Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi LWB Trend - rodinný živnostník (TEST)

Testy
04.05.2010

F T G

Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi LWB Trend - rodinný živnostník (TEST)

Na podzim loňského roku uvedl Ford na trh inovovanou řadu praktického Tournea Connect, které společně s jeho konkurenty ze segmentu MPV získává stále více na popularitě. Zkoušeli jsme osmimístné provedení jeho prodloužené varianty s označením Tourneo Connect LWB.

 

Upravené dodávky na civilní automobil jsou čím dál víc v oblibě především díky své variabilitě a související praktičnosti. Ford bojuje proti Peugeotu Partner, Citroenu Berlingo nebo Renaultu Kangoo modelovou řadou Tourneo Connect, která se právě pro civilní využití mimořádně hodí.

V případě Tournea Connect se navíc může jednat až o osmimístný automobil, u kterého v případě potřeby jednoduchým sklopením sedadel zákazník získává relativně objemný zavazadelník.

A pokud občas potřebuje menší, avšak plnohodnotnou dodávku s rovnou podlahou,142 lze obě dvě řady sedadel demontovat úplně. Stačí si jen pořídit šroubovák s „americkým“ profilem. Ford Tourneo Connect je pověstný svojí hranatou karosérií, díky které má řidič výborný přehled o rozích karosérie a skvěle se tak ovládá i v městském provozu.

Zaparkovat 4525 milimetrů (varianta s prodlouženým rozvorem) dlouhý vůz nečiní problém ani méně zkušeným řidičům.

Mezi novinky poslední inovace stojí za zmínku upravený přístrojový panel, který je nyní přehlednější a z estetického pohledu povedenější. Nově je také vybaven ukazatelem správné doby přeřazení, pozor však na jízdu s plně naloženým vozem.

Právě v tomto režimu není vždy rozumné se tímto ukazatelem řídit a to zejména při jízdě do kopce. V nabídce bezpečnostní výbavy Tournea Connect je nyní ESP, kontrola trakce nebo třeba asistent rozjezdu do kopce.

My jsme zkoušeli Tourneo Connect s prodlouženým rozvorem (LBW) a třetí řadou sedadel, jehož hlavní cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi nebo třeba společnosti zabývající se přepravou osob. Příjemným překvapením byl fakt, že cestující v třetí řadě rozhodně netrpí nedostatkem místa tak, jako tomu bývá u některých „rádoby“ sedmimístných automobilů. Osmimístná posádka se akorát musí smířit s minimem místa v zavazadlovém prostoru, využití zadní řady sedadel je tak stejně limitováno.

Několik zavazadel lze však umístit pod sedáky, čímž ale početná posádka plnohodnotné možnosti přepravy osobních věcí nezíská. Jinak je tomu v případě přepravy pěti osob, v tomto případě lze opěradla zadních sedadel sklopit nebo dokonce vymontovat a získat tak 1480 l resp. 2100 litrů objemný zavazadelník.

Po vyjmutí i druhé řady sedadel získá navíc řidič prostor pro naložení až 3718 litrů nákladu. Velmi komfortní přístup k nákladu zajistí nízko uložená nakládací hrana splývající s podlahou.

Pod kapotou zkoušeného vozu se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec Duratorq 1.8 TDCi s nejvyšším výkonem 81 kW při 3500 ot/min a největším točivým momentem 250 N.m při 1500-3500 ot/min.

Jedná se o nejsilnější motor v nabídce, který vozu poskytuje velmi slušné dynamické vlastnosti. Trochu nám u něj vadila snad jen delší prodleva turbodmychadla a absence šestistupňové převodovky.

Je ale třeba také dodat, že dálniční jízda vozu nesedí nejen kvůli pětistupňové převodovce, ale také aerodynamickému hluku, který se projevuje ve vyšších rychlostech, což je dáno vyšší stavbou a poměrně hranatým tvarem karosérie.

S vozem jsme v kombinovaném režimu jezdili kolem 6,5 l/100 km, ve městě však spotřeba snadno atakuje osmilitrovou hranici. Tourneo Connect s prodlouženým rozvorem nabízí velmi prostorný interiér s výbornou přístupností a variabilitou. Na druhou stranu stále dělá dojem spíše užitkového vozu, než osobního automobilu.

Nevýhody v poněkud stroze zpracovaném interiéru spatřujeme především u sedadel s minimálním bočním vedením a chybí také boční airbagy. Na druhou stranu se Tourneo Connect stále pohybuje pod cenovou hladinou luxusnějšího Fordu S-Max, který ovšem nenabízí takovou variabilitu pro převoz rozměrného nákladu. Nové Tourneo Connect lze tak v porovnání se současnými civilními MPV považovat za vyspělou „pracovní“ alternativu s výraznými geny osobního vozu.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi (81 kW) LBW

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1753 ccm. Nejvyšší výkon 81 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 250 N.m při 1500-3500 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 167 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,6 / 5,2 / 6,0 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2912 mm. Celkové vnější rozměry 4525/1795/2044 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (testované provedení)

587 900 Kč (667 630 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Ford
Model:Tourneo Connect
Karosérie:MPV
Motor:1.8 TDCi
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -