Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech - městský crossover se představuje (TEST)

Testy
16.04.2018

F T G

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech - městský crossover se představuje (TEST)

Kategorie dnešních automobilů se výrazně proměňují. Dříve velmi oblíbené vozy MPV přechází změnou vzhledu, ale především konstrukce na malé SUV. Přesně to je příkladem i pro dnes oblíbený Citröen C3 Picasso, který se v loňském roce poměrně rychle změnil v duchu doby v novinku – Citröen C3 Aircross. Jak se to podařilo, na to se podíváme trochu zblízka.

Pod lupou

Citröen C3 Aircross je již druhým modem na společné platformě koncernu PSA. Oproti svému předchůdci C3 Picasso má trochu větší rozvor, nyní 2604 mm. Vůz je dlouhý 4155 mm, široký 1976 mm a vysoký 1605 mm. Testované provedení mělo sedmnáctipalcová kola se vzhledově líbivými litými disky. Atraktivní vzhled exteriéru, který je pro tohoto výrobce již tradiční, se nezapře. Vpředu je vysoká a poměrně krátká kapota se sdruženými svítilnami, které jsou velmi dobře zakomponovány do znaku Citröenu.

Skutečně moderní vzhled ještě vylepšují stříbrné prvky nad předním, ale i zadním plastovým nárazníkem. Velmi slušivé jsou také střešní lyžiny s hlubokým tvarováním a tvůrcům tohoto modelu se podařilo díky zadním bočním oknům s imitací žebrování výrazně zatraktivnit celkový boční pohled na vůz. Přední sdružené svítilny plní funkci jak potkávacích, dálkových, ale i mlhových světel. Automobilka Citröen dnes nabízí téměř 85 barevných kombinací s možnostmi volby rozdílných barev střešních nosičů, střechy, zrcátek, nebo krytů kolem světlometů.

Interiér je hodně podobný již známé C3, opět zde najdeme přehledné přístroje a na středovém panelu obrazovku s dotykovým ovládáním včetně nastavení klimatizace. Díky širokým dveřím se dobře nastupuje jak na přední, tak zadní sedadla. Zatím co přední místa vyhoví i vyšším postavám, místa vzadu jsou určené pro menší pasažéry a zejména děti. Sedačky jsou pohodlné, dobře tvarované a z příjemných materiálů v barevné kombinaci, sklon opěradel se nastavuje kolečkem a posun ručně. Bezpečnostní pásy jsou výškově nastavitelné a tak vyhoví postavám různých výšek.

Zadní sedáky lze u naší nejvyšší výbavy Shine posouvat podélně o 15 centimetrů a zadní opěradla lze navíc sklápět v dost velkém rozpětí a je zde i průvlak na lyže. Připlatit se můžete také za sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž lze uvnitř převážet až 2,4 metru dlouhé předměty. Nad hlavou najdeme skutečně obří střešní okno s clonou, vše se ovládá elektricky ze střešního ovladače umístěného nad hlavou mezi řidičem a spolujezdcem. Zavazadlový prostor má slušný objem 410 litrů a díky dvojité podlaze dostaneme po sklopení zadních opěradel rovnou podlahu a objem rychle naroste na téměř 1289 litrů. Pod podlážkou kufru je uživateli často žádané dojezdové kolo s nezbytným nářadím a výbavou.

Osvědčená motorizace

Pod kapotou najdeme osvědčený tříválec 1,2 PureTech v přeplňované verzi s výkonem 81 kW. Pohonná jednotka je v běžném provozu skutečně tichá a uživatel ani nepozná, že jede s tříválcovým agregátem. Dobře jde do otáček a tak si na dynamiku nemůžeme stěžovat, platí to ale především pro klidnější jízdu bez výraznějších akcelerací. Na dálnici při dosažení limitní rychlosti je více slyšet především hluk od zimních pneumatik a tvar vyšší karosérie také již není z tohoto pohledu právě pro tyto limitní provozní situace optimální. Vyhovuje vestavěná pětistupňová přímo řazená převodovka, jenom je třeba správně využívat rozpětí jednotlivých rychlostních stupňů, především při jízdě v členitějším a kopcovitém terénu. Běžně se dá jezdit tak okolo šesti litrů, rychlý dálniční provoz však tuto hranici zvyšuje nejméně o půl litru.

Oceňujeme pohodlnou jízdu, od C3 Aircross však nelze čekat nějaké sportovnější výkony. Podvozek dobře tlumí různé nerovnosti, vozidlo se v zatáčkách trochu více naklání. V extrémnějších provozních situacích pomáhá vestavěný stabilizační systém Grip Control, jehož volič je umístěn na středovém panelu. Nenahradí sice pohon všech kol, ale v nouzi je to často vítaný pomocník. Volit lze typ povrchu jako sníh, bláto nebo písek a systém lze také zcela vypnout.

Resumé

Citröen C3 Aircross nás přesvědčil svým vyšším posezem, příjemným volantem a také trochu SUV vzhledem a praktickým oplastováním dolní části karosérie. Pohon všech kol nahrazuje systém Grip Control, který skutečně umí v nouzi pomoci. To uživatelé ocení především v zimních podmínkách, ale také na mokré trávě, za deště nebo při jízdě mimo běžné komunikace. Na dálnici a při dlouhých cestách není C3 Aircross premiantem, při limitních dálničních rychlostech navíc trochu stoupá spotřeba i hluk. U jeho konkurentů je to ale podobné. Především ve městě je ale tento malý automobil jako doma. Tedy ideální vozidlo na krátké cesty, s dětmi do školy a na nákupy, kdy navíc nechybí ani potřebný prostor. Prostě C3 Aircross je městský crossover, který se Citröenu povedl.

Tým AUTOiNDEX.cz

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech

Typ motoru:

přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1199

Počet válců:

3

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

81 / 5500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

205/ 1500

Maximální rychlost (km/h):

185

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,9/ 4,6 / 5,0

Velikost zav. prostoru (l):

410

Objem nádrže (l):

45

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1159

Nosnost (kg):

621

Základní cena (kč):

349 990

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a převodovkou (kč):

434 900

Fotogalerie

Reklama:
  • Autoindex.cz - Reklamujte na portále autoindex.cz
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.