ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Městská šlechta – Audi Q3 2.0 TDI (TEST)

Audi nedávno představilo modernizovaný model Q3, který se těší slušnému zájmu zákazníků. Toto malé SUV zvládá nejednu disciplínu a již tradičně se chlubí velmi kvalitním zpracováním a moderní technikou.

Kategorie malých SUV je stále v kurzu. Oblibu si tyto vozy našly zejména u žen, které oceňují kombinaci malých rozměrů karosérie a vyšší pozice za volantem. Mnoho zákazníků však tyto auta využívají i jako druhý vůz, případně s nimi jezdí starší lidé. I v prémiovém segmentu je tato kategorie docela slušně nabitá a Audi Q3 je jedním z hlavních reprezentantů.

Malé audi prošlo před časem modernizací, která se dotkla zejména přední části. Jednodílná maska chladiče je nyní výraznější a nové jsou také přední světlomety a nárazník. Upraveny byly i zadní svítilny, které jsou diodové a na přání mohou být vybaveny dynamickými blinkry. Kosmetické změny mají na svědomí elegantnější vzhled a větší originalitu. Líbí se nám především rozšířené chromování přední masky chladiče sahající až k světlometům.

Za volantem se sedí poměrně vysoko, což nahrává právě řidičkám. Posunout sedák výše je sice možné, ale rázem máte strop v blízkosti hlavy. Tedy alespoň u průměrně vzrostlého muže. Osoby vyššího vzrůstu by rovněž ocenili možnost výraznějšího přisunutí volantu k tělu. Jinak je ale posez v pořádku a pochvalu si zaslouží hlavně sedadla, která neunaví tělo posádky ani po dlouhém cestování. Zavazadelník má slušný objem 460 litrů a dobře využitelný tvar. Není žádným tajemstvím, že je Q3 postavena na stejné platformě jako VW Tiguan. Ten se však chlubí přeci jen o něco prostornějším interiérem.

Co se kvality zpracování týká, proti přístrojové desce Audi nemáme větších výhrad. Některé prvky sice nepůsobí takovým dojmem, jako u větších modelů této značky, jejich funkčnost je však bezchybná. Poněkud zastarale vypadá snad jen navigační systém a panel ovládání ventilace/klimatizace.

Ověřená klasika pod kapotou

Dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI byl nedávno posílen na 110 kW při 4200 ot/min. Největší točivý moment činí 340 N. m a je dostupný v rozmezí 1750 – 2500 ot/min. Motor už navíc splňuje přísnou emisní normu Euro 6.

Charakter motoru je příjemný, pohonná jednotka slušně zatahuje prakticky od volnoběhu a poskytuje modernizované Audi Q3 dobrou dynamiku. Jedinou výtku máme proti poměrně hlučnému projevu motoru a to především ve volnoběžných otáčkách. V tomto režimu jsou ostatní jednotky od konkurence o poznání kultivovanější.

Palec nahoru si zaslouží slušný zátah ve středních a vyšších otáčkách, naopak trochu zamrzí prodleva turbodmychadla kolem 2000 ot/min. Standardně je motor spojen se šestistupňovým manuálem, který nabízí lehké a přesné řazení. Především pátý a šestý převododový stupeň je poměrně dlouhý, takže vozu zaručuje úsporný provoz i ve vyšších rychlostech.

Spotřeba paliva se na dálnici pohybuje kolem 6,5 l/100 km a to v rychlostech kolem 140 km/h. Ve městě si motor řekne zhruba o půl litru více, mimo město naopak počítač ukazuje hodnoty začínající pětkou.

Agilní podvozek

Překvapením modernizované Audi Q3 byly bezesporu jízdní vlastnosti. Podvozek skvěle absorbuje nerovnosti českých silnic a nerozhodí ho ani příčný výmol v zatáčce. Právě při průjezdu oblíbenou klikatou silnici jsme ocenili skvělou stabilitu a to i přes určité náklony karosérie. Líbí se nám také neutrální jízdní vlastnosti při jízdě na hranici adheze s testovanou předokolkou.

Přestože auto nabízí několik jízdních režimů pomocí funkce Audi Drive Select, vlastnosti odpružení se ovlivnit nedaly, protože byl testovaný model vybaven standardními tlumiči. I tak ale toto malé SUV zvládalo většinu jízdních situací bravurně a v podstatě se jedná o optimální kompromis pro základní režimy.

Za zmínku stojí také dobré odhlučnění podvozku, kdy se ani při průjezdu výmolem neozývají z jeho útrob kdovíjaké rány, a tak posádka zůstává v komfortu i na rozbitých silnicích. Díky tomu auto velmi dobře funguje i ve městě.  

Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění. Posilovač řízení je možná až příliš účinný, takže mnoho zpětné vazby od předních kol řidiči neposkytuje. Kdo by ji ale od malého SUV čekal?

Resumé

Audi Q3 2.0 TDI je slušivý premiant, který se nezalekne ani rozbité silnice či lehčího terénu. Právě v těchto podmínkách chválíme velmi dobře naladěný podvozek s nadprůměrným odhlučněním. Základní motor je zárukou kvality, i když by inženýři koncernu Volkswagen mohli zapracovat na zlepšení kultivovanosti.

Pořizovací cena není nízká, ale odpovídá prémiovému segmentu. Pihou na kráse mohou být poměrně drahé prvky nadstandardní výbavy, jejíž základ je poměrně chudý. Vykompenzovat by toto mohl fakt, že se auto nabízí se základním turbodieselem 2.0 TDI za stejnou cenu, jako s benzinovým motorem.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Audi Q3 2.0 TDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1968

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 4200

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

340 / 1750 - 2500

Maximální rychlost (km/h):

203

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,6

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,3 / 4,1 / 4,6

Velikost zav. prostoru (l):

460

Objem nádrže (l):

64

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1560

Nosnost (kg):

525

Základní cena (kč):

746 900 (2.0 TDI nebo 1.4 TFSI)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

 

 

1 065 600

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.