ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Hyundai ix20 1.6i AT – kompaktní přístup (TEST)

Když z pásů nošovické továrny sjel tento malý víceúčelový vůz poprvé, strhla se kolem něj doslova prodejní mánie. A to hlavně na našem trhu. Dokonce se stal nákupním hitem a coby bestseller porazil v přímém souboji ve své kategorii i vůz značky Škoda – konkrétně model Roomster. Vítězství nad Škodovkou bylo o to cennější, že jej Hyundai dosáhl jako první a dosud jediné auto v celé prodejní historii u nás. Na rok 2015 si jihokorejská automobilka připravila modernizaci svého dosud nejúspěšnějšího MPV. Jak se s ním jezdí?

 

Už když se na ix20 poprvé podíváte, je jasné, že co se vzhledu týče, převratné změny si konstruktéři pro tuto inovaci nepřipravili. Nakonec, proč měnit něco, co v minulosti dobře fungovalo. Mírné modernizace v rámci faceliftu se však přesto tento model dočkal, když designéři vylepšili přední část auta novou maskou chladiče v podobě šestiúhelníku.

Ovšem luxus není pro každého – zatímco ve výbavě Komfort je ix20 skutečně velmi elegantní, s chromovanou mřížkou na chladiči, ocelovými koly, projektorovými světlomety vpředu a LED světlomety vzadu nebo černými klikami, méně drahá verze Trikolor a základní Start je samozřejmě výrazně chudší a zdaleka ne tak působivá. Takže jako vždy - záleží především na tom, kolik do vozu chcete investovat.

Prostorový zázrak

Interiér se na rozdíl od vnějšího vzhledu automobilu změnil ještě méně. Jakkoli dosavadní výbava z roku 2010 mírně zastarala, do příliš převratných novinek se designéři nepouštěli a raději vsadili na osvědčenou klasiku. Tím hlavním plusem, který ix20 zdobí asi nejvíce, je hodně místa. Auto je totiž dostatečně široké a prostorné prakticky ve všech směrech. To platí zejména pro přední sedadla.

Vzadu se vedle sebe pohodlně vejdou tři dospělí lidé a nebudou se muset příliš omezovat. Škoda jen, že prostřední cestující sedí na vyvýšené tvrdší části sedadla. Ani pro něj však nechybí bezpečností opěrka hlavy, kterou lze navíc dostatečně vysunout. Horší je to samozřejmě s prostorem v oblasti hlavy, ale zásadní problém v tom není.

Nejvíc si samozřejmě užije řidič, který se na pohodlné masivní sedačce může uvelebit a nic mu nepřekáží – má dostatečný prostor pro nohy, tělo i nad hlavou. Vyššímu posezu se také přizpůsobíte velmi snadno. A vlastně i díky němu máte skutečně mimořádný rozhled dopředu i do boku. Takový jinde mít skoro ani nemůžete – i na MPV je vynikající a konkurenci doslova převálcoval. Zato s výhledem vzad je to trošku horší, takže se určitě šiknou parkovací senzory, ale ty máte k dispozici opět až od výbavy Komfort.

Hyundai se chlubí množstvím příjemných detailů. Ať už se budeme bavit o tlumeném zavírání dveří a tichém chodu všech přístrojů, anebo snadno a přehledně ovladatelných tlačítek. A když si připlatíte za Komfort, budete si užívat kvalitní audiosoustavy, bluetooth a dalších detailů, které činí ix20 příjemnější a zábavnější. Ovládání palubního počítače je také při ruce a všechny přístroje jsou čitelné a přehledné.

Vzhled přístrojové desky v dnešní době, kdy barevné dotykové obrazovky jsou už tak nějak standardní, může působit trošku archaicky, ale zase přesně víte, kde co najdete. A nakonec tu máme vyhřívaný volant, který skvěle padne do ruky. Jeho průměr je menší a můžete ho mít buď potažený kůží (Komfort), nebo plastový (v levnějších výbavách).

Kufr se žádnou zvláštností nevyznačuje. Ve své třídě jde o nadprůměr, ovšem nijak nevybočující z toho, co od podobného typu vozu očekáváme. Objem je mírně nadstandardní, přičemž nejvíce se toho do něj vejde na šířku. Na standardní rodinné cesty tedy bohatě stačí. Pochvalu si navíc zaslouží za perfektní přístup.

Pohodový podvozek a defenzivní motor

A jaké jsou jízdní vlastnosti modernizované ix20? Určitě od vozu nečekejte sportovní výkony, ale ruku na srdce, pokud byste hledali auto pro tyto účely, tak asi nebudete sahat do tohoto segmentu. Posilovač řízení je velmi účinný a řízení je poměrně málo strmé. Pro přesun z místa na místo a popojíždění po městě tedy optimální, pro zábavu za volantem nikoliv.

Podvozek je spíše měkčí a velmi dobře žehlí prakticky všechny nerovnosti našich silnic. Posádka však musí počítat s náklony karosérie v zatáčkách, k čemuž přispívá i vyšší těžiště. Pochvalu si zaslouží odhlučnění podběhů a dalších podvozkových prvků.

Benzinová jednašestka je příjemným společníkem. Nutno ale dodat, že je vhodnější pro klidnou jízdu. Nejvyšší výkon 92 kW při 6300 ot/min. a největší točivý moment 156 N.m při 4200 ot/min. sice nepůsobí nikterak pesimisticky, v praxi však motor přílišnou chutí po dynamické jízdě neoplývá.

S běžným jízdním stylem koresponduje i naladění šestistupňového automatu, který má poměrně dlouhou šestku. Ta pomáhá udržovat příznivou spotřebu benzinu hlavně při dálniční jízdě. Stinnou stránkou je fakt, že převodovka musí i v menších stoupáních podřazovat. To zhoršuje plynulost a zvyšuje hladinu hluku pronikajícího do interiéru.

A jaký je tedy apetit motoru? Mimo město jsme jezdili za 6,2 l/100 km, na dálnici je nutné počítat se spotřebou zhruba o litr vyšší. Při popojíždění ve městě se pak spotřeba šplhá až k devítilitrové hranici. Za tyto hodnoty se benzinový vůz s automatem stydět nemusí, i když některé konkurenční jednotky spotřebují méně.

Resumé

Hyundai ix20 se inženýrům jednoduše povedl. Některé detaily, na které si bylo možné stěžovat v předchozí verzi z roku 2010, byly odstraněny, nový facelift vozu sluší a auto rozhodně dospělo. Jedná se o zajímavou alternativu k malým kombíkům, kterých je na našich silnicích možná až příliš.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Hyundai ix20 1.6i AT

Typ motoru:

Atmosférický zážehový

Objem motoru (ccm):

1591

Válce / ventily:

4 / 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

91,5 / 6300

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

156 / 4200

Maximální rychlost (km/h):

180

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,5

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8,6 / 5,2 / 6,5

Velikost zav. prostoru (l):

570

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1297 - 1410

Nosnost (kg):

483

Základní cena (kč):

289 990 (1.4i, Start)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

 

 

389 990 ( 1.6i AT, Trikolor)

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.