ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Divoká šelma – Opel Vectra GTS 2.8 V6 (TEST)

         Nové stylistické prvky v rámci faceliftu vozu Opel Vectra rozhodně nebyly jedinou změnou této modelové řady. Netrpělivě očekávanou novinkou byl především přeplňovaný vidlicový šestiválec, jehož 169 kW dokáže vůz opravdu slušně rozhýbat…

 

 

         Pětidveřové provedení upoutá především novými předními světomety stejně jako pozměněnou maskou chladiče. Rozměrné sdružené světlomety výrazně zasahují do boční linie karosérie, jejíž přední část se nyní více podobá menší astře.

 

        Rozhodně však nelze tvrdit, že by zmiňovaná podobnost vozu škodila, využívání prvků z nižších segmentů je u automobilů střední třídy rozhodně originálním řešením. Sportovní dojem námi testovaného provedení navozovaly vstupní mřížky v předním nárazníku, které mají usměrňovat vzduch přímo k hnacím hřídelům předních kol.

 

         Uvnitř vozu se toho moc nezměnilo, pochválit opět musíme objemný a dobře přístupný zavazadelník. Líbila se nám také sportovní sedadla s výborným bočním držením těla, která pochopitelně ocení řidiči zejména u námi testované šestiválcové verze.

 

         Turbodmychadlem „dopovaný“ motor o objemu 2792 cm3 se svým nejvyšším výkonem 169 kW při /5500 ot/min je totiž více než dobrým předpokladem pro sportovní svezení.

 

        S modelem vectra OPC pochopitelně testované provedení srovnávat nelze, na druhou stranu se však jedná  nadprůměrně výkonný vůz, který se svojí základní cenou 899.900,- Kč představuje lákavou nabídku.    Pohonná jednotka disponuje celohliníkovou konstrukci s uspořádáním válců do V (úhel 60 stupňů).

 

          Nepříliš obvyklé výfukové turbodmychadlo Twinscroll je poháněno výfukovými plyny s obou řad válců. Jeho hlavní devizou je především plochá křivka točivého momentu, což v praxi znamená, že zhruba od 1800 ot/min má řidič k dispozici solidní točivý moment 330 N.m.         

 

          Jen pro srovnání ostré provedení OPC poskytuje 350 N.m a nejvyšší výkon 184 kW. Při sešlápnutí plynového pedálu vectra velmi solidně zatahuje a většinu běžných vozů nechává hravě za sebou.

         Aby také ne, vždyť sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 7,3 sekund a při maximální rychlosti ručička rychloměru zastaví až na úctyhodných 250 km/h. K přeplňované šestiválcové vectře se standardně dodává hydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem.   

 

          K odstupňování  převodovky  nemáme  výhrady,  při  rychlém dálničním tempu se nám líbilo delší zpřevodování posledních dvou rychlostních stupňů, které udržují hluk a v neposlední řadě také spotřebu paliva na příznivých hodnotách.      

 

       Příjemným překvapením byl podvozek naladěný spíše pro komfortní než sportovní jízdu. Dynamické svezení si však řidič rozhodně vychutná a to po aktivaci systému IDS Plus známého z dříve testované astry.

 

       Ten dokáže změnit nastavení podvozku stejně jako odezvu plynového pedálu na řidičův pokyn. Automobil drží dobře stopu, po překročení adhezních schopností se projevuje nedotáčivým chováním.

         Ocenili jsme suverenitu při přejezdu příčných nerovností, který vectra dokáže skvěle utlumit. Po týdenním ježdění nás příjemně překvapila také spotřeba pohonných hmot, která se pohybovala kolem desetilitrové hranice na 100 kilometrů.

        Při lehké noze na plynovém pedálu lze s tímto výkonným vozem dokonce jezdit za vynikajících 8 l/100 km, naopak při častém využívání opojného zrychlení není problém atakovat hranici 15 l na 100 kilometrů. Špičkový model Opel Vectra GTS s přeplňovaným šestiválcem je velmi rychlým dopravním prostředkem určeným především pro řidiče s vysokými nároky na nadprůměrnou dynamiku a zároveň komfort jízdy.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Opel Vectra GTS 2.8 V6

Motor

Zážehový přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2792 ccm. Nejvyšší výkon 169 kW při 5500/min. Největší točivý moment 330 N.m při 1800-4500/min. 

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 15,4/7,3/10,3 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2700 mm. Celkové vnější rozměry 4611/1798/1460 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (Cena testovaného provedení)

899 900 Kč (986 300 Kč)

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.