ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Toyota Corolla Sedan 1.4 D-4D – poslední mohykán (TEST)

Modelová řada corolly měla z produktové struktury japonského výrobce nenávratně zmizet s příchodem aurisu. Na autosalonu v Helsinkách v roce 2006 ale Toyota překvapila představením zbrusu nového sedanu Corrola, který je již desátou generací celosvětového bestselleru tohoto vozu.

 

 

Automobil se může pochlubit výraznějším designem stejně jako větším vnitřním prostorem provedení sedan. Toyota Corolla měří na délku 4540 milimetrů (o 130 mm více v porovnání s předchozí generací v provedení sedan) a disponuje podvozkem o rozvoru 2600 mm.

 

Při srovnání s předchozím modelem s karosérií typu sedan narostl automobil také do šířky a to o solidních 50 milimetrů. Přední části vozu s odlišně tvarovanými světlomety dominuje robustní nárazník, který současně tvoří přední masku vozu.

 

Přestože automobil působí výrazně dospěleji, celkové ztvárnění nezapře japonský původ vozu a koresponduje s designérskou filozofií značky. Po vzoru dominantní přídě byl rovněž navržen i zadní nárazník. Koncové svítilny částečně přesahují profil karosérie, čím podtrhují originalitu tohoto tříprostorového sedanu.

 

Nepřehlédnutelným vnitřním prvkem je světlá středová konzola vystupující z přístrojové desky. Líbilo se nám také atraktivní optitronové osvětlení přístrojových ukazatelů s prostorovým efektem. Snad jen proces ztlumení jasu při jízdě v noci nepovažujeme za příliš intuitivní.

 

Pochvalu si naopak zaslouží příjemně tuhá sedadla stejně jako dostatek prostoru ve všech směrech. Stěžovat si rozhodně nemohou ani cestující vzadu, kteří mají nyní k dispozici více místa v oblasti nohou a to díky rovné podlaze s absencí středového tunelu.

 

Vhod rozhodně přijde i velké množství odkládacích schránek (15) a to zejména při delším cestování. Právě  při  něm  posádka  ocení  solidní  objem  zavazadlového  prostoru  450  litrů. Opěradla zadní sedadel  jsou  sklopná,  k  vytvoření  rovné  plochy ale nedojde. S ohledem na provedení karosérie sedan to ale nelze považovat za nevýhodu. 

 

Výhradu máme snad jen proti otevírání zavazadelníku, jenž lze provést pouze klíčem nebo páčkou s umístěním v blízkosti řidičova sedadla.

Zákazník si může vybrat z nabídky dvou zážehových (1,4 VVT-i, 1,6 Dual VVT-i) a dvou vznětových motorů (1,4 D-4D, 2,0 D-4D). Námi zkoušené provedení bylo vybaveno přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s objemem 1364 cm3. Pohonná jednotka poskytuje vozu nejvyšší výkon 66 kW při 3800 ot/min., křivka největšího točivého momentu 190 N.m vrcholí při 1800-3000 ot/min.

 

Přestože  se  jedná  o  maloobjemový  vznětový  motor,  musíme  pochválit  jeho  charakteristiku  a provozní agilitu. Pohonná jednotka spojená  s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou si s vozem zkrátka   rozumí.   Přestože  od  ní  nelze  očekávat  nikterak  závratnou  dynamiku  je  pro běžnou jízdu rozhodně dostačující.

 

Velikou předností je, že ani při svižné jízdě spotřeba pohonných hmot nepřekročí hranici 6,5 l/100 kilometrů, o čemž si mohou její benzinový  rivalové nechat pouze zdát. S „lehčí“ nohou na plynovém pedálu dokonce není problém jezdit s kombinovanou spotřebou do 5,0 l/100 km.

 

Oproti předchozí generaci poskytuje řízení lepší zpětnou vazbu a i podvozek se jednodušeji vypořádá s rychlým průjezdem zatáčkou. Snad jen směrová stabilita by ve vyšších rychlostech mohla být lepší. Testované provedení Toyota Corolla Sedan 1,4 D-4D Sol se nabízí za rozumných 544 900 korun.

 

Součástí  výbavy  je  sedm  airbagů  (+ kolenní airbag u řidiče),  klimatizaci,  tempomat nebo audio s  CD  a ovládáním  na  volantu.  V  segmentu  C  není  mnoho automobilů s karosérií typu sedan a převážná většina modelů je zastoupena praktičtějšími hatchbacky nebo vozy typu kombi.

 

Na druhou stranu má ale i sedan své přednosti plynoucí z tříprostorové karosérie. Toyota Corolla Sedan představuje zajímavou alternativu právě ke zmiňovaným pětidveřovým vozům, oproti kterým dokáže svému majiteli nabídnout velkou dávku originality a v neposlední řadě také pocitu z většího vozu.

 

 

 

 

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Toyota Corolla Sedan 1.4 D-4D

Motor

Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1364 ccm. Nejvyšší výkon 66 kW při 3800/min. Největší točivý moment 190 N.m při 1800 - 3000/min. 

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Podvozek

Zavěšení McPherson vpředu, zkrutné tyče vzadu.  

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 175 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 5,8 / 4,3 / 4,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2600 mm. Celkové vnější rozměry 4540/1760/1470 mm. Palivová nádrž 55 l.

Cena

514 900 Kč

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.