Třídveřový horal - Suzuki Vitara 2.0 HDI (TEST)

Testy
10.05.2004

F T G

Třídveřový horal - Suzuki Vitara 2.0 HDI (TEST)

Oblíbený automobil Suzuki Vitara má dobrou pověst nejen zhlediska vysoké spolehlivosti, ale také solidní průchodnosti náročným terénem. Mezi jeho slabiny dříve patřily zejména zastaralé turbodiesely, které již nestačily agregátům smoderním přímým vstřikem nafty. S poslední modernizací ovšem přichází vznětový čtyřválec 2,0 HDI od koncernu PSA.

Oblíbený automobil Suzuki Vitara má dobrou pověst nejen z hlediska vysoké spolehlivosti, ale také solidní průchodnosti náročným terénem. Mezi jeho slabiny dříve patřily zejména zastaralé turbodiesely, které již nestačily agregátům s moderním přímým vstřikem nafty. S poslední modernizací ovšem přichází vznětový čtyřválec 2,0 HDI od koncernu PSA. Příjemné svezení zajišťuje maximální hodnota točivého momentu 270 Nm, která je k dispozici již při 1750 otáčkách za minutu. To zaručuje automobilu vynikající vlastnosti nejen na silnici, ale především v terénu, kde lze dynamický potenciál v nízkých otáčkách využít nejlépe.

Nejvyšší výkon je udáván hodnotou 80 kW při 4000/min. Ocenili jsme kultivovaný chod motoru a v neposlední řadě i krátké žhavení této pohonné jednotky.

Robustní vzhled Suzuki zdůrazňuje přední ozdobná mřížka chladiče. K celkově pěknému designovému ztvárnění jistě přispívají i pětipaprsková litá kola. S Vitarou vybavenou vznětovým čtyřválcem jsme dosáhli solidní průměrné spotřeby, která se pohybovala na hranici 7,5 l/100 km. Palivová nádrž o objemu 56 litrů tak umožňuje vozu rozhodně uspokojivý dojezd. Automobil potencionální zákazníky potěší zejména při jízdě po nezpevněných cestách, kde se opravdu nezalekne jen tak nějakého „offroadového“ úseku, k čemuž nepochybně přispívá i krátký rozvor 2200 mm. Podvozek si zaslouží výtku pouze při přejezdu příčných nerovností, které vůz na chvíli vyvedou z klidu.

Je to ale problém, kterým trpí snad všechny terénní vozy, zejména ty s krátkým rozvorem. Se zadním pohonem se musí jako u každého automobilu zacházet opatrně, především na povrchu se sníženou adhezí. Manuálně přiřaditelný pohon všech kol však zajistí automobilu optimální vlastnosti i v těchto podmínkách.

Inovace se dotkla také interiéru. Zde jsou použity kvalitní plasty a lze celkově konstatovat, že vnitřek působí moderním a přehledným dojmem. Pochvalu také zaslouží dobře ergonometricky ztvárněná sedadla, která nabízí posádce dostatek prostoru a pohodlí. Efektně na nás působilo osvětlení přístrojové desky a také použitá hliníková dekorace jako ozdobný prvek interiéru.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec. Zdvihový objem 1997 cm3. Největší výkon 80 kW při 4000/min. Největší točivý moment 270 Nm při 1750 /min.
Převodné ústrojí
Pětistupňová manuální převodovka.
Provozní vlastnosti
Nejvyšší rychlost 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce neudává. Spotřeba paliva (město / mimo město / kombinovaná) 9,4/6,0/7,3 l/100 km.
Rozměry a hmotnosti
Délka/šířka/výška 3885/1780/1740 mm. Rozvor 2200 mm.
Cena základního provedení:
699 900,- Kč

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -