Decentně modernizovaný allroad - Subaru Outback 2.0D Lineatronic (TEST)

Testy
05.04.2014

F T G

Decentně modernizovaný allroad - Subaru Outback 2.0D Lineatronic (TEST)

Subaru Outback již léta patří za prověřenou stálici na trhu stále oblíbenějších crossoverů. Nedávný drobný facelift přinesl karosérii o něco drsnější výraz, na velmi dobrých jízdních vlastnostech se ale nic nezměnilo.

Vzhled nového Subaru Outback je nyní více sjednocen s variantou, která se dodává na americký trh. Atraktivní karosérie se chlubí většími světly do mlhy a upravenou přední maskou chladiče. Vůz nyní působí o poznání akčnějším dojmem. Terénní výraz dotvářejí rozměrná zpětná zrcátka s vestavěnými ukazateli směru z LED diod.

V nabídce modelového roku 2014 navíc přichází Subaru se speciální edicí modelu Outback. Jedná se o varianty Sport line a Cross line, které je možné kombinovat s výbavou Comfort a Executive. Námi zkoušený Outback Cross line se chlubil robustními střešními ližinami, unikátním prolisem bočních a zadních prahů a v neposlední řadě také speciálním vzhledem hlavních světlometů se zatmaveným pozadím.

Cross line paket v hodnotě 65 tisíc korun nabízí v současnosti český dovozce renomované značky Subaru zdarma. Sedmnáctipalcová litá kola v modrošedém odstínu působí originálním dojmem a k testovanému outbacku se mimořádně hodí. Vysoký profil kol naznačuje offroadový potenciál tohoto vozu. Paket Sport line sází naopak na dynamický vzhled, což dokládá nejen sportovní přední a zadní nárazník, ale také lakované boční prahy.

Uvnitř vozu se toho v rámci modernizace příliš nezměnilo. Outback stále poskytuje nadprůměrný vnitřní prostor a bezproblémové ovládání. Výtku si již standardně zaslouží archaická grafika displeje palubního počítače a také jeho zastaralé ovládání. Sedadla jsou rozměrná, pohodlná a mají spíše měkčí charakter.

Boxer a CVT – dokonalá symbióza

Naftový motor s protilehlými válci ve spojení s automatickou převodovkou Lineartronic jsme zkoušeli nedávno. Opět jsme si však připomněli perfektní sladění automatické převodovky s dieselovým motorem a v neposlední řadě také příznivou spotřebu pohonných hmot. Automat byl speciálně vyladěn právě pro tento vznětový motor. Výsledkem je uživatelsky velmi příjemný automobil.

Na dálnici drží Lineartronic otáčky motoru překvapivě nízko (při 130 km/h točí motor 2200 ot/min) a rozjezdy probíhají hezky svižně. Díky tomu je tato čtyřkolka s vyšší světlou výškou karosérie překvapivě úsporná. Při běžné jízdě lze jezdit se spotřebou do sedmi litrů. Ve městě se spotřeba pohybuje kolem 7,5 l/100 km, snaha o defenzivní jízdu mimo městské ulice pak znamená apetit motoru kolem šesti litrů.

Pochvalu si zaslouží zbrusu nový automat, který se k testovanému Subaru mimořádně hodí. Při běžné jízdě v režimu „D“ se Lineartronic projevuje jako běžná bezestupňová převodovka. To znamená, že elektronika volí z prakticky neomezeného počtu převodových poměrů, které variátorová převodovka nabízí. Při sešlápnutí plynového pedálu o více než 60% se však Lineatronic automaticky přepíná do režimu řazení tzv. virtuálních převodových stupňů, které jsou pevně stanovené.

Akcelerace poté rázem probíhá za přirozeného akustického projevu obdobě jako u běžných převodovek. Otáčky tedy klesnou při každé změně virtuálního převodového stupně a akustický doprovod zajišťuje velice dobrý pocit nejen z dynamické jízdy.

Pohon všech kol na principu lamelové spojky není sice na rozdíl od mezinápravového diferenciálu takovým lákadlem, v praxi však funguje bez problémů. Příznivcům jízdy po nezpevněných cestách však přeci jen doporučujeme volbu manuální převodovky, která se sice do terénu tolik nehodí, zase k ní ale Subaru přidává avizovaný pohon všech kol fungující na principu mezinápravového diferenciálu. Ten vozu na špatném povrchu propůjčuje o poznání lepší jízdní vlastnosti.

Resumé

Subaru Outback s dieselovým motorem a automatickou převodovkou Lineartronic je velmi schopným SUV s nezaměnitelným designem a jedinečnou image značky. I přes drobné neduhy, jako je chybějící denní svícení či zastaralý displej palubního počítače, má oproti konkurenci stále co nabídnout. Škoda jen, že přednosti tohoto auta poněkud kazí vyšší pořizovací cena, která se pohybuje kolem jednoho milionu korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

Subaru Outback 2.0D Lineartronic

Typ motoru:

Vznětový přeplňovaný

Objem motoru (ccm):

1998

Počet válců:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110/3600

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

350/1600-2400

Maximální rychlost (km/h):

195

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,7

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,6 / 5,6 / 6,3

Velikost zav. prostoru (l):

526

Objem nádrže (l):

65

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1699-1726

Nosnost (kg):

431

Základní cena (kč):

899 000 (2.5i, Active)

Cena s testovaným motorem a převodovkou (kč):

Cena testovaného vozu (kč):

969 000 (2.0D Lineartronic, Active)

1 099 000 (2.0D Lineartronic, Executive)

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Outback
Karosérie:Crossover
Motor:2.0 D
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -