ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

SsangYong Rexton W – úspěch přeje připraveným (TEST)

Nový vlajkový model Rexton W od automobilky SsangYong navazuje na základní techniku předchozí generace tohoto vozu. Konstruktéři značky se v rámci modernizace zaměřili především na exteriér a nabídku motorů.

SsangYong Rexton není tím běžným SUV, které známe ze současnosti. Stále totiž využívá klasickou rámovou konstrukci, která ho řadí spíše do kategorie drsných vozů offroad. S tím také koresponduje stálý pohon zadních kol s přiřaditelným pohonem přední nápravy. Samozřejmostí je i redukční převodovka.

Kosmetické úpravy

Nový Rexton W přináší řadu vylepšení a úprav. Přepracovaný vzhled vrací vůz zpět k původnímu modelu, za kterým stál slavný italský designér Giugiaro. Novinkou jsou ovšem ryze moderní prvky, jako je například obrovský střešní spoiler s integrovaným brzdovým světlem nebo třeba světla pro denní svícení.

Rexton W nyní působí celkově vyváženějším dojmem a jeho karosérie je opticky robustnější. SsangYong se tedy klidně může poměřovat s těmi největšími offroady, jako je např. Toyota Land Cruiser či Mitsubishi Pajero. Označení W v názvu modelu vychází ze spojení tzv. Work of Art (umělecké dílo). To je pochopitelně třeba brát s jistou nadsázkou.

Interiér testované novinky se chlubí solidním prostorem. Snad jen přední sedadla by mohla být nastavitelná v širším spektru. Sedadlo totiž nelze posunout výrazně dozadu a to může vadit zejména řidičů vyššího vzrůstu.

Ocenili jsme však velice bohatou standardní výbavu varianty Executive AT, jejíž součástí jsou moderní prvky, jako třeba konektivita Bluetooth a USB, parkovací senzory, vyhřívané čelní sklo pod stěrači nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče. Samozřejmostí také jsou vyhřívaná přední sedadla s vícestupňovou regulací. V interiéru jsme tedy postrádali snad jen palubní počítač.

Automobil je standardně sedmimístný, poslední řada sedadel má však ryze nouzových charakter. Kvůli třetí řadě sedadel je podlaha zavazadlového prostoru značně vyvýšena, což trochu omezuje variabilitu zavazadelníku při složených sedadlech v podlaze.

Slícování plastů a dalších materiálů v interiéru je bezchybné, což dokládá i fakt, že při jízdě v interiéru nic nevrže ani nerezonuje. Samotná kvalita materiálů by však mohla být lepší, navíc trochu překvapí i množství použitých druhů plastů. Hlavní předností Rextonu W oproti konkurenci je ale již zmiňovaný vnitřní prostor, kterým SsangYong převyšuje i řádově dražší konkurenty.

Technika Mercedesu je minulostí!

Motory od Mercedesu, které SssangYong používal v rámci svých modelů, přestaly plnit emisní normu Euro 5, a tak musel výrobce použít modernější techniku. Došlo k vývoji vlastního motoru 200 e-XDI, který má oproti motorům Mercedesu o jeden válec méně.

Pohonná jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 114 kW v rozmezí 3400 – 4000 ot/min. Největší točivý moment 360 N.m vrcholí při 1500 – 2800 ot/min. Motor produkuje typický „dieselový“ klapot a to i ve vyšších otáčkách. Příjemné je, že solidně zatahuje kolem 1500 ot/min a slušný příval točivého momentu je cítit i ve středním pásmu. Při vyšších otáčkách však krouticí moment poměrně rychle mizí, takže vytáčení této jednotky do vyšších otáček nemá příliš smysl.

Volbu převodových stupňů měla v našem případě na starost automatická pětistupňová převodovka, které nechyběla ani manuální volba převodových stupňů pomocí kolébkového ovladače na samotné hlavici řadicí páky. Automat poměrně intuitivně volí jednotlivé rychlosti a z motoru dostává opravdu to nejlepší. Není se co divit, právě převodovka tohoto modelu je jedním z posledních technologických prvků od Mercedesu.

Rozpohybovat dvoutunový offroad dá motoru docela zabrat. Na druhou stranu tato pohonná jednotka výkonnostně stačí na běžný jízdní styl, který koresponduje s charakterem testovaného auta.

A jak je na tom Rexton W se spotřebou? V městském provozu jsme mu naměřili 10-11 l/100 km, mimo město spotřeba klesá k devítilitrové hranici. Spotřeba paliva se při dálniční jízdě pochopitelně odvíjí od zvoleného tempa. Při rychlostech kolem 130 km/h lze však apetit motoru udržet na rozumných 10 l/100 km.

Na silnici a v terénu

Karosérie s klasickou rámovou konstrukcí má samozřejmě svá specifika. Na silnici je nutné počítat se zhoršenou stabilitou v zatáčkách a trochu neposedným podvozkem při přejezdu nerovností. Komfort je ale na vysoké úrovni, obzvlášť na našich silnicích. Do zatáček je třeba volit rozumnou rychlost, karosérie se poměrně hodně naklání. Na druhou stranu, pokud jezdíte klidným jízdním stylem, nemusíte mít z jízdního projevu Rextona W obavy. Ničím vás nezaskočí.

V terénu či na polních cestách je řidič doslova pánem. Výborné hodnoty křižitelnosti náprav spolu s dostatečnou světlou výškou umožní průjezd i náročnějším terénem. Kdo má tedy zálibu nebo potřebu jezdit v terénu, bude z testovaného modelu nadšen.

Trakci Rextona má nově na starost přiřaditelný pohon předních kol. V minulosti totiž Rexton jezdil v rámci stálého režimu 4x4. Toto řešení jednak snižuje spotřebu pohonných hmot a v neposlední řadě i opotřebení prvků vlastního pohonu. Přestože uzavíratelné diferenciály v autě nenajdete (ani přítomnost mezinápravového), rozhodně přijde vhod redukční převodovka s elektronickou kontrolou trakce. Právě ta umí nahradit zmiňovanou absenci uzávěrek diferenciálů.

Resumé

SsangYong Rexton W je jedním z posledních klasických vozů kategorie offroad, které v terénu strčí do kapsy kdejaké novodobé SUV. Pokud je zájemce o tento model vyznavačem klidné jízdy a nebude mu vadit omezený výběr jen ze dvou specifikací, může být SssangYong tím pravým dopravním prostředkem pro cesty i necesty. Do karet hraje vyznavačům těchto vozů i současná cenová politika dovozce. Rexton W se totiž prodává za cenu běžného SUV.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

SsangYong Rexton W 200 e-XDI AT

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1998

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

114 / 3400 - 4000

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):

360 / 1500-2800

Maximální rychlost (km/h):

175

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

N/A

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

12,2 / 7,5 / 9,2

Velikost zav. prostoru (l):

N/A

Objem nádrže (l):

58

Pohotovostní hmotnost: (kg):

2094

Nosnost (kg):

616

Základní cena (Kč):

699 900 (200 e-XDI, Comfort MT)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

819 900 (200 e-XDI, Executive AT)

  

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.