ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Šetřílek – Mazda 3 1.6 MCD (TEST)

         Mazda 3 byla na jaře vybavena úsporným turbodieslem o objemu 1560 cm3, který disponuje solidním výkonovým potencionálem 81 kW při 4000 ot./min.

 

         Hnací jednotka vychází ze spolupráce renomovaných konstruktérů výrobců Peugeot a Ford. Dodejme, že avizovaná výkonová hodnota 81 kilowatů byla donedávna výsadou pouze naftových motorů dvoulitrové kubatury, což jen dokládá zdařilou práci firemních inženýrů.

 

         Po prvním spuštění překvapuje krátké žhavení agregátu a relativně tichý chod. Při samotné jízdě je k dispozici už při 1900 ot./min. solidní síla, motor při těchto otáčkách výrazně oživuje a směle žene automobil vpřed.

         Za pozornost rovněž stojí i největší točivý moment 240 N.m při 1750 ot./min., který je v právě v této objemové kategorii bezesporu nadprůměrný.

        Při jízdě jsme ocenili dobře odstupňovanou převodovku s hladkým řazením, jejíž delší převody pomáhají k dosažení nízké spotřeby pohonných hmot. Běžný průměr se pohybuje kolem 5,7 – 6 litrů na 100 km a při opravdu citlivém zacházení lze dosáhnout hodnoty kolem 5 l.

 

          Uvedená spotřeba je na dobré úrovni zejména pokud vezmeme v úvahu relativně vysokou provozní hmotnost vozu téměř 1275 kg.         

 

          Jízdní  vlastnosti  Mazdy 3  jsme  popisovali  v  letním testu, můžeme pouze konstatovat jisté chování vozu nejen při rychlém průjezdu zatáčkami, ale rovněž i při hbité dálniční jízdě.

 

 

         Přehledná přístrojová deska byla u testovaného provedení nadstandardně doplněna červeným koženým čalouněným volantu a řadící páky, které bezpochyby přispívá ke sportovní atmosféře uvnitř vozu

 

       Pohodlná sedadla nabízí dobré boční vedení a jsou spíše tvrdšího charakteru stejně jako nastavení podvozku. Právě tuto vlastnost však ocení posádka při delším cestování, které je v kombinaci s úspornou motorizací nejen pohodlné, ale také ekonomické.

 

 

      Základní cena vozu 569 900 Kč je o něco vyšší, odpovídá však dobře vybavenému a úspornému automobilu, jehož využití umocňuje prostorný interiér.  

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Mazda 3 1.6 MCD

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 81 kW při 4000/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750/min. 

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Vpředu systém McPherson. Víceprvkové zavěšení vzadu. Pneumatiky o rozměru 195/65 R 15.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 6,2/4,3/5,0 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 264 cm. Celkové vnější rozměry 442/175,5/146,5 cm. Palivová nádrž 55 l.

Základní cena (Cena testovaného vozu)

569 900 Kč (625 026 Kč)

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.