ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Porsche 911 Carrera S Cabriolet – evoluce 991 pokračuje (TEST)

 

Další model zbrusu nového Porsche 911 jsme podrobili redakčnímu testu takřka v ideálním letním počasí. K dispozici jsme totiž měli otevřenou variantu kabriolet, která se chlubí stylovou plátěnou střechou. O velkou dávku zábavy se také postaral atmosférický šestiválec s nejvyšším výkonem 400 koní.

 

 

Porsche konečně představilo otevřený model devětsetjedenáctky interně označované číslem 991. Premiéru si v tomto voze odbývá nový mechanismus sklápění střechy, díky kterému se podařilo zachovat podobné tvary, jako má klasické kupé.

Protože jsme právě kupé nedávno podrobili podrobnému redakčnímu testu, pojďme se rovnou podívat na hlavní specifika testovaného kabrioletu.

Látka je trendy

Ve světě kabrioletů už dávno neplatí, že vrchol nabídky představuje hardtop – tedy pevná skládací střecha. Alespoň tedy ne u supersportů či luxusních aut. Vlastnictvím kabrioletu s plátěnou střechou totiž jasně dáváte okolí najevo, že tento vůz rozhodně není jediným ve vaší garáži. Hardtop totiž umožňuje celoroční použití, kdežto látková střecha má v zimním provozu jisté nevýhody. Možná i proto se Porsche stále zuby nehty drží plátěné střechy, jako jedné ze svých tradičních hodnot.

Střecha testovaného porsche je vyrobena z těch nejlehčích materiálů, který tvoří především hořčíková tkanina. Vzpěrný mechanismus obsahuje části z vysokopevnostní oceli a karbonu, což dohromady vytváří velmi lehký celek, který částečně kompenzuje vyšší hmotnost zvedacího mechanismu střechy oproti modelu kupé. Není pochopitelně pochyb o tom, že je nový kabriolet výrazně lehčí, než tomu bylo v případě minulé generace.

Testovanému kabrioletu to také mimořádně sluší. Obzvlášť když má nataženou plátěnou střechu. Vyzařuje z něj elegance prošpikovaná luxusem a to vše lze navíc ještě kombinovat volbou barevného odstínu karosérie a látky. Trochu jsme tedy litovali poměrně konzervativního provedení u námi zkoušeného porsche. Dovedli bychom si totiž představit daleko zdařilejší kontrast mezi střechou a karosérií.  

Ovládání střechy je velice snadnou záležitostí a vlastní stažení trvá přibližně 20 sekund. Celý systém však nabízí jednu stále ještě poměrně vzácnou vlastnost. Mechanismus lze ovládat i za jízdy a to do rychlosti 50 km/h.

O bezpečnost posádky se stará ochranný oblouk, který se v případě převrácení vozu okamžitě objeví v zadní části kokpitu. Naopak ochranu proti větru zajišťuje automaticky ovladatelný deflektor, který umožňuje i v rychlostech kolem 120 km/h vychutnat si jízdu bez výraznějších poryvů. Bravo.  

Zvukový projev šestiválce a PDK

Jednou z hlavních výhod sportovně střiženého kabrioletu představuje možnost, vychutnat si zvuk pohonné jednotky z vnějšího prostředí. Pokud vám za zády hraje orchestr v podobě plochého motoru boxer o výkonu 400 koňských sil (varianta Carrera S) je rázem o nejlepší audiosystém postaráno. Špičkovou aparaturu Bose jsme tedy povětšinou nechávali vypnutou.

Rádio opravdu téměř nepotřebujete, protože velice emotivní projev motoru dokáže vykouzlit úsměv na tváři nejen kolemjdoucím, ale hlavně posádce. Byli jsme ale také zvědaví, jak látková střecha dokáže utlumit interiér například při rychlé dálniční jízdě.

Samozřejmě nelze počítat s odhlučněním interiéru, jako při jízdě s klasickým 911 Coupé. Na druhou stranu lze i v rychlostech kolem 160 km/h velmi pohodlně zdolávat několikahodinové přesuny, aniž byste byli rušeni nadměrným aerodynamickým hlukem. Zajímavé však je, že návykový zvuk boxeru proniká do interiéru prakticky stejně, jako u modelu kupé, což je ale jenom dobře.

Asi nemá smysl opakovat již dříve vyřčené pochvaly či neduhy pohonné jednotky, takže jen ve zkratce. Motor silnější varianty S opět získal na výkonu, a přestože jeho reakce na sešlápnutí plynového pedálu v nízkých otáčkách možná nejsou tak impozantní, jako tomu bývalo u minulé generace, v těch vyšších dokáže zahrát doslova divadlo. S nebývalou razancí se pouští do ohromující akcelerace, a pokud máte ještě navíc aktivovaný režim Sport Plus, dokáže řidiči poskytnout opravdu velkou porci zábavy.

Pohonná jednotka inženýrům snad odpustí „povinný“ systém Start/Stop, který nejenže nepřidá na životnosti, ale ani majiteli neušetří příliš peněz za nižší spotřebu. Tedy alespoň ne v porovnání s pořizovacími a provozními náklady za tento klenot. Konstruktéři nepotěší zákazníka ani při jeho touze kochat se visuální krásou pohonné jednotky. Motor je totiž důkladně zakrytován a také poměrně „utopen“ díky vyšší linii zadní části vozu.

 Výkon se u námi testované verze přenášel na zadní kola pomocí automatické převodovky PDK. Jedná se o jeden z nejlepších automatů vůbec a i přes jeho jisté neduhy bezesporu dokáže uspokojit většinu zákazníků. Minoritní část klientů, která chce zažít ještě vyšší míru nadvlády při řízení vozu, především v extrémních režimech, zvolí sedmistupňový manuál.

Těm, kteří chtějí PDK však musíme jednoznačně doporučit připlatit si relativně bezvýznamných několik tisíc korun za tříramenný sportovní volant s klasickými pádly pod volantem pro manuální řazení. Jejich alternativa, v podobě standardních kolébkových tlačítek na běžném volantu, totiž zdaleka nezajistí, tak skvělý pocit z řazení, jako zmiňovaná pádla.

Kupé versus kabriolet

Slabou stránkou kabrioletů bývá zhoršená tuhost karosérie kvůli absenci pevné střechy. U sportovního vozu je samozřejmě tato veličina důležitou otázkou, kterou ale zvládli inženýři automobilky dokonale. Až při opravdu extrémní jízdě se projevují nepatrné známky neklidu šasi, což je perfektní výsledek.

Trochu jiné rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou však může také částečně ovlivnit jízdní stabilitu. Kabriolet je o nějakých 70 kilogramů těžší, než kupé, což není úplně bezvýznamný rozdíl. Obzvlášť, když jde tato zátěž na vrub především zadní nápravy.

Těm, kteří nejsou zarytí zastánci ryze sportovní jízdy na okruhu, však můžeme Porsche 911 Cabriolet s čistým svědomým doporučit, protože jeho jízdní výkony ani zdaleka tak nezaostávají za klasickým kupé. Naopak přínos pro nadšence milující jízdu s větrem ve vlasech je nesporný.

Tým AUTOiNDEX.cz 

 

Porsche 911 Carrera S Cabriolet PDK

Typ motoru:

Atmosférický zážehový motor

Objem motoru (ccm):

3800

Počet válců

6

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

294 / 7400

 

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

440 / 5600

Maximální rychlost (km/h):

299

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

4,5 s (4,3 s Sport Chrono)

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

12,4 / 6,9 / 8,9

Velikost zav. prostoru (l):

135

Objem nádrže (l):

64

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1485

Nosnost (kg):

425

Základní cena (kč):

2 295 000 (911 Carrera Cabriolet)

Základní cena s testovaným motorem (kč):

Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy (kč):

2 617 000

 

3 913 283

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.