ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

SSangYong Kyron M200XDi Comfort – korejský Mercedes? (TEST)

        Jsou to především originální tvary kombinující oblé křivky s ostrými, kterými vzbuzuje testovaný SsangYong Kyron nevšední pozornost u kolemjdoucích. Aby také ne, vždyť na našich silnicích jsou k vidění převážně japonská a německá SUV. 

 

        Robustní přední část s působivými rozměrnými světlomety a kontroverzní část zadní se svítilnami umístěnými neobvykle nízko – to vše jsou charakteristické prvky tohoto korejského modelu Kyron.

 

       Ať už je hodnocení designu jakkoliv subjektivní záležitostí je jasné, že vůz má velmi nadčasové ztvárnění a díky němu také osobité charisma. Při pohledu z boku atraktivně působí zvyšující se linie bočních oken stejně jako futuristicky ztvárněný spoiler nad zadním oknem.

 

        Uvnitř 4660 milimetrů dlouhého vozu je dostatek místa pro všechny cestující. V rámci testovaného provedení s úrovní výbavy Comfort jsme byli navíc hýčkáni koženým čalouněním sedadel, jejichž sedáky by však mohly být delší.

 

        Výhradu také máme proti šedivému odstínu přístrojové desky, která nepůsobí příliš kvalitním dojmem. Zdání však klame, ani při jízdě kamenitou lesní cestou se z ní totiž neozývaly nepříjemné zvuky nebo jiné rušivé elementy.

 

        Poněkud nám vadil rozměrný středový panel, jenž nepříjemně omezuje pravou nohu řidiče. Parkovací brzda s nožním ovládáním naznačuje, že velkou část produkce hodlá automobilka prodat v zámoří. Nadprůměrný zavazadlový prostor s objemem 625 litrů lze zvětšit jednoduchým sklopením zadních sedadel.

 

          V  nabídce  je také praktická bezpečností síťka na oddělení zavazadlového prostoru od hlavní části  interiéru. Vznětová  pohonná  jednotka  od  stuttgartského  Mercedesu  o  objemu  1998  cm3 poskytuje vozu nejvyšší výkon 104 kW při 4000 ot/min.

 

        Křivka největšího točivého momentu 310 N.m vrcholí při 1800-2750 ot/min. V praxi má motor s 2028 kilogramů těžkým Kyronem relativně dost práce a nelze tak od vozu očekávat přílišnou dynamiku.

       Na vině je ale podle našeho názoru hlavně pětistupňová automatická převodovka, jejíž dlouhé prodlevy v řazení jednotlivých rychlostních stupňů v praxi znamenají, že si po sešlápnutí plynového pedálu musíte na reakci motoru cca 1-2 vteřiny počkat. Kombinovaná hodnota paliva se po týdenním jezdění ustálila na solidních 9,5 l/100 kilometrů.

 

        Přestože lze vůz podle jednotlivých specifikací (cena, rozměry) zařadit do kategorie SUV, díky svému žebřinovému rámu umí nabídnout v terénu podstatně více a blíží se spíše třídě Offroad.

 

       Zadní tuhá náprava v kombinaci s nezávislým zavěšením předních kol je na jednu stranu zárukou solidní hodnoty křížení náprav v terénu, v kombinaci se žebřinovým rámem ale způsobuje znatelné naklánění karosérie v zatáčkách na běžných komunikacích.

 

       Standardně vůz pohání zadní náprava, ovladačem na přístrojové desce lze přiřadit stálý pohon všech kol v poměru 50:50, nechybí ani terénní redukce. K automatickému přiřazování pohonu 4 x 4, tak oproti většině SUV u model Kyron nedochází, výhodou je však systém pro sjíždění prudkých svahů HDC.

 

         SsangYong Kyron se prodává ve třech úrovní výbavy s jedinou pohonnou jednotkou. Výbava je již v základu velmi bohatá a zahrnuje takové prvky jako je např. ABS, ESP, EBD, HDC, systém prevence převrácení ARP, automatická klimatizace apod.

 

       

       Testované luxusní provedení Comfort je navíc vybaveno například střešním oknem, dešťovým senzorem, koženým čalouněním, parkovacími senzory a v neposlední řadě také tempomatem.

 

      Originální SsangYong Kyron za příznivou cenu zaujme především zájemce, kteří se rádi svezou i mimo zpevněné komunikace, kde se tento model díky své konstrukci cítí opravdu jako doma.  

 

 

Tým AUTOiNDEX.cz

 

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

 

SSangYong Kyron M2200XDi Comfort

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1998 ccm. Nejvyšší výkon 104 kW při 4000/min. Největší točivý moment 310 N.m při 1800-2750/min. 

Převodné ústrojí

Připojitelný pohon všech čtyř kol. Automatická převodovka T-tronic se sekvencí.

Podvozek

Přední náprava double wishbone s vinutou pružinou. Zadní tuhá náprava s víceprvkovým uložením.  

Karoserie

Rámová konstrukce. Pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 166 km/h. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,6 / 7,1 / 8,4 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2740 mm. Celkové vnější rozměry 4660/1880/1740 mm. Palivová nádrž 75 l.

Základní cena (Cena testovaného provedení)

774 980 Kč (908 980 Kč)

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.