ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

BMW X3 xDrive35d Limited Sport Edition – zdání klame (TEST)

Zapomeňte na rozbité cesty nebo dokonce těžký terén. Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, že BMW X3 ve výbavě Limited Sport Edition dá posádce pocítit prakticky jakoukoliv nerovnost a nejlíp se cítí na kvalitní silnici.

 

 

BMW X3 je na trhu už od roku 2003 a okamžitě po představení se z něj stala ikona vozů kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Pomyslné prvenství však „iks-trojka“ nezískala kvůli kdovíjaké schopnosti průchodu terénem, ale hlavně díky skvělým jízdním vlastnostem na silnici.

 

 

Je všeobecně známé, že v rámci malých SUV jsou na trhu daleko schopnější bojovníci s blátem a nerovným terénem, ale ruku na srdce, kdo z majitelů automobilu této třídy sjede mimo silnici nebo dokonce polní cestu?

 

U právě těchto SUV to platí dvojnásob, většinou se totiž jedná o druhý vůz v rodině často využívaný především ve městech. Přestože má X3 již pár let za sebou stále nabízí hodně muziky a to nejen po praktické stránce.

 

Charakteristický „žraločí“ výraz stejně jako vzhůru směřující spodní hrana bočního okénka za C sloupkem karosérie působí neotřelým dojmem a dráždí emoce kolemjdoucích.

 

 

Nedávná modernizace navíc pozměnila přední a zadní světla, takže je i dnes BMW X3 bez problémů schopno držet s konkurencí krok. V našem případě jsme navíc zkoušeli špičkovou variantu s výbavou Limited Sport Edition (příplatek 195 750,- Kč), která posunuje jízdní vlastnosti vozu na silnici o pořádný kus dopředu.

 

Zjednodušeně řečeno – M paket všude, kde spočine oko posádky, nechybí tvrdé odpružení ani maximalistická devatenáctipalcová kola. Při detailnějším zkoumání si všímáme aerodynamických úprav exteriéru a černého laku Karbon Black Metallic, který v kombinaci s lesklými černými rámy bočních oken vypadá skvěle.

 

Maska chladiče je navíc vyvedena v titanové barvě, vnitřní části předních světlometů jsou šedé stejně jako vstup vzduchu v přední části nárazníku. Součástí výbavy jsou i adaptivní xenonové světlomety s ostřikovači, dešťový senzor, degresivní posilovač řízení Servotronic, sportovní sedadla a volant včetně hlavice řadící páky.

Pochválit musíme černou kůži sportovních sedadel kombinovanou s alcantarou v antracitové barvě, která zaručuje nejen vysokou úroveň komfortu ale vyhoví i po praktické stránce. O širokých možnostech nastavování sedadel se netřeba zmiňovat stejně jako o nadprůměrném bočním vedení těla při sportovní jízdě.

 

Nalezení sportovní pozice za volantem tak brání snad jen vyšší stavba karosérie a jiný úhel sloupku řízení s omezenou nastavitelností oproti osobním vozům. Čalounění stropu je černé, na prazích jsou ozdobné lišty z leštěného hliníku a velurové koberce mají kožené rohy.

 

Přístrojová deska je ergonomicky velmi povedená, roky jsou na ní ale pochopitelně znát, což se týká především provedení hlavních ukazatelů na panelu před řidičem. Částečnou stísněnost interiéru vpředu vynahradí BMW posádce dostatkem prostoru na zadních sedadlech.

 

 

Objem zavazadlového prostoru 480 litrů považujeme za slušný. Lahůdkou v rámci zkoušeného vozu byl nejsilnější vznětový motor mnichovské automobilky o objemu 2993 cm3 s označením 35d.

 

I  přesto,  že  má  objem   shodný   s   klasickým  naftovým  třílitrem  značky,  chlubí  se   dvojitým přeplňováním, díky  kterému  dosahuje úctyhodných výkonů.Posuďte sami – nejvyšší výkon 210 kW při 4400 ot/min  a  největší  točivý  moment  580 N.m  při  1750-2250 ot/min  bývá  doménou  spíše osmiválcových motorů.

 

Obrovský výkon se přenáší pouze přes šestistupňový automat na všechna čtyři kola prostřednictvím vícelamelové spojky.

 

 

Standardní poměr přenosu točivého momentu je 40:60 ve prospěch zadní nápravy, v případě potřeby je systém pohonu vše kol xDrive schopen veškerou sílu transferovat pouze na jednu z náprav dle potřeby. To ale řidič ocení především na sněhu, do bláta se s touto „iks-trojkou“ z pudu sebezáchovy pravděpodobně nevydá.

Tvrdé  odpružení  dohromady  s  nízkoprofilovými  pneumatikami  dávjí  posádce   pocítit   prakticky jakoukoliv   nerovnost.   V   zatáčkách   vůz   ale   dokáže   bez   problému  ujet  běžným  osobním automobilům, stabilita je na SUV opravdu nevídaná.

Na    kdovíjaké    sportování   ale   rovnou zapomeňte, jízdu si lze užít pouze a jedině v  přímce,  vyšší  těžiště a  poněkud  mdlé řízení  prostě  v  zatáčkách  příliš potěšení nepřinesou.

Ve  výjezdu  či  na  rovinkách  ale  dokáže objemný   diesel   divy   a   není   divu,  že v soutěžích jako je například „Engin of The Year“  stále slaví   úspěchy   na   předních místech.   Turboefekt   je    minimalizován stejně     jako     charakteristický    klapot naftového motoru.

Výborné využití této dynamické X3 vidíme na dálnici, kde toto BMW lze rozjet až na 240 km/h. I při velmi  vysokých  rychlostech  SUV  skvěle  sedí  a  to  i  při  občas  potřebném   razantním  brzdění z vysokých rychlostí. Spotřeba v těchto režimech sice překračuje hodnotu 10 l/100 km, ale ne příliš významně. S citlivou nohou lze jezdit i za 8 litrů…  

 BMW   X3    s    extrémním    turbodieselem a    sportovním    paketem  je   velmi  rychlé prakticky   na  jakékoliv  silnici  a  bude  mu jedno jestli s ním pojedete do kopce s plným obsazením  nebo    bez    spolucestujících   a zavazadel.

Motor totiž v jakémkoli režimu dokáže zatlačit posádku do sedadel a pro milovníky menších avšak opravdu rychlých SUV s přijatelnou spotřebou bude testovaný model ideální volbou.    

 

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

BMW X3 xDrive35d

Motor

Dvojitě přeplňovaný vznětový šestiválec o zdvihovém objemu 2993 ccm. Nejvyšší výkon 210 kW při 4400 ot/min. Největší točivý moment 580 N.m při 1750-2250 ot/min. 

Převodové ústrojí

Pohon všech kol xDrive. Šestistupňová automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Kombinovaná spotřeba pohonných hmot 8,7 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2795 mm. Celkové vnější rozměry 4569/1674/1583 mm. Palivová nádrž 67 l.

Základní cena (testovaný model)

1 426 950 Kč (1 881 900 Kč)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.