ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Benzinové povyražení - Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (TEST)

Zcela nový motor pod kapotou Nissanu Qashqai nese označení 1.6 DIG-T a splňuje emisní normu Euro 6. Jedná se o benzinový přeplňovaný čtyřválec, jehož výkon byl vyladěn na slušných 120 kilowatů. Jak s ním Nissan Qashqai jezdí, jsme zjišťovali, v rámci našeho redakčního testu.

Nissan Qashqai dostal s příchodem nové generace velmi povedený kabát, a tak se právem řadí mezi nejatraktivnější novodobé SUV.  Zajímavě provedená přední část vozu překvapí nejen robustností, ale i stylem a elegancí.

Tyto vlastnosti zdůrazňují především zajímavě tvarované světlomety s diodami LED ve tvaru hokejky a v neposlední řadě také originálně profilovaná kapota, jenž výrazně zasahuje do blatníků. Klenuté boční dveře dodávají bočnímu profilu dynamický nádech, stejně jako rozměrný spoiler nad oknem pátých dveří nebo velká kola s nezaměnitelným designem.  

Snaha o korporátní identitě doslova čiší také z interiéru. Přístrojová deska má nápadité křivky, které jsou dosti odlišné od konzervativního pojetí především německých automobilek.  Interiér se však může pochlubit i velmi dobrým zpracováním. Škoda jen některých lacinějších plastů a ovladačů. Pochvalu také zaslouží do ruky skvěle padnoucí volant.

Nissan Qashqai pohodlně převeze čtyři dospělé osoby i se zavazadly. Kufr o objemu 401 litrů sice není v této třídě ničím výjimečným, je ale skvěle přístupný a dobře využitelný. Sedadla jsou pohodlná a chlubí se dostatečným bočním vedením. Výhradu máme proti lesklému dekoru středového panelu, který není příliš praktický a snadno se na něm objeví otisky prstů.

Novinkou této modelové řady je výbava N-TEC, která vychází z druhého stupně Acenta a navíc se chlubí například multimediálním systémem s 5,8 palcovým dotykovým displejem, navigací a bluetooth. Samozřejmostí je také kamerový systém, který při parkování zobrazuje vůz i z ptačí perspektivy. Systém dále umí také rozpoznávat značky a upozornit na vyjetí z pruhu.

Centrální displej multimediálního systému by mohl být o něco výše, ocenili jsme však grafiku i dotykové ovládání kombinované s klasickými tlačítky. Navigace se chlubí intuitivním ovládáním a dokáže zobrazovat pokyny i na malém displeji mezi přehledným otáčkoměrem a rychloměrem.

Novinka pod kapotou 1.6 DIG-T

Testovaný vůz byl vybaven novou benzinovou šestnáctistovkou přeplňovanou turbodmychadlem. Nejvyšší výkon motoru činí solidních 120 kW při 5600 ot/min. Největší hodnota točivého momentu 240 N.m pak vrcholí v rozmezí 2000 - 4000 ot/min.

Točivý moment se k přední poháněné nápravě přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, která funguje velmi jemně. Odstupňování jednotlivých stupňů je spíše delší, nemusíte se tedy bát nutnosti častého řazení.

Pohonná jednotka 1.6 DIG-T je doposud nejsilnějším agregátem v nabídce modelové řady Qashqai. Už teď se ale hovoří o posíleném motoru, který by dostala ultimativní varianta Qashqai Nismo. Ta by se měla podle předběžných informací chlubit výkonem 147 kW.

Testovaný motor poskytuje velmi slušnou dynamiku a jako jediný z nabídky motorů dokáže nissan rozpohybovat na 100 km/h za méně než 10 sekund. Samozřejmostí je Start-Stop, který funguje bravurně a nikterak nebrání plynulosti provozu. A jak je na tom motor se spotřebou?

Ve městě jsme jezdili kolem 8,5 l/100 km, mimo město však spotřeba výrazně klesá pod šestilitrovou hranici. V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 6,8 l/100 kilometrů, což je na benzinové SUV skvělý výsledek a to i přes to, že výrobcem uváděné hodnoty jsou zhruba o jeden litr na sto kilometrů nižší.

Jízdní vlastnosti nissana se nesou v duchu komfortního naladění podvozku. To však neznamená, že by auto působilo v zatáčkách rozevlátým či nestabilním dojmem. Karosérie se při průjezdu zatáčkou příliš nenaklání a za volantem qashqai nabízí pocit jistoty. A to i přes to, že je posilovač poměrně účinný. Naštěstí, že si lze jeho režim nastavit v menu palubního počítače. Také chod řadicí páky a spojkového pedálu nevyžaduje příliš síly a to samé platí i pro účinné brzdy.

Pohon pouze přední nápravy má samozřejmě své limity, obzvláště u SUV, které dělá dojem terénního vozu. I na to si však poměrně rychle zvyknete. Hlavní devizou stále zůstává o něco vyšší světlá výška, která umožní opatrnou jízdu po suché polní či lesní cestě. V neposlední řadě je tu stále vyšší posaz za volantem a větší pocit bezpečí. To jsou ale pouze subjektivní dojmy, realita bývá občas opačná.

Resumé

Nissan Qashqai se zážehovým motorem 1.6 DIG-T je zajímavou alternativou pro milovníky benzinových motorů s kultivovaným chodem a bezhlučným projevem. Daň v podobě vysoké spotřeby navíc není strašákem. Jízdní vlastnosti této novinky ocení především milovníci komfortu, nissan totiž potěší hlavně při jízdě po rozbitých silnicích či mimo zpevněnou komunikaci. Zajímavá pořizovací cena je pak třešničkou na dortu.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1618

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

120 / 5600

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

240 / 2000-4000

Maximální rychlost (km/h):

200

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,1

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,4 / 4,8 / 5,8

Velikost zav. prostoru (l):

401

Objem nádrže (l):

65

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1483

Nosnost (kg):

520

Základní cena (kč):

384 900 (DIG-T 115, Visia, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

 

459 900 (DIG-T 160, Visia, akční cena)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.