Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 SportLine – když méně znamená více

Testy
19.11.2018

F T G

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 SportLine – když méně znamená více

Škoda Kodiaq v dynamické variantě SportLine se na první pohled výrazně liší od standardního provedení a to i přes fakt, že exteriér zdobí pouze pár sportovních prvků. Každý, kdo touží po prostoru a komfortu v kabátě rozměrného SUV by tedy měl zbystřit. Výbava SportLine totiž přináší originalitu, která může být zejména u tohoto bestselleru důležitým argumentem pro nákup.

Škoda Kodiaq se prodává již dva roky a patří mezi velmi oblíbené modely. Není se tedy co divit, že se za tímto modelem prakticky už nikdo neohlédne. Pokud však robustní karosérii dopřejete několik sportovně laděných prvků, dostanete se k překvapivému výsledku. Auto najednou prokoukne, ubírá na nelakovaných plastech karosérie a přidává důležitý sportovní nádech. Právě ten standardnímu provedení poněkud chybí.

SportLine - pastva nejen pro oči

Už nějakou dobu říkáme, že nejhezčí škodovky jsou v provedení SportLine. Platí to podle nás nejen pro Kodiaq, ale třeba i pro Superb, kterému designové prvky této výbavy rovněž mimořádně sluší. A v čem se vlastně tato výbava odlišuje od ostatních?

Oproti běžným verzím si okamžitě všímáme upraveného předního nárazníku, který opticky zvětšuje příď a to hlavně díky přidané spodní části s dodatečnou úzkou mřížkou. Právě ta opticky rozděluje přední část a přináší agresivnější nádech. Vzadu je situace obdobná a černý plast zadního nárazníku nahrazuje lakovaný prvek s dvojicí koncovek výfuků. Ty vozu dodávají potřebný šmrnc.

Další vylepšení představují černé kryty vnějších zpětných zrcátek, které korespondují s tmavou maskou chladiče, což přináší důležitou eleganci. Majestátní vzhled dále zaručují až dvacetipalcová litá kola ve výbavě na přání. Model SportLine si dále můžete objednat s atraktivnějším lakem karosérie. Za zmínku stojí například šedé provedení Steel nebo červená barva Velvet. Jak sami vidíte, stačilo pouze pár prvků a rázem je z konvenčních SUV atraktivní model s nespornou dávkou originality. Bravo!

Zopakujme si fakt, že ačkoliv je Škoda Kodiaq na první pohled opravdu rozměrná, asi každého překvapí, že je zhruba o šestnáct centimetrů kratší než Škoda Superb. Navíc má o 50 mm kratší rozvor náprav. Vzadu tedy tolik místa jako v Superbu očkávat nelze, na druhou stranu si na nedostatek prostoru asi nikdo stěžovat nebude. Zavazadelník v rámci pětimístného provedení Kodiaqu pojme až 720 litrů nákladu a to je slušné.

Při nastupování potěší široké dveře zakrývající prahy. To chrání posádku před nepříjemným znečištěním kalhot při nastupování do vozu. Vpředu je místa dostatek prakticky ve všech směrech. Vzadu se nám líbí variabilně nastavitelná a posunovatelná sedadla, díky kterým lze dle potřeby měnit prostor pro zavazadla. Užší prostřední místo a vyšší tunel ve druhé řadě sedadel však příliš komfortu pro dospělého člověka nenabídne. Zato ostatní se budou v automobilu cítit pohodlně a ani vzadu nechybí dostatek prostoru v oblasti nohou a hlavy cestujících. 

Interiér varianty SportLine zdobí imitace karbonového dekoru. Hlavním lákadlem této špičkové varianty jsou ale podle nás sportovní sedadla. Vypadají perfektně a stejně dobře se na nich i sedí. Ocenili bychom snad jen o něco delší sedáky. Kombinace kůže s alcantarou je navíc v případě varianty SportLine bez příplatku.

Standardní dominantou přístrojové desky je osmipalcový skleněný displej infotainmentu se softwarovými tlačítky po stranách. Klimatizace se ovládá klasickými tlačítky, což zjednodušuje regulaci teploty při jízdě. Pochvalu si zaslouží tmavý leštěný dekor s moderním náhledem. Vyžaduje však časté čištění. Přístrojový štít s analogovými budíky působí jednoduše a přehledně. Škoda jen, že není k dispozici digitální varianta, jako u vybraných modelů koncernových značek.    

Naftový dvoulitr raději v silnějším provedení

Pro relativní robustní SUV doporučujeme nejsilnější provedení naftového motoru 2.0 TDI. Tento nabízí nejvyšší výkon 140 kW při 3500-4000 ot/min. Největší hodnota točivého momentu 400 N.m. vrcholí v rozmezí 1750 – 3250 ot/min. V praxi pak motor výrazněji zatahuje od 2000 ot/min. Přestože při srovnání s konkurencí testovaná pohonná jednotka dynamikou příliš neoslní, pochvalu zaslouží za relativně ekonomický provoz. Výraznou komplikací současnosti je fakt, že se Kodiaq nabízí pouze se slabším dvoulitrovým turbodieselem s nejvyšším výkonem 110 kW. Může za to nová metoda měření emisí WLTP, které se někteří výrobci ještě nestačili přizpůsobit. Je to však jen otázka času, kdy se v nabídce opět objeví silnější (testovaná) motorizace.

Námi zkoušený automobil byl vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni (DQ500), která patří mezi špičku automatických převodovek. Točivý moment se navíc přenášel na všechna čtyři kola. Převodovka řadí na jedničku a bez jakéhokoliv škubání. Vadilo nám snad jen občasné podtáčení motoru v automatickém režimu. Řešením tak může být volba sportovního režimu této převodovky. A jak je na tom Kodiaq 2.0 TDI se spotřebou pohonných hmot?

Kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 7,2 l/100 km, což je velmi slušný výsledek. Ve městě pak počítejte s odběrem kolem 8 l nafty. Mimo město pak spotřeba klesá k šestilitrové hranici. S ohledem na velikost vozu a nabízený výkon se jedná o potěšující hodnoty. Škoda jen, že výrobce nevyužil větší palivové nádrže, tak jako v modernizovaném modelu superb. Nádrž Škody Kodiaq má totiž objem jen 60 litrů. A to není na velké SUV příliš.

Adaptivní tlumiče zajistí komfort

Testovaná Škoda Kodiaq byla vybavena adaptivními tlumiči, které poskytují velmi dobrou jízdní agilitu a v neposlední řadě také solidní komfort. Díky nim se tak nemusíte obávat citelného pohupování karosérie v rychle projížděných zatáčkách. Režimy Sport a Comfort skvěle poslouží při rychlé jízdě respektive na nekvalitní silnici.  Drive Mode Select také zahrnuje offroadový režim. Ten se ovládá tlačítkem na středové konzole v blízkosti ovladače ostatních jízdních režimů. Offroad mód přizpůsobuje chování systémů ESP, ABS nebo reakce motoru náročnějším podmínkám a funguje do rychlosti 30 km/h. Zahrnuje také asistenta pro sjíždění prudkých svahů.

Pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka Haldex, která funguje velmi dobře. Vůz si hravě poradí třeba s mokrou trávou nebo polní cestou. Na vlhkém asfaltu či dlažebních kostkách dodává řidiči příjemný pocit jistoty. ESP nezasahuje příliš rychle a neuváženě, takže pomáhá opravdu až v situacích, kdy je to skutečně třeba.

Posilovač řízení je poměrně účinný a příliš zpětné vazby od předních kol nenabízí. A to ani ve sportovním režimu, kdy řízení sice ztuhne, ale s řidičem příliš nekomunikuje. Je jasné, že dynamické jízdní vlastnosti od tohoto SUV očekávat nelze. U testovaného vozu s těžším TDI nad přední nápravou to platí dvojnásob. I tak se ale automobil ochotně vrhá do zatáček a působí agilním dojmem. Pochvalu zaslouží také brzdy, které jsou účinné a nevadnou ani při opakovaným brzdění. Navíc se perfektně dávkují.

Resumé

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 ve výbavě SportLine představuje příjemné zpestření této modelové řady. Exteriér má šmrnc a uvnitř potěší velmi kvalitními materiály a dynamickými prvky v čele s předními sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy. Pružnost vznětového motoru je spíše vlažnější, chlubí se však ekonomickým provozem. Pochvalu rovněž zaslouží sedmistupňová automatická převodovka DSG, která je jedním z nejlépe řadících automatů současnosti. Pokud vyžadujete od SUV mimořádnou dynamiku a nestačí vám sportovní vzhled testovaného vozu, nezoufejte. Sportovnější charakter již brzy přinese chystaný Kodiaq RS s dvojitě přeplňovaným dieselem 2.0 BiTDI.   

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Kodiaq
Karosérie:SUV
Motor:2.0 TDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2018
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:140/3500-4000 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:400/1750-3250 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:210 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:6,6/5,3/5,7 l, kWh
Velikost zav. prostoru:720 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):60
Pohotovostní hmotnost:1752 Kg
Nosnost:675 Kg
Základní cena:753 900 Kč (2.0 TDI, 4x4, Active)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:N/A

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -