ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Pustíte mě za volant, šéfe? - BMW 750i (TEST)

S novou „sedmičkou“ přichází do nejprestižnějšího segmentu luxusních vozů doposud nevídaný atribut. Stiskem jednoho tlačítka se totiž může sportovně založený řidič začít bavit a to nejen na dálnici….

 

 

Již pátá generace BMW řady sedm je na světě a musíme si přiznat, že se předchůdci s továrním označením E65 pramálo podobá. Aby také ne, kategorie luxusních limuzín prochází poměrně významnou evolucí a jejich zákazníci se už rozhodně nespokojí pouze s prostorným interiérem a majestátním vzhledem.

Lexus se svým modelem LS nasadil před nedávnem úplně jinou laťku nejen v oblasti nejmodernějších elektronických systémů, ale i nadmíru pohodlným sedadlem (otomanem) s masážní funkcí vzadu stejně jako dosažením neuvěřitelného ticha v kabině vozu.

 

Mercedes-Benz se svým S-klasse konkurenci zase trápí velmi komfortním podvozkem a v neposlední řadě i bohatou nabídkou motorů. Věřte nebo ne BMW v případě nejnovější „sedmičky“ vsadilo na pocity řidiče, čímž otevřeně pozvalo všechny potenciální majitele vozu dopředu, na sedadlo řidiče….

 

Mimo dálnici jsme si snad poprvé ověřili, že i s vozem dlouhým 5072 cm může být jízda opravdu zábavná.. Velikým trumfem BMW v rukávu je podvozek s adaptivními tlumiči, které lze nastavit ve čtyřech různých režimech – Comfort, Normal, Sport a Sport +. Pro plavnou jízdu s nadmíru účinným posilovačem řízení je optimální volbou režim Comfort, Normal pak logicky představuje určitý kompromis mezi krajními variantami Comfort a Sport.

Společně s měnící se charakteristikou tlumičů dochází i ke změně odezvy motoru na sešlápnutí plynového pedálu a když zvolíte režim Sport +, deaktivuje se částečně i stabilizační systém.

 

Pokud  stabilizaci  vypnete  úplně  (separátním  tlačítkem)  lze  díky  výkonnému motoru jezdit také s touto pětimetrovou limuzínou dveřmi napřed. Je to velká zábava,  ale  spíše  na  letišti,  silnice  je robustní karosérii přeci jen trochu úzká…

 

Ve sportovním režimu zjistíte, že i elektronický posilovač řízení může komunikovat a poskytovat řidiči dostatečnou zpětnou vazbu od předních kol. Kromě toho má BMW řízení všech kol, což oceníte především ve městě při parkování. Zadní kola se při nízkých rychlostech natáčejí v opačném směru než kola přední.

Při vyšších rychlostech se zadní kola naopak natáčejí ve stejném směru. V kombinaci s variabilním převodem tak řidič nemusí po volantu zběsile ručkovat ani v pravoúhlých zatáčkách. Výsledkem je, že i dvoutunová limuzína může jezdit jako sportovní sedan. A tím nás BMW řady sedm naprosto chytlo za srdce.  

 

Dynamickému  svezení  navíc  skvěle  sekunduje  dvěma   turbodmychadly  přeplňovaný  zážehový osmiválec  o  zdvihovém  objemu  4395 cm3.  Trendu  „downsizingu“  se tak nevyhnula ani poslední generace   750i,   vždyť   předchozí   model  se  stejným  označením   byl  vybaven  atmosférickým osmiválcem  o  objemu  4,8 litru.  Zcela nový agregát poskytuje maximální výkon 300 kW při 5500-6400 ot/min.

 

Křivka největšího točivého momentu 600 N.m vrcholí při 1750 – 4500 ot/min. Výsledkem je hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za supersportovních 5,2 sekund. Tohle auto je famózně rychlé, motor se opravdu povedl, vyčítat mu lze snad jen vyšší spotřebu paliva.

Při defenzivní jízdě po silnici mimo město si vezme kolem 11 l/100 km, na dálnici při 160 km/h spotřebuje 13,5 l/100 km a jízda ve městě znamená spotřebu převyšující patnáctilitrovou hranici na sto kilometrů. Vnitřek vozu poskytuje neuvěřitelný komfort, příplatková přední sedadla (cca 53 tisíc Kč) se dají všemožně nastavovat a skvěle korespondují i se sportovní jízdou.

 

BMW  využívá  vyspělý  parkovací  systém,  monitor  couvací  kamery má ostrý obraz a nechybí ani možnost promítnutí záběrů z dvou bočních  kamer  umístěných  na  předních  blatnících. Nechybí ani televizní tuner anebo  adaptivní  tempomat,  který  dokáže vůz zastavit do úplného klidu, aniž by se řidič dotkl brzdového pedálu.

 

Kvalita poslechu hudby z audiosystému je vysoce návykovou záležitostí. Nová generace systému iDrive nabízí tlačítka zrychlené volby a intuitivní ovládání. Kroužek na ovladači systému je vyveden z na dotek velmi příjemné keramiky.

 

Podsvícené jsou možná až nepřirozeně vysoko umístěná madla ve dveřích a středová konzola. Kruhové přístroje jsou klasické, pod nimi se nachází lišta barevného displeje zobrazující různé provozní funkce vozu. Praktickou vychytávkou je head-up displej promítající informace na přední sklo, před zorné pole řidiče.  

Nechybí  ani  promítání  údajů  z navigačního systému. Dveře se po otevření zastaví v místě, kde je pustíte, silný vítr nebo gravitace je  tak  zpátky nechtěně nepřivřou. Na bouchání dveřmi navíc také zapomeňte, hydraulika je sama dovře zhruba z jednoho centimetru.

Výtku   si   zaslouží   na   luxusní limuzínu   až   překvapivě   málo místa   před   koleny   cestujících vzadu.  Milovníci jízdy na zadním sedadle   z   řad  potencionálních zákazníků si však mohou připlatit za   prodlouženou    verzi   Long. Celočalouněný        zavazadelník pojme náklad o objemu 500 litrů, pod    podlážkou    kufru    chybí rezerva, kterou nahradila sada na lepení. 

Design novinky  je  v   porovnání  s     předchozí     generací   méně kontroverzní. Disponuje sice stále poměrně   těžkopádnou   dlouhou a  širokou  přídí,   zadní  části ale nelze nic vytknout. 

Velmi atraktivně  působí  seskupení  světlených  trubic  v  zadních  svítilnách,   které  jednoznačně charakterizují právě novou sedmičku a dodávávají jí luxusní charisma. BMW  očekává,  že  většina prodaných modelů bude vybavena třílitrovým turbodieselem, který má nejnižší  spotřebu  a  emise v této třídě.

Pokud však zákazník patří mezi fajnšmekry, rozhodně doporučujeme připlatit si za testovanou variantu 750i, která nabízí skvělý osmiválec. V kombinaci s ním testované BMW ještě více vyniká schopností sportovní a zábavné jízdy, čímž se po dlouhé době opět vrací k nadšeným řidičům právě v této kategorii.

 

 

 

 

 

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

BMW 750i

Motor

Zážehový přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4395 ccm. Nejvyšší výkon 300 kW při 5500-6400 ot/min. Největší točivý moment 600 N.m při 1750-4500 ot/min. 

Převodové ústrojí

Pohon zadních kol. Šestistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Víceprvková náprava vzadu, lichoběžníkové zavěšení vpředu.   

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Průměrná spotřeba paliva 11,4 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 3070 mm. Celkové vnější rozměry 5072/1902/1479 mm. Palivová nádrž 82 l.

Základní cena (testovaný model)

2 265 000 Kč (3 292 750 Kč)

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.