ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Dvojité turbodmychadlo, pohon všech kol a rodinné kombi – Volvo V70 T6 AWD (TEST)

Špičkovou verzi nového Volva V70 jsme zkoušeli s nejsilnějším přeplňovaným motorem, který z luxusně pojatého rodinného vozu dělá skutečně dynamický express.

 

 

Další stylové kombi od Volva je již pár měsíců na našem trhu. Vůz, který pokračuje v novém stylu produktové struktury švédského výrobce dokázal až neuvěřitelným způsobem navázat na mnoho let budovanou identitu této prémiové značky.

 

Před časem si totiž zaměstnanci marketingu, inženýři a vývojáři z Göteborgu uvědomili, že už není dostačující vyrábět „pouze“ bezpečná, robustní a kvalitní auta, která ocení snad jen konzervativní lidé a omezená skupina zákazníků kladoucí mimořádný důraz právě na bezpečnost vozu.

 

Většina dobře situovaných klientů současnosti totiž touží po jisté dávce osobitosti a stylu, moderní technologii považují u automobilů prémiového segmentu za samozřejmost. Volvo zareagovalo představením série novinek v podobě stylového modelu C30 a dynamicky pojatou vlajkovou lodí Volvo S80. Vývojáři rovněž mysleli i na cílové skupiny zákazníků z jiných kontinentů, o čemž svědčí například osmiválcový agregát vyvinutý ve spolupráci s Yamahou, který se skvěle uplatnil v prodejním trháku značky, modelu XC90, stejně jako ve zmiňované „esosmdesátce“.

 

Před námi ale stojí praktické kombi Volvo V70 s neotřelým designem zjevně navazujícím na předchozí generaci. Přestože se Volvo snažilo svůj „mindrák“ z hranatých vozů u předchozích modelů poněkud potlačovat, nyní jsou právě ostřejší křivky karosérie účinnou zbraní proti konkurenci.

 

Při prvním pohledu na karosérii působí kombinace zaoblených a hranatých lemů karosérie vskutku neotřele. Ano, současná generace modelu V70 opět nevzhlíží agresivně jako především němečtí konkurenti. I přesto ale umí V70 chytit za srdce a to nevídanou dynamikou svého ztvárnění a to prakticky ze všech stran.

 

Uvnitř posádku obklopí skvěle zpracovaný interiér s vysokou kvalitou použitých materiálů. Pochválit musíme dobře sladěné odstíny tmavé přístrojové desky a jejího dřevěného dekoru stejně jako mimořádně pohodlná sedadla, kterým v našem případě nechybělo vyhřívání ani praktické odvětrávání.

Sedáky skvěle podepřou stehna a to i osobám vyššího vzrůstu, pochválit musíme také příjemné hlavové opěrky. Relativně přísnému pohledu neujde snad jen pouze průměrné boční držení těla. Nové Volvo V70 s rozvorem delším o 56 mm (2816 mm) při srovnání s minulou generací nabízí také podstatně více pohodlí cestujícím na zadních sedadlech.

 

Celkově karosérie povyrostla na 4823 milimetrů do délky a na 1861 mm do šířky. Volvo V70 je rovněž zhruba o 80 milimetrů vyšší. Zavazadlový prostor pojme úctyhodných 575 litrů nákladu. Navíc je vybaven velkým množstvím zajišťovacích systémů, které účinně poslouží při převozu nákladu různého charakteru.

Zkoušeli jsme nejvyšší verzi výbavy s označením Summum. Nechyběl špičkový audiosystém Premium Sound s 650 W hudebního výkonu a 12 reproduktory. Prostorový zvuk si tak v tomto voze může posádka vychutnat v opravdu velkém stylu.

 

Vůz byl mimo jiné vybaven příplatkovým adaptivním tempomatem s vizuálním a zvukovým upozorněním na blížící se kolizi a automatickou aktivací brzd. Pokud se tedy vozidlo blíží k jinému účastníkovi dopravního provozu příliš rychle, systém pomocí několika blikajících červených diod promítajících se přímo v zorném úhlu řidiče avizuje nebezpečnou situaci za doprovodu zvukové signalizace. 

V testovaném voze se nám však v klikatých městských ulicích občas stalo, že radar signalizoval nebezpečí kvůli automobilu jedoucímu v druhém jízdním pruhu. Ve výbavě nechyběla ani el. parkovací brzda s funkcí samovolné deaktivace. Známý průkopník v oblasti bezpečnosti doslova „prošpikoval“ námi zkoušený vůz nejmodernějšími prvky.

 

Oproti předchozí generaci tohoto modelu byly vylepšeny boční výztuhy automobilu stejně jako systém SIPS, jenž se stará o ochranu posádky při bočním nárazu. Ochranu krční páteře při nárazu zezadu má zajistit systém WHIPS.

 

O jízdní dynamiku se náležitě staral dvojitým turbodmychadlem TwinScroll přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2953 cm3. Snahou vývojářů nebylo dostat z této pohonné jednotky co možná nejvyšší výkon, ale především velký točivý moment od co možná nejnižších otáček.

 

Právě  to  se  jim  podařilo  na  výbornou  a  to  hlavně  díky dvojitému přeplňování - největší točivý moment 400 N.m je totiž k dispozici v rozmezí 1500 – 4800 ot/min. Motoristickým fajnšmekrům bude jasné, že stejnou hodnotou se může pochlubit například BMW M3 E92…

 

V rámci Volva V70 je ale poslání velkého kroutícího momentu a nejvyššího výkonu (210 kW při 5600 ot/min) trochu odlišné. V kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou  Geartronic s možností manuálního řazení se pohonná jednotka má především postarat o dostatek dynamiky téměř v jakémkoli jízdním režimu při zachování vysokého komfortní jízdy.

 

Při razantnějším sešlápnutí plynového pedálu převodovka podřadí a automobil nekompromisně zatlačí posádku do pohodlných sedadel. Navíc díky dobrému odhlučnění interiéru s použitými vrstvenými skly snadno dojde ke zkreslení vjemu o skutečné rychlosti. O zastavení 1765 kilogramů takto rozjetého kombi vyšší střední třídy se postarají účinné brzdy, jejichž vlastnosti se výrazně nezhoršují ani po opakovaném razantním brzdění.

 

Snad jedinou nevýhodou pohonné jednotky je vyšší spotřeba paliva. Ta se při srovnání s konkurencí v podobě BMW 530ix nebo Mercedesu E 350 4matic pohybuje o několik litrů výše a to hlavně při jízdě ve městě.

Nutno   ale   dodat,   že   relativně  vysoké  hodnoty  spotřeby  pohonných  hmot  jsou  také  vlastní německému rivalovi Audi A6 3.2 FSI Quattro.  Při  jízdě  po městě jsme s testovaným volvem jezdili kolem 14,5 l/100 km,  mimo  město  spotřeba  klesá  až k  desetilitrové  hranici  na  100  kilometrů. Pochvalu si zaslouží jízdní vlastnosti automobilu. Svojí zásluhu na tom má nejen pevnější karosérie, ale především pokročilý systém podvozku s elektronicky řízenými tlumiči Four-C.

Řidič  si  tak  může zvolit  mezi  třemi režimy jízdy – Comfort, Sport, Advanced. Jak již název napovídá rozdíl mezi variantou Comfort a Sport je hlavně v tuhosti odpružení. Comfort se více hodí na městskou dlažbu, Sport naopak na klikaté kvalitní okresky, kde podvozek reaguje lépe na příčné i podélné zatížení.

 

Režim  Advanced  by  měl poskytovat lepší odezvu od kol, s čímž je spojeno zhoršení komfortu pro posádku. Při  jízdě jsme ale  větší komunikativnost podvozku nezazna-menali.

Volvo drží v zatáčce skvěle zvolenou stopu a  pohon všech čtyř kol (AWD) přes elektronicky řízenou spojku  Haldex  zde  odvádí  velmi dobrou práci.  Právě  v  tomto  směru  je  znát  oproti  předchozí generaci velké zlepšení, automobil je přísně neutrální a nedotáčivost, která je  většinou  čtyřkolkám  vlastní  se nekoná.

I při jízdě na sněhu  nabízí  V70  AWD  solidní  dávku  jistoty a  díky  efektivnímu  přenosu  točivého  momentu  mezi  jednotlivá  kola  dokáže řidiče „podržet“ i  v  opravdu  kalamitních  situacích. Nové V70 si zachovalo svůj styl a konstruktéři se při vývoji nesnažili napodobit  konkurenci  hlavně  z řad německých prémiových značek.

Avizované  Volvo  může  představovat stylový kompromis mezi sportovněji pojatým BMW řady 5 a konzervativním avšak velice komfortním Mercedesem třídy E. A švédský exteriér a interiér může být dostatečným argumentem proti sdílení koncernových prvků u Audi A6.

Vše je ale otázkou vkusu, ať se již potenciální zájemce rozhodne jakkoliv, v případě Volva V70 T6 AWD si může být jistý, že získal prostorné, pohodlné a technikou prošpikované kombi s jízdními vlastnostmi na vysoké úrovni. 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo V70 T6 AWD

Motor

Zážehový přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2953 ccm. Nejvyšší výkon 210 kW při 5600 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m při 1500-4800 ot/min. 

Převodové ústrojí

Pohon všech kol přes viskózní spojku Haldex. Šestistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Zavěšení předních kol typu McPherson, víceprvková náprava vzadu.   

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 245 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 11,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2816 mm. Celkové vnější rozměry 4823/1861/1540 mm. Palivová nádrž 70 l.

Základní cena vozu (testovaný model)

1 499 000 Kč (1 991 100 Kč)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.