ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Nový Range Rover – luxus nejen do terénu (NOVINKA)

 

Prémiový Range Rover čtvrté generace přichází právě v těchto dnech i na náš trh. Vedle nového luxusního designu nabízí celohliníkovou samonosnou karosérii, která oproti předchozímu modelu snižuje hmotnost téměř o 420 kg. Zvýšila se hospodárnost provozu a emise CO2 jsou nyní na úrovni 196g/km. Novinka s nejsilnějším motorem zrychlí z 0 na 100 km/h během 5,1 sekundy.

 

 

Zákazníci si již dnes mohou u tohoto nového SUV vybrat mezi benzinovým přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 375 kW/510 k a točivém momentu 625 Nm nebo dvěma dieselovými motory. Jednak třílitrovým TDV6 o výkonu 190 kW/258 k/ 600 Nm  a nebo osmiválcem SDV8 o objemu 4,4 l a výkonu 250 kW/339 k/700 Nm. Všechny motory jsou nabízeny s osmistupňovou automatickou převodovkou.

 

Díky optimalizaci konstrukce, dvojité izolaci uložení motoru nebo laminací předního skla a bočních oken se výrazně snížila hlučnost. Přepracovaná architektura rámu, dvoukanálová aktivní kontrola náklonu Dynamic Response v kombinaci se systémem přizpůsobení odpružení Adaptive Dynamics výrazně zlepšila ovládání a chování nového Range Roveru v rozmanitých provozních podmínkách.

 

 

Uživatelé jistě ocení nejnovější automatickou technologii elektrického posilovače řízení s funkcí parkovacího asistenta, která umožňuje podélně zaparkovat na malém prostoru. Novinkou je také adaptivní regulace rychlosti jízdy Queue Assist umožňující pokračovat v chodu při nízkých rychlostech až do úplného zastavení.

 

Vozu nechybí systém sledování mrtvého úhlu s detekcí rychle se přibližujících vozidel nebo překážek při couvání a nebezpečí kolize, kamerový dohled Surround Camera System s náhledem křižovatky ve tvaru T, parkovací asistent pro couvání s přívěsem nebo asistent pro snadnější zapojení přívěsu. Inteligentní funkce nouzového brzdění pomáhá zabránit srážce v různých kritických provozních situacích.

 

S délkou necelých pět metrů navazuje nový elegantní Range Rover na své modelové předchůdce. Jeho profil je u čtvrté generace rozhodně jemnější a aerodynamičtější se součinitelem odporu vzduchu 0,34. Výrazně se změnil interiér s elegantním povrchem kůže a dýhy a volitelnou pestrou nabídkou barev a různých detailů interiéru a exteriéru.

 

 

Vzadu se zvětšil prostor pro nohy o 120 mm a nároční zákazníci si mohou pořídit pro ještě větší pohodlí na zadních sedadlech také dvousedadlové provedení Executive Class. Plně digitální přístrojová deska je doplněna centrální osmipalcovou dotykovou obrazovkou s funkcí Dual View. Pro audiosystém byla zvolena špičková značka Meridian.

 

Součástí čtyřzónové klimatizace je také funkce Park Heater na nastavení času aktivace topení. Sedadla jsou navíc vybavena prvky jako například masáže v několika režimech. LED osvětlení interiéru lze barevně měnit v několika barevných odstínech. Vstup do vozu a nastartování je nyní bez použití klíče a elektronicky se ovládají také zadní dveře nebo i tažné zařízení.

 

 

Naše první jízdní dojmy potvrdily výrazné změny u představené čtvrté generace tohoto dnes již legendárního Range Roveru. Ocenili jsme přesné reakce při řízení nejen na běžných silnicích, ale zejména na lesních cestách nebo při jízdě po speciálně upravené náročné terénní dráze. Výrazně se zvýšila stabilita, vůz se méně naklání i houpe a prakticky při všech situacích přesně reaguje na natočení kol. Řidič se především stará o sledování terénu a směrové ovládání vozu a prakticky o vše ostatní nyní pečuje technika.

 

Lepší prostupnost v náročném terénu ovlivnila také brodivost zvýšená oproti předchozímu modelu o 200 mm na současných 900 mm. Dosaženo jí bylo zcela unikátním systémem sání, kdy vzduch vniká pod kapotu motoru těsně nad oběma světlomety. Odtud pokračuje speciálními šachtami umístěnými nad koly do spodní části motoru a následně do spalovacích komor.

 

 

Nové vlastnosti jsou markantní především při jízdě mimo běžné silniční komunikace. Druhá generace systému Terrain Response nově zahrnuje automatický program, ve kterém elektronika samočinně volí jeden z pěti jízdních režimů. Posádka na dotykové obrazovce sleduje, jak se uzamykají jednotlivé diferenciály včetně okamžitého náklonu náprav, a poskytuje další aktuální provozní informace. V praxi systém funguje velmi spolehlivě, manuální volba je zapotřebí jen v případě skutečně extrémního terénu.

 

Novinka vznikla ve vývojových centrech Land Roveru ve Velké Británii a dnes se tento model vyrábí ve specializovaném závodě na hliník v britském městě Solihull. Základní cena Range Roveru s třílitrovým motorem TDV6 je 2 293 680 Kč, v nejlepším provedení Autobiography a s nejsilnějším agregátem již překračuje hranici tří miliónů. Další informace o tomto špičkovém SUV brzy přineseme v našem redakčním testu.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

 

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.