sport na přístrojové desce.

      Při   jeho   aktivaci   se  automaticky  zlepší  reakce   pedálu   plynu,  ztuhne  posilovač  řízení  a  přitvrdí elektronicky ovládané tlumiče. Milovníci adrenalinu tak mají rázem o zábavu postaráno.

     Opravdu. S GTC pak lze absolvovat hodně rychlé průjezdy zatáčkami a ani pohonná jednotka nás v tom příliš neomezovala.

     Moderní dieselový agregát se jeví jako ideální kombinace mezi úsporným provozem a výkonovým potenciálem.

      Inženýři ho totiž vyladili až na 110 kW při 4000 ot./min., což je společně s největší hodnotou točivého momentu 320 N.m ve spektru 2000 – 2750 ot./min. solidní základ pro dynamickou jízdu.  

       Není to však pouze údaj 8,9 s (0 – 100 km/h), který deklasuje mnoho potencionálních naftových soupeřů, ale také výborné utlumení a především úsporný provoz.

       Při klidné jízdě lze jezdit pod šestilitrovou hranicí na 100 kilometrů, městský provoz si potom žádá zhruba o litr více.

 

       Přibližně sto vozů v provedení Grand Turismo Compact má být podle slov dovozce prodáno na našem trhu. Ladné křivky, moderní technologie a v neposlední řadě i sportovní jízdní vlastnosti – to vše potvrzuje, že se rozhodně nejedná „jen“ o třídveřovou astru.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Opel Astra GTC 1.9 CDTI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1910 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot./min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000-2750 ot./min. 

Převodné ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná třídveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 7,4 l/4,9/5,8 l 100 km.

Základní cena

566 400 Kč

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.