ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Plná polní - Honda CR-V i-DTEC 4x4 Executive (TEST)

Vyzkoušeli jsme poslední generaci Hondy CR-V s nejsilnějším naftovým motorem pod kapotou a automatickou převodovkou. Jak obstála tato varianta v luxusní výbavě Executive?

Současnou kategorií SUV se to jen hemží různými novinkami, a tak není divu, že uspět v něm není vůbec jednoduché. Honda již dlouhou dobu sází na svůj povedený model CR-V, který vždy vynikal velice slušnými jízdními vlastnostmi na silnici a moderní technikou.

I přes nesporně moderní vzhled Hondy CR-V, lze ještě auto vyšperkovat několika pakety, které jsou součástí originálního příslušenství. Námi testovaný vůz obsahoval paket Black Edition, který se mimo černého laku chlubí také černými kryty podvozku, mřížkou chladiče, bočními nášlapnými prahy a střešním spoilerem. Vše je samozřejmě v barvě vozu.

V kombinaci s chromovými doplňky, jako je třeba orámování bočních oken, to testovanému CR-V opravdu sluší. Samozřejmostí jsou LED světlomety pro denní svícení. U Hondy jsou však součástí hlavních světel, což u konkurence nemusí být vždy pravidlem. Moderní LED technologii najdeme i ve světlech zadních. Boční dveře prakticky překrývají prahy, takže si posádka při vystupování neumaže nohavice kalhot. Celkově se nám design černé hondy stále velice líbí.

Za paket Black Edition zaplatíte pouze 25 tisíc korun (akční cena) a lze použít v kombinaci s jakýmkoliv lakem karosérie. Personalizaci také lahodí fakt, že si na centrální displej stále můžete nahrát libovolnou fotografii. Také Honda tedy podporuje individualizaci a to je podle nás správná cesta.

Uvnitř jako v bavlně

Kožený interiér výbavy Executive na vás dýchne opravdovou elegancí a luxusem. Jako byste byli v prémiovém voze. Slícování jednotlivých dílů je na velmi dobré úrovni. Přístrojové deska je přehledná a není ji prakticky co vytknout. Ocenili bychom snad jen více měkčených plastů.

Volič pětistupňové automatické převodovky se nachází na vyvýšené části středového panelu. Je tedy příjemně po ruce a dobře se ovládá. U varianty Executive nám chyběl snad jen navigační systém, místo kterého bylo na střední části přístrojové desky tovární rádio se standardními tlačítky.

Pochvalu si CR-V zaslouží zejména za dostatečný prostor ve všech směrech interiéru. A to je důležitý aspekt rodinně pojatého SUV. Zavazadelník nabízí solidní objem 589 litrů, který lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel (lze provést přímo ze zavazadelníku) až na 1684 l. Nakládání zavazadel navíc zjednoduší hrana zavazadelníku, která je příjemně nízko. Potěší také elektrické ovládání pátých dveří. Funguje perfektně a navíc neprotestuje ani proti manuálnímu zavření.

2.2 i-DTEC

Dobře známý vznětový čtyřválec 2.2 i-DTEC sice už dávno nepatří mezi nejvýkonnější, má však stále co nabídnout. Je totiž kultivovaný a chlubí se velice příjemným charakterem, který udává průběh točivého momentu. Nejvyšší výkon činí 110 kW při 4000 ot/min., největší točivý moment 350 N.m pak vrcholí v rozmezí 2000-2750 ot/min. Honda má ještě v záloze silnější variantu tohoto motoru s nejvyšším výkonem 132 kW, kterou si však nechává výhradně pro použití v accordu. To je podle nás škoda.

I tak ale musíme motor pochválit. Výkon pohonné jednotky výrazně neochabuje ani ve vyšších otáčkách. Snad jen pětistupňový automat poněkud degraduje parametry dieselového motoru. Při dálničním limitu 130 km/h točí motor 2500 ot/min a to je prostě hodně. Vyřešil by to šestistupňový automat nebo prostě delší pětka. To je ale komplikované a tudíž nákladné.

Spotřeba pohonných hmot tedy není nikterak nízká, na SUV o hmotnosti 1,7 tuny to však není tak špatné. V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 8,5 l/100 km, při defenzivní jízdě mimo město pak počítejte s odběrem 7 litrů. Popojíždění v kolonách naopak spotřebu atakuje k desetilitrové hranici. Ekologii má v Hondě CR-V na starost mimo jiné i systém Econ. Ten například optimalizuje chod klimatizace či mění podbarvení displeje, čímž vybízí k úsporné jízdě. Ovládá se zeleným tlačítkem vlevo od volantu.   

Trochu úspor přináší i pohon všech kol s názvem Real Time AWD. Ten pracuje na principu elektricky poháněného čerpadla, díky kterému bylo dosaženo snížení vnitřního tření a v neposlední řadě se snížila i samotná hmotnost. Přenos točivého momentu mezi jednotlivá kola funguje obdobně jako u poslední generace Haldexu. Například při rozjezdu se více síly přenáší na zadní nápravu pro zachování optimální trakce. Na kluzkém povrchu jsme byli s trakcí hondy nadmíru spokojeni.

Na silnici a mimo ní

Honda CR-V je při jízdě stabilní a to díky poměrně tuhému podvozku a nižší světlé výšce karosérie v porovnání s ostatními konkurenty. Z toho tedy CR-V jednoznačně těží a především v zatáčkách předvádí velice jisté chování. To samozřejmě znamená i nějaké nevýhody a to hlavně v podobě horších vlastností při jízdě lehkým terénem. Při přejezdu větších terénních výmolů se zároveň projevuje limitovaná křižitelnost náprav. S nekvalitní silnicí si naštěstí podvozek poradit umí a to se zachováním veškerého komfortu pro posádku.

Ale zpátky na silnici, kde se CR-V cítí určitě lépe. Vůz velmi rychle reaguje na jakýkoliv pohyb volantem, řízení je opravdu přesné s dostatečně rychlou odezvou. Brzdy jsou rovněž v pořádku a nejeví známky únavy ani po opakovaném razantním brzdění. V Hondě CR-V tedy nějaké neduhy SUV-éček prakticky ani nezaznamenáte.

Resumé

Honda CR-V je prostorná, kvalitně zpracovaná a nechybí jí ani moderní technologie. Nemalou podporou je také charakterní diesel pod kapotou či sofistikovaný pohon všech kol. Manuální převodovka si s motorem rozumí lépe, než automat, ten však nabízí větší komfort při popojíždění v kolonách. Volbu převodovky si tedy musí každý rozmyslet dle svých preferencí.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 5AT

Typ motoru:

přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

2199

Počet válců:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110/4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

350/2000-2750

Maximální rychlost (km/h):

190

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,6

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8,0 / 5,7 / 6,6

Velikost zav. prostoru (l):

589

Objem nádrže (l):

58

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1782-1876

Nosnost (kg):

468

Základní cena (kč):

564 900 (2.0 i-VTEC, 2x4, S)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

749 900 (2.2 i-DTEC, 5AT, 4x4, Comfort)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.