ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Lexus IS 250C – ticho, klid a vítr ve vlasech (TEST)

Testovali jsme unikátní kabriolet od Lexusu, model IS 250C,  poháněný benzinovým šestiválcem pod kapotou. Alespoň na chvilku zapomeňte na dynamické svezení, nejvíc si totiž čtyřmístné kabrio vychutnáte při jízdě předpisovými rychlostmi. 

 

Ještě nedávno patřila nesmrtelná modelové řada SC mezi jediný kabriolet v nabídce Lexusu. Pak Lexus v Paříži představil IS 250C a rázem rozšířil svojí modelovou řadu o plnohodnotného konkurenta prémiovým kupé-kabrioletům od Audi, BMW nebo třeba Volva.

 

Právě s mnichovským BMW 325i má Lexus IS 250C prakticky totožnou koncepci, přestože jízda s ním je z úplně jiného soudku. V interiéru obou vozů se usadí čtyři cestující a pod kapotou se v obou případech skrývají benzinové šestiválce, jejichž točivý moment se na silnici přenáší prostřednictvím zadních náprav.

 

Tak v čem je vlastně rozdíl? Především v pocitech při řízení a emocích vycházejících z obou modelů. Lexus se při vývoji IS 250C důrazně zaměřil na tradiční hodnoty značky a přestože rysy nového kabrioletu IS pochopitelně působí o něco důrazněji, než je tomu v případě klasického sedanu, jedná se vlastně o nejkultivovanější roadstar své třídy v současnosti.

 

I přes robustnější zadní část vozu s ostřeji řezanými světlomety je to totiž stále řada IS, kterou budou zákazníci milovat právě kvůli neuvěřitelně sametovému podání jízdy. V případě kabrioletu to navíc znamená dokonalé vychutnání jízdy se staženou střechou.

 

Ta je v případě tohoto modelu pochopitelně pevná a důmyslný mechanismus jí umí složit za pouhých 20 sekund. Celé mechanické divadlo si dosyta užije nejen posádka, ale i kolemjdoucí, se střechou lze totiž pomocí tlačítka vlevo pod volantem manipulovat pouze při stojícím vozidle.

 

I přes nevlídné počasí, které panovalo v období našeho testování jsme nemohli nezkusit jízdu právě s otevřenou střechou. S vytáhnutými bočními  okny  neobtěžují posádku nepříjemné turbulence a to ani v rychlostech hodně přesahujících 100 km/h.

 

Lexus tak opět potvrdil, že má skvěle vyřešenou aerodynamiku. Větrnou clonu jsme při dodržování rychlostních limitů u nás vlastně ani nepotřebovali. Sedadla navíc umí tělo zahřát až do výše ramen, takže ani venkovní teploty kolem 10 stupňů nutně neznamenají omezit se na test „pouhého“ kupé bez přípony kabrio.

Postrádali jsme snad jen tlačítko na ovládání všech oken najednou, které je v dnešních kabrioletech běžné. V interiéru se prakticky nic nezměnilo, mimo upravených zadních sedadel, které mnoho místa cestujícím vzadu opravdu nenabízí.

 

Ale to už je dobře známý neduh  čtyřmístných  kabrioletů  střední  třídy  a  asi nikdo si tyto vozy pro rodinné účely nepořizuje. Nastupování na zadní řadu sedadel je však snadné, stačí podržet tlačítko u hlavové opěrky předního sedadla, jenž se rázem sklopí a posune směrem vpřed.

 

Dalším stiskem se chytře vrátí zpět na své původní místo. Jednou z typických vlastností lexusů je jejich dokonalé zpracování do posledního detailu. S touto filozofií koresponduje přístrojová deska z kvalitních měkčených plastů a velmi příjemné ovládání důležitých funkcí vozu pomocí dotykového LCD displeje.

 

Kvalitní audiosystém Mark Levinson s dvanácti reproduktory a prostorovým zvukem dokáže posádku naladit na tu správnou atmosféru a to nejen při jízdě se staženou střechou. Jediné co jsme od Lexusu nečekali, byla povrzávající zatažená střecha v interiéru při přejezdu nerovností.

 

Tato  vada  na  kráse  totiž  rušila  jinak dokonalé odhlučnění vnitřního prostoru, kterým jsou  právě automobily  této  značky  pověstné.  Benzinový  šestiválec  o  zdvihovém  objemu  2500 cm3 nabízí nejvyšší výkon 153 kW při 6400 ot/min a křivka největšího točivého momentu 252 N.m  vrcholí  při 4800 ot/min.

 

Vyšší hmotnost automobilu (+ 170 kilogramů) kvůli skládací střeše a různým bočním výztuhám karosérie trochu ubíjí dynamický potenciál vidlicového šestiválce, o čemž svědčí i nepříliš oslnivá hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 sekund.

 

 

Motor ale i v tomto kabrioletu vyniká především kultivovaným projevem, který je v  kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou zárukou sametového ovládání vozu.

Poměrně  účinný  posilovač  řízení  bez  výraznější zpětné vazby se tak k tomuto stylu vlastně velmi hodí   stejně,   jako možnost   jemného  dávkování  brzd.  Převodovka  disponuje  také  sekvenčním řazením, pádla pod volantem ale budou asi spíše ozdobou interiéru.  

Tento  Lexus  IS  si  skutečně  nedělá sportovní ambice, i když se tak někdy tváří. Ta pravá řidičská  nirvána  totiž probíhá při klidné jízdě pokud  možno se staženou  střechou,  kdy  posádka může  naplno  vnímat  okolí   a   slyší vlastně  jen  svist  větru  a  dokonalý audiosystém.  Lexus  se   zkrátka  od konkurence výrazně liší, což hraje do noty právě tomuto kupé-kabrioletu.  

 

 

 

 

                      Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus IS 250C

Motor

Zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2500 ccm. Nejvyšší výkon 153 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 252 N.m při 5000 ot/min. 

Převodové ústrojí

Pohon zadních kol. Šestistupňová automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 13,1 / 7,1 / 9,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4635/1800/1415 mm. Palivová nádrž 65 l.

Cena (testovaný vůz)

1 289 000 Kč (1 599 000 Kč)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.