ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Toyota Avensis 2.2 D-4D Vagon – japonská invaze v rámci rodinných kombi (TEST)

Toyota představila další generaci oblíbeného avensisu a se zcela nový designem se postavila proti ostatním kombi v daném segmentu vyostřeného konkurenčního boje.  Testovali jsme variantu ve vyšší výbavě s druhým nejsilnějším vznětovým motorem pod kapotou 2.2 D-4D.

 

 

Toyota si zaslouží pochvalu v několika vypsaných i pomyslných soutěží. Konkurenci drtí svojí dlouhodobou spolehlivostí, inovativními technologiemi hybridních pohonů, stejně jako příznivými cenovkami svých modelů v kombinaci s jejich užitnou hodnotou.

 

Vzpomínám si na premiéru předchozí generace Toyoty Avensis a její vynikající výsledky získané za bezpečnost v rámci hodnocení nezávislé organizace EuroNCAP. Nový Avensis svým vzhledem opět neprovokuje, čímž zapadá do konzervativněji pojaté designové školy japonské Toyoty.

 

Prakticky v každém směru však novinka zmohutněla a působí robustnějším dojmem. Líbí se nám ostřejší hrany přední části karosérie, kterým reflektuje i provedení zadních sdružených svítilen.  Variantu wagon považujeme oproti sedanu za vzhledově zdařilejší, rozměry zadních svítilen totiž lépe korespondují s mohutnější zádi zkoušeného kombi.

 

Zavazadelník s objemem 543 litrů je dobře přístupný a díky možnosti sklopení opěradel zadních sedadel lze vytvořit zcela rovnou plochu pro převoz rozměrného nákladu.

 

V interiéru Toyota konečně použila měkčené plasty, což výraznou měrou posunulo kvalitativní dojem z přístrojové desky dopředu. Pochválit také musíme přehlednost zářících optitronových ukazatelů v kapličce přístrojové desky, výhradu naopak máme proti nevýraznému písmu na displeji na středovém panelu. 

 

Většina ovladačů je dobře přístupná a funkční, vadí snad jen mezi prsty klouzající ovladače s ozdobnými chromovými kroužky. Kvůli špatné dostupnosti se nám nelíbilo umístění tlačítka elektronické parkovací brzdy vpravo pod volantem. Silnou stránkou nového Avensisu je prostorný interiér, chválíme především dostatek místa v oblasti hlavy cestujících.

 

 Veliké dveře navíc umožňují komfortní nastupování a vystupování. Kvalitní dílenské zpracování dokazuje i minimální hluk při zavření dveří. Vzadu je místa také dostatek a to i díky absenci středového tunelu.

Přeplňovaný naftový čtyřválec 2.2 D-4D o zdvihovém objemu 2231 cm3 poskytuje vozu nejvyšší výkon 110 kW při 3600 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m vrcholí v rozmezí 2000-2800 ot/min.

 

Pochválit  musíme  kultivovaný  projev  pohonné  jednotky,  stejně  jako  její  vynikající  pružnost ve středních otáčkách.  Chod  řadící  páky  šestistupňové  manuální  převodovky je bezproblémový, na přístrojové desce navíc nechybí ukazatel optimální volby převodového stupně s ohledem na úsporný provoz.

 

U verze s  manuální převodovkou nás překvapila přítomnost aktivátoru funkce kick-down za pedálem plynu, jenž při akceleraci trochu ruší. Na druhou stranu ale chápeme potřebu co nejširší unifikace dílů a souvisejících úspor v nákladech z rozsahu.

 

 

Spotřeba pohonných hmot se ve městě pohybuje mezi 8-9 l/100 km, mimo město klesá až k šestilitrové hranici. Vzhledem k výkonnostním parametrům motoru považujeme avizovanou pohonnou jednotku za optimální motorizaci právě k tomuto modelu.

 

Podvozek novinky je nastaven spíše na komfortní jízdu. Díky tomu skvěle žehlí nerovnosti našich silnic, výrazných náklonů v zatáčkách se ale nedočkáte. Líbilo se nám nadprůměrné odhlučnění interiéru stejně, jako minimální přenos rázů od jednotlivých náprav. Brzdy jsou dostatečně účinné, při snaze o sportovní jízdu mají ale tendenci mírně vadnout.

 

Cenovou politiku by mohl japonskému výrobci závidět leckterý evropský automobilový producent. Součástí základní výbavy nového Avensise je například sedm airbagů stejně, jako stabilizační systém. Nechybí klimatizace, ani palubní počítač.

 

Toyota Avensis 2.2 D-4D Wagon je kvalitní a robustně postavené auto, které sice ničím na první pohled nevyčnívá nad ostatními, jistou průměrnost však avensis určitě obhájí výbornou spolehlivostí a souvisejícím cenově příznivým provozem v průběhu životnosti.

 

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Toyota Avensis 2.2 D-4D Wagon

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2231 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 3600 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000-2800 ot/min. 

Převodové ústrojí

Pohon přední nápravy. Šestistupňová manuální převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,1 / 4,8 / 5,6 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2700 mm. Celkové vnější rozměry 4765/1810/1480 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (Testovaný vůz)

709 900 Kč (774 900 Kč)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.