ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Opel Corsa 1.4 16V – ofenzíva v segmentu B (TEST)

Jeden z nejdůležitějších modelů automobilky Opel nedávno vyjel na silnice v omlazené podobě, která ho ještě více přibližuje k ostatním automobilům této značky.

Opel Corsa už desítky let zastupuje třídu malých vozů automobilky z Rüsselsheimu, její jméno má však velkou váhu. V minulém roce totiž corse patřilo celkově páté místo v prodejích na evropském trhu. Těchto opelů se na starém kontinentně v roce 2010 prodalo zhruba 330 tisíc.  

Současná generace byla představena v roce 2006 a právě vloni si odbyla facelift, týkající se zejména techniky. Krátce poté, na sklonku minulého roku, automobilka ohlásila další inovaci, tentokrát zaměřenou spíše designovým směrem.

Sjednocený design

Hlavní změnou si prošla především přední část automobilu. Nové jsou přední světlomety, které mohou být na přání i adaptivní. Světla jsou nyní více tvarované, líbí se nám hlavně jejich klenutá spodní část, která působí rozhodně zajímavěji než tomu bylo u předchozí varianty. Nechybí ani funkce denního svícení v horní části světlometu.

Mřížka chladiče je v současnosti nižší a dostala dvě chromové lamely. Naopak spodní nasávací otvor se výrazně rozšířil, což dělá automobil opticky širší.

Jestliže jsou změny na přední části corsy viditelné prakticky okamžitě, vzadu byste nové prvky inovace hledali asi marně. Nezměnilo se dokonce ani podbarvení zadních sdružených svítilen, což je při těchto úpravách poměrně běžná „hra“ stylistů.

Vzhled nového Opelu Corsa nyní lépe koresponduje s ostatními modely této značky, čímž dal výrobce jasně najevo, že se chystá držet jednoznačného stylu svých vozů. Myslíme si, že je to jen dobře, v minulosti totiž byly některé opely naprosto odlišné, bez jakýchkoliv typických prvků. Takto získávají jasný charakter.

Individualizaci vstříc

V interiéru rovněž nic radikálního nepřekvapí, hlavní novinkou je nový multimediální systém Touch&Connect s pětipalcovým dotykovým displejem. Navigační systém se nově nachází pod výdechy klimatizace a je součástí nadstandardní výbavy (+20 tisíc korun). Ve výbavě na přání se také objevila v této třídě netradiční panoramatická střecha či vyhřívaný volant.

Jednotlivé stupně výbavy se liší nejen úrovní komfortu, ale jsou také prostředkem k zajímavé individualizaci. Námi testovaný model měl například výplň středového panelu v čistě bílé barvě. V tomtéž odstínu byly vyvedeny i některé prvky volantu, madel dveří a ozdobné orámování výdechů klimatizace. Odlišný odstín si zákazník může vybrat na samotné přístrojové desce. Tímto dvoubarevným provedením disponují varianty Color Edition a Enjoy.

Při jízdě nás potěšily značné rozsahy nastavení volantu a sedadla, které nebývají samozřejmostí mnohdy ani u automobilů vyšších tříd. Pochvalu si také zaslouží dlouhé opěradlo a sedák, optimálně podpírající nohy posádky.

Pojetí přístrojů v kapličce přístrojové desky je poměrně jednoduché. Jejich oranžové podsvícení ale už není příliš moderní.

Prostor na zadních sedadlech je na poměry třídy slušný. Slabší stránkou je jen šířka interiéru. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů je spíše pod průměrem této třídy, k dobru mu ale nahrává dvojitá podlaha, která vylepšuje jeho hloubku.

Právě na hraně zavazadlového prostoru se nachází ovladač, který z útrob zadního nárazníku vysouvá praktický držák na dvě jízdní kola. Tomuto příplatkovému nosiči (+15 tisíc) se říká FlexFix a přestože má v systému uchycení jízdních kol malé rezervy, jedná se o praktický zlepšovák, který nevyžaduje jakoukoliv demontáž z karosérie a složitou manipulaci. Nevýhodou je snad jen to, že po instalaci jízdních kol neotevřete dveře do zavazadelníku.

Benzinový standard

Námi testovaná varianta byla vybavena zážehovým motorem 1.4 16V. Jedná se o nejsilnější benzinový motor (mimo variantu OPC) pro tento model. Disponuje nejvyšším výkonem 74 kW a největším točivým momentem 130 Nm při 4000 ot/min. Motor slušně táhne ve vysokých otáčkách, takže je jízda s ním příjemnou záležitostí. Ocenili jsme kultivovanost motoru stejně jako jeho jadrný zvuk ve vysokých otáčkách. 

Dynamiku této čtrnáctistovky navíc zlepšovala pětistupňová převodovka s krátkými převody. Vždyť na pětku při dálničním limitu 130 km/h už točí motor lehce přes 4000 ot/min. Naštěstí se to výrazně neprojevuje na spotřebě. Ta se na dálnici pohybuje kolem 8 l/100 km, ve městě pak počítejte se spotřebou zhruba o jeden litr nižší. Při jízdě devadesátkou si corsa řekla o 5,2 l/100 km.

Na podvozku k žádným změnám tentokrát nedošlo a není k tomu ani důvod. Auto se projevuje stabilně a jeho naladění je optimálním kompromisem mezi pohodlnou jízdou po městské dlažbě a dováděním na okreskách. Snad jen rázy od kol při průjezdu většího výmolu se přenášejí do interiéru o něco více.

Resumé

Opelu Corsa nedávné inovace skutečně prospěly a její současná kondice ji předurčuje k nemilosrdné ofenzívě při získávání zákazníků, kterými jsou především zájemci o druhý vůz do rodiny. Ačkoliv zpracování některých prvků není tak precizní jako u konkurence z řad koncernu VW, bojuje zejména dobrou ergonomií, povedeným atmosférickým motorem a možností individualizace. Body získává i za určitou originalitu, protože už není takovou masovou záležitostí, jako v devadesátých letech.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Opel Corsa 1.4 16V

Citroen C3 1.4 VTI 95

Škoda Fabia 1.2 TSI

Typ motoru:

Atmosférický zážehový

Atmosférický zážehový

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1398

1397

1197

Válce / ventily:

4 / 4

4 / 4

4 / 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

74 / 6000

70 / 6000

63 / N/A

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

130 / 4000

136 / 4000

160 /1500-3500

Maximální rychlost (km/h):

180

184

177

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,9

10,6

11,7

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,0 / 4,6 / 5,5

7,6 / 4,8 / 5,8

6,6 / 4,4 / 5,2

Velikost zav. prostoru (l):

285

300

300

Objem nádrže (l):

45

50

45

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1160

1075

1116

Nosnost (kg):

425

501

530

Základní cena (kč):

227 900 (1,0 12 V Selection, 3dv)

204 900 (1,1 Attraction)

199 900 (1,2 HTP, Easy)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

300 900 (Color Edition)

269 900 (1,4 VTI 95, Tendance)

277 900 (Ambiente)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.