Znamenitá posila - Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 (TEST)

Testy
25.08.2013

F T G

Znamenitá posila - Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 (TEST)

Hyundai Genesis Coupé s šestiválcovým motorem už dobře známe. Najeli jsme s ním hodně ostrých kilometrů a to nejen s verzí s automatickou převodovkou, ale také manuálem. Nyní se nám dostalo do ruky kupé, které prošlo poměrně zásadní modernizací se zaměřením na vyšší výkon a modernější provedení. Jak se nám líbí?

Korejský Hyundai neusíná na vavřínech, které mu přináší nejen povedené mainstreamové modely, ale také sportovní Genesis Coupé, který si dokázal získat zástupy zájemců okamžitě po uvedení na trh. Jedná se o povedenou zadokolku, která dokáže nabídnout slušnou porci zábavy a to za rozumné peníze.

V mezidobí se však na trhu objevila daleko subtilnější kupé, jako například model GT86 či BRZ, které jsou v podobné cenové relaci. Rozhodně však nechceme tvrdit, že se jedná o srovnatelné vozy, svým pojetím je tomu spíše naopak. Jedno ale mají společné – pohon zadních kol, nízké těžiště a totožnou koncepci karosérie, které z nich pro leckoho může dělat konkurenty. Aby to neměl potenciální zájemce o hravé kupé jednoduché, přichází Hyundai na trh s omlazeným a především výkonnějším Genesisem.

Na kameni kámen?

Přestože má Genesis Coupé stále stejnou siluetu karosérie, výraz se mu poměrně radikálně změnil. Dynamický dojem z vozu umocňuje profilovaná přední kapota s atraktivní dvojicí falešných výdechů a také přepracovaná optika předních světlometů. Ty se nyní chlubí xenonovými výbojkami s velmi dobrým světelným kuželem a intenzitou při jízdě za tmy.

Nově se nad mlhovkami hyundaie nacházejí dva pásy LED diod pro denní svícení, které jsou dnes prakticky povinné. Boční směrová světla se navíc přesunuly na vnější zpětná zrcátka, což působí o poznání elegantnějším dojmem. Robustní záď se chlubí sdruženými svítilnami s pozměněnou optikou, která rovněž využívá LED technologii. Zkrátka Hyundai propůjčil tomuto kupé moderní prvky, prostřednictvím kterých chce mimo jiné oslovit i náročnější zákazníky.

Smutné a nevýrazné tvary nahradily veselejší a mnohem svěžejší linie. Troufáme si tvrdit, že testované kupé vypadá daleko lépe, než tomu bylo u jeho předchůdce. Významné změny však nastaly také v interiéru. Přístrojová deska dělá o poznání modernější dojem a i středová konzole byla výrazně modifikována. Nové je ovládání klimatizace, audiosystém a také tři kulaté budíky navíc na středovém panelu. Zobrazují teplotu oleje, údaje z čidla škrtící klapky a točivém momentu. Tyhle věci se pro sportovně zaměřený vůz mimořádně hodí, bravo!

Jednou z nejdůležitějších inovací je ale podle nás ve dvou směrech seřiditelný volant, který si konečně můžeme přitáhnout více k tělu. To nám u předchozího provedení opravdu chybělo. Posez sice stále není ideální, sedí se totiž relativně vysoko, nastavitelný volant ale pocit z jízdy poměrně značně vylepšil. Také materiály nyní působí o poznání lepším dojmem včetně koženého čalounění sedadel naší testované varianty. Některé části přístrojové desky dokonce zdobí prošívání, které je obecně výsadou vozů vyšších kategorií.

Startujeme

Po krátkém seznámení netrpělivě mačkáme startovací tlačítko, které pod přední kapotou rozezvučí atmosférickou klasiku – benzinový vidlicový šestiválec. Jedná se o vrcholovou motorizaci pro tento vůz, v nabídce pak stále ještě zůstává přeplňovaný zážehový dvoulitr (202 kW, 373 N.m).

Šestiválec se projevuje daleko jadrnějším zvukem, než jeho předchůdce. Zdá se tedy, že konstruktéři ladili nejen jeho výkon a průběh točivého momentu, ale také zvukovou kulisu. Původně se o zvuk měl nově starat speciální generátor, jeho přítomnost ve voze se nám ale nepodařilo potvrdit. Největší změnou je přímé vstřikování paliva, díky kterému došlo k rapidnímu nárůstu maximálního výkonu na 255 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m pak vrcholí při 5300 ot/min.

Přestože Genesis Coupé není žádným střízlíkem (pohotovostní hmotnost činí 1646 kg pro variantu s automatickou převodovkou), jsou avizované výkonové parametry v dané kategorii a cenové relaci nevídané. Auto nyní zrychluje na stovku za 5,9 s a dokáže se rozjet až na maximálních 260 km/h. Že by nejrychlejší Hyundai všech dob? Nepochybně!

Pocitově je nárůst výkonu velmi dobře patrný, auto skutečně perfektně zatahuje a motoricky působí o poznání povedeněji. Dojem trochu kazí nová osmistupňová automatická převodovka. Ne, že by byl předchozí šestistupňový automat lepší, jen jsme zkrátka od ní čekali více.

Přestože má sportovní režim a nechybí ani manuální mód včetně pádel pod volantem, změna převodových stupňů probíhá poměrně pomalu a navíc automat odřazuje v manuálním módu samovolně. To když se dostanete na hranici omezovače otáček. A to je u sportovně pojatého vozu trochu škoda.

Osmistupňový automat na druhou stranu přispěl k ekonomice jízdy a také komfortu cestování. Díky nízkým otáčkám je dálniční jízda příjemnou záležitostí stejně jako pohled na spotřebu pohonných hmot při cestování. Není problém jezdit kolem 8 l/100 km. Naopak ve městě je ale nutné počítat se spotřebou výrazně nad desetilitrovou hranicí.

Na silnici

Přenos výkonu na silnici má na starost zadní poháněná náprava s pneumatikami o rozměru 245 R19. Na předních kolech Hyundai obouvá pneumatiky s šířkou 225 mm. Samozřejmostí je samosvorný diferenciál, díky kterému můžete posílat auto do zatáček bokem se slušnou mírou sebejistoty. Radost trochu kazí horší dávkování výkonu a to kvůli nepřesné reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu.

Brzdy jsou jedním slovem vynikající. Velmi dobře se dávkují a jejich účinnost se nesnižuje ani po opakovaném razantním brzdění. Řízení je poměrně tuhé, bohužel však nepřenáší řidiči příliš informací o tom, co se děje pod přední nápravou. Volant však padne dobře do ruky a působí solidnějším dojmem, než u předchozího provedení.

Podvozek je pochopitelně naladěn na sportovní notu a díky nízkému těžišti se karosérie téměř nenaklání. Stabilita v zatáčkách je tak na vynikající úrovni, příliš komfortu od vozu však samozřejmě nelze očekávat. Při ostré jízdě působí Genesis lehčím dojmem, než ve skutečnosti je. Líbí se nám jeho přirozený sklon k přetáčivosti, která je díky samosvoru a vyšší hmotnosti poměrně snadno zvládnutelná. Záludnosti umí na řidiče nachystat snad jen zmiňovaná hůře predikovatelná reakce motoru na plynový pedál.

Resumé

Modernizovaný Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 přináší o poznání více muziky, než provedení před faceliftem a navíc si zachoval svou nízkou pořizovací cenu. Přestože má relativně surový jízdní projev, související s jeho hlavním určením pro americký trh, je velice zajímavou nabídkou pro všechny milovníky zábavy za volantem za rozumné peníze. Pokud však požadujete maximální zábavu, neváhejte a sáhněte po manuální převodovce. Jinak dáváme palec nahoru!

Tým AUTOiNDEX.cz

Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 AUT

Typ motoru:

Atmosférický zážehový

Objem motoru (ccm):

3778

Válce:

6

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

255 / 6400

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

400 / 5300

Maximální rychlost (km/h):

260

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

5,9

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

15,1 / 7,0 / 10,0

Velikost zav. prostoru (l):

332

Objem nádrže (l):

65

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1646

Nosnost (kg):

324

Základní cena (kč):

849 990 (2,0TCI)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

949 990

Základní parametry
Výrobce:Hyundai
Model:Genesis
Karosérie:Kupé
Motor:3.8 V6
Palivo:benzín
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -