ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Nejen pro rodinu - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC (TEST)

Mezi auty nižší střední třídy měla dosud neotřesitelné postavení Škoda Octavia, jenže nyní přišla Honda s novým kombíkem Civic Tourer, který se na její pozici pokusil zaútočit. A minimálně co do velikosti kufru se mu to podařilo.

Kufr je totiž skutečně velký – po hranu oken je to 624 litrů, po sklopení zadních sedaček pak dokonce 1668 litrů. A to není zrovna málo, protože oktávka má objem o čtrnáct litrů menší (i když pouze v prvním případě, protože jakmile sklopíte sedačky, vyhraje opět škodovka se 1740 litry). Trošku kvůli tomu ale trpí design vozu. Ačkoli u kombíků se dá hranatost kufru očekávat, tady působí až příliš krabicovitě, což je docela škoda, protože přední část je vyvedena velmi povedeně. Obecně auto vypadá hodně japonsky – a teď je na vás, jestli tomuto modelu fandíte. My ano, tato Honda se totiž i skvěle řídí.

Prostorné překvapení

Ale jen málokdo si kupuje auto kvůli kufru, i když to je ne bezvýznamné plus. Důležité však je, že civic je skutečně pohodlný a místa je v něm pro posádku dost a dost. Vzadu se sice svažuje střecha, takže pokud jste vysocí, dávejte pozor na kontakt hlavy se stropem, ale pokud se vyhnete tomuto úskalí, čeká vás dost prostoru pro nohy i tělo.

Vzadu možná méně než u řidiče, ale to vždycky bývá rizikem spolujezdců. Vepředu nedostatkem místa trpět nebudete určitě, přestože se řidičova sedačka nedá posunout tak daleko, jak by možná mohla. Tento problém budou opravdu řešit jen dvoumetroví dlouháni. Nepraktické však je, že při otevírání všech dveří musíte stisknout tlačítko na dálkovém ovladači dvakrát, protože když ho zmáčknete jen jednou, otevřou se pouze dveře řidiče. Dělají to tak všechna japonská auta a přeprogramovat to nelze, což je drobná vada na kráse.

 

Interiér civilu je poměrně standardní, sice může působit fádně, ale přístrojová deska je vyvážená a sedačky pohodlné – to v této třídě automobilů může překvapit. Na druhou stranu může právě přístrojová deska vyvolávat subjektivní pocit přeplněnosti auta, ačkoli reálně je tam místa dost. Velkou pochvalu si konstruktéři zaslouží za odhlučnění, protože motor není skoro vůbec slyšet – tedy tak do rychlosti kolem 130 kilometrů za hodinu; když plynový pedál sešlápnete o trochu víc, přece jenom zvuk vytočeného motoru začíná pronikat do kabiny. Ale pokud i na dálnici dodržujete maximální povolenou rychlost, všechno by mělo být v pořádku.

Motorová pila 1.8 i-VTEC a zdařilý podvozek

Benzinová osmnáctistovka potřebuje hodně točit, nejlépe se cítí kolem pěti tisíc otáček, ale jestli upřednostňujete zátah z nízkých otáček, dočkáte se pochopitelně zklamání. Klasický atmosférický motor je totiž jako ze staré školy. A to je v současném světě downsizingu jen dobře. Navíc méně mechanických dílů a absence turbodmychadla slibují vyšší životnost motoru.

Nejvyšší výkon činí 104 kW při 6500 ot/min. Největší točivý moment 174 N.m pak vrcholí při 4300 ot/min. Skvěle točivý motor zastaví v rozletu až omezovač otáček při 6700 ot/min. Na druhou stranu motor docela dobře funguje již od 1400 ot/min. při kterých se navíc odvděčí příznivou spotřebou a velmi tichým chodem.

Co se týká ekonomiky provozu, v rámci našeho redakčního testu jsme v kombinovaném režimu jezdili kolem 7 l/100 km. Ve městě pak za devět a na dálnici počítač ukázal spotřebu 8,5 l/100 km.  

Podvozek má u modelu Tourer trochu jiné naladění, než je tomu v případě hatchbacku. Vpředu jsou upravené stabilizátory a vzadu Civic Tourer dostal adaptivní kapalinové tlumiče. Pomocí tlačítka na středovém panelu si tak můžete měnit jejich charakteristiku (Dynamic, Normal a Comfort). Ve všech režimech však podvozek dokáže skvěle žehlit nerovnosti a navíc vozu propůjčuje vynikající stabilitu. Karosérie se ani při rychlém průjezdu nikterak výrazně nenaklání.

Lehký motor nad přední nápravou v kombinaci s přímočarým řízením je skvělou zprávou pro opravdové řidiče. V tomto kombi se totiž nejen svezete, ale i pobavíte. K tomu přispívá i manuální šestikvalt s s krátkými drahami řazení a sportovním zpřevodováním. O pěkném zvuku vytočeného čtyřválce 1.8 i-VTEC se snad ani nemusíme zmiňovat. Bravo!

 

Resumé

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC je kvalitní, rodinné auto pro řidiče, kteří se nechtějí vzdát zábavy za volantem. Zbytek posádky bezpochyby ocení spousty prostoru a variabilitu interiéru. To samé platí i pro zavazadelník, který lze zvětšit jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel, čímž vznikne naprosto rovná plocha. Atmosférický motor pravděpodobně zvolí fajnšmekři a lidé s menšími ročními nájezdy. Zbytek asi sáhne po dieselu, jehož test přineseme v nejbližší době.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1798

Válce:

 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

104 /6500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

174 / 4300

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,8 / 5,5 / 6,4

Velikost zav. prostoru (l):

624

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1455

Nosnost (kg):

450

Základní cena (kč):

437 900 (1.8 i-VTEC, Comfort, akční cena)

Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

437 900 (1.8 i-VTEC, Comfort, akční cena)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.