ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC ADAS 1 – bezpečí na druhou (TEST)

Honda nedávno rozšířila bezpečnost modelu civic o další prvek, kterým je ADAS 1. Pod názvem tohoto paketu se skrývá nejen velice praktický protikolizní systém. ADAS 1 jsme zkoušeli v praktickém kombi s charakterním benzinovým čtyřválcem 1.8 i-VTEC.

Přestože Honda Civic prodělala pro modelový rok 2015 několik úprav v oblasti nastavení podvozku a výbavy, otestovali jsme ještě původní provedení s dnes již celkem neobvyklým atmosférickým čtyřválcem pod kapotou.

Lepší ochrana posádky

Výbava Hondy Civic je poměrně obsáhlá a to i přes to, že se jedná o japonský vůz. Oproti minulosti totiž umí nabídnout mnoho příplatkových prvků/paketů. My jsme zkoušeli model Executive, který byl doslova prošpikován nejmodernější technologií. Standardní cena modelu se pohybuje na úrovni 619 tisíc korun, akční cena pak činí příjemných 579 tisíc.

Ve standardu nechybí kožené čalounění, elektricky nastavitelná boční a bederní opora sedadla řidiče, hliníkové pedály, bezklíčový přístup, bixenony či automatická dálková světla. Na seznamu příplatkových prvků také naleznete systém ADAS 1 (Advanced Driving Assist Systems), který stojí rozumných 22 tisíc korun. O co se vlastně jedná?

ADAS 1 zahrnuje protikolizní systém, který umí do rychlosti 30 km/h zabránit nehodě a to tím, že upozorní řidiče na hrozící kolizi. Navíc kontroluje jízdní pruhy a také automobily v mrtvém úhlu, čte dopravní značky nebo dokonce při couvání z řady příčně zaparkovaných vozů varuje, zda se k vám někdo nepřibližuje.

Nechybí ani parkovací kamera (od výbavy Sport), jejíž výstup se zobrazuje na displeji v horní části přístrojové desky. Ten je sice poměrně malý, pro základní orientaci však rozhodně stačí. V praxi jsme ocenili funkce protikolizního systému, snad jen občas zafungoval příliš citlivě a tak párkrát spustil falešný poplach.

Atmosférický motor 1.8 i-VTEC a agilní podvozek

Benzinový motor 1.8 i-VTEC se nejlépe cítí kolem pěti tisíc otáček. Pokud upřednostňujete silný zátah z nízkých otáček, dočkáte se pochopitelně zklamání. V současném světě downsizingu se ale jedná o jeden z posledních agregátů bez přeplňování, a tak jsme si jízdu s ním náležitě užívali. Navíc méně mechanických dílů a absence turbodmychadla slibují vyšší životnost motoru.

Nejvyšší výkon motoru činí 104 kW při 6500 ot/min, největší točivý moment pak 174 N.m. Ten vrcholí při 4300 ot/min. Skvěle točivý motor zastaví v rozletu až omezovač otáček při 6700 ot/min. Nenechte se ale mýlit. Tento motor totiž docela dobře funguje už od 1400 ot/min. při kterých se navíc odvděčí příznivou spotřebou a velmi tichým chodem.

A jak je na tom 1.8 i-VTEC se spotřebou pohonných hmot? V rámci našeho redakčního testu jsme v kombinovaném režimu jezdili kolem 7 l/100 km. Ve městě pak za devět a na dálnici počítač ukázal 8,5 l/100 km. 

Podvozek má u modelu Tourer trochu jiné naladění, než je tomu v případě hatchbacku. Vpředu jsou upravené stabilizátory a vzadu adaptivní kapalinové tlumiče. Pomocí tlačítka na středovém panelu si tak můžete měnit jejich charakteristiku (Dynamic, Normal a Comfort). Naladění podvozku není tak sportovní, jako v případě hatchbacku, u tohoto kombi zkrátka vítězí pohodlí.

Ve všech režimech podvozek dokáže skvěle žehlit nerovnosti a navíc vozu stále propůjčuje dobrou stabilitu. Karosérie se ani při rychlém průjezdu nikterak výrazně nenaklání. Lehký motor nad přední nápravou v kombinaci s přímočarým řízením je skvělou zprávou pro opravdové řidiče. V tomto kombi se totiž nejen svezete, ale i pobavíte. K tomu přispívá i manuální šestikvalt s krátkými drahami řazení a sportovním zpřevodováním. O pěkném zvuku vytočeného čtyřválce 1.8 i-VTEC se snad ani nemusíme zmiňovat.

Prostorný interiér stojí za pozornost

Civic Tourer je skutečně pohodlným rodinným vozem, místa je v něm pro posádku dost a dost. Vzadu je jediným úskalím svažující se střecha, jinak si posádka ani tam nemá na co stěžovat. Interiér testovaného auta je rozhodně originálně zpracovaný, což může vyvolávat subjektivní pocit přeplněnosti auta, ačkoli reálně je tam dostatek prostoru.

Kufr varianty Tourer je skutečně prostorný - po hranu oken se do něj vejde až 624 litrů nákladu a po sklopení zadních sedaček pak dokonce 1668 litrů. Trošku kvůli tomu ale trpí design vozu. Ačkoli u kombíků se dá hranatost kufru očekávat, tady působí až příliš krabicovitě, což je docela škoda, protože přední část je vyvedena velmi povedeně. Obecně auto vypadá hodně japonsky, záleží tedy na vkusu. Pokud se však v Hondě Civic jednou svezete, bude se vám to líbit. Civic se totiž i skvěle řídí.

Zmiňovaný zavazadelník je samostatnou kapitolou, Možná není rekordmanem v rámci třídy, co se normovaného objemu týká, jeho využitelnost je ale opravdu výtečná. Díky jeho šířce a možnosti vyklopení sedáků zadních sedadel do svislé polohy, se jedná o jeden z nejvariabilnějších interiérů vůbec.

Velkou pochvalu si konstruktéři zaslouží za odhlučnění, protože motor není skoro vůbec slyšet – tedy tak do rychlosti kolem 130 kilometrů za hodinu; když plynový pedál sešlápnete o trochu víc, přece jenom zvuk vytočeného motoru začíná pronikat do kabiny. Ale pokud i na dálnici dodržujete maximální povolenou rychlost, všechno by mělo být v pořádku.

Resumé

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC s paketem ADAS 1 je zase o kus bezpečnější a to zejména při jízdě v hustém provozu. Civic si také stále zachovává svoje jedinečné vlastnosti v čele s prostorným interiérem. V neposlední řadě nabízí zábavu za volantem a to i díky atmosférickému motoru, který je dnes spíše raritou. Jedná se tedy o kvalitní, rodinné auto pro opravdové řidiče.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1798

Válce:

 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

104 /6500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

174 / 4300

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,8 / 5,5 / 6,4

Velikost zav. prostoru (l):

624

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1455

Nosnost (kg):

450

Základní cena (kč):

447 900 (1.8 i-VTEC, Comfort, akční cena)

Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

447 900 (1.8 i-VTEC, Comfort, akční cena)

579 900 (1.8 i-VTEC, Executive, akční cena)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.