Japonská první třída - Lexus RX350 (TEST)

Testy
06.11.2006

F T G

Japonská první třída - Lexus RX350 (TEST)

Neotřelý design, skvělá pověst, spolehlivost a moderní technologie – místenku v prestižní kategorii luxusních vozů SUV získáváte podpisem kupní smlouvy automobilu Lexus RX350, který je dnes patrně nejprodávanějším SUV nejvyšší třídy. Lidé, kteří se neradi „vystavují“ na obdiv v někdy až příliš agresivně působících německých prémiových automobilech ...

 

Lidé, kteří se neradi „vystavují“ na obdiv v někdy až příliš agresivně působících německých prémiových automobilech a zároveň vyžadují vysokou kvalitu a preciznost v každém detailu, velmi často volí právě Lexus.

Velmi dobře prodávaným modelem je SUV s označením RX, které představuje opravdu pohodlný dopravní prostředek na dlouhé vzdálenosti stejně jako účinného pomocníka v lehkém terénu.

Fakt, že luxusní divize automobilky Toyota nemá stále k dispozici odpovídající vznětovou pohonnou jednotku pro modelovou řadu RX, jenž by korespondovala s vrcholovým pojetím tohoto vozu, zákazníky nemusí příliš znepokojovat. Výrobce se totiž vydal cestou vývoje hybridních pohonů, což dokládá varianta RX400h s dosavadní nad očekávání úspěšnou prodejní statistikou.

Pro příznivce standardní zážehové motorizace byl letos zahájen prodej modelu s označením RX350, který má nahradit původní RX300.

O 53 kW vyšší maximální výkon ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou nabízí zážehový šestiválec se zvětšeným objemem na 3456 cm3 a neuvěřitelně sametovým během. Nejvyšší výkon 203 kW je k dispozici při 6200 ot./min., největšího točivého momentu 342 N.m pak hnací agregát dosahuje při 4700 ot./min.

Vzhled je většinou subjektivní záležitostí, nutno však dodat, že z avizovaného Lexusu RX vyzařuje nenásilné pojetí, což je patrné především na zaoblené přední části vozu. Celkově Lexus působí vyváženým dojmem, líbí se nám zejména zadní svítilny v čirém provedení. Uvnitř vozu je dostatek místa ve všech směrech, pochválit musíme hlavně opravdu pohodlná elektricky seřiditelná sedadla, kterým chybí snad jen o něco větší boční vedení.

V základní výbavě si za jejich kožené čalounění musíte připlatit stejně jako za navigační systém s dotykovým displejem, parkovací kameru nebo audiosystém Mark Levinson s osmi reproduktory.

Námi testovaná verze v nejvyšší výbavě však byla vybavena všemi těmito moderními prvky a ještě navíc hýčkala posádku vzduchovým odpružením a elektricky otevíratelným víkem zavazadlového prostoru. Není se co divit, že se cena takto vybaveného vozu blíži k hranici dvou miliónů.

Modelovou řadu RX jsme nyní více zkoušeli v terénu, abychom na závěr mohli zhodnotit jeho schopnosti právě v těchto podmínkách. Na silnici se totiž jedná o mimořádně pohodlný dopravní prostředek, k jízdnímu pohodlí výrazně přispívá výborné odhlučnění interiéru, což je znát především při dálniční jízdě vysokou rychlostí.

Díky výkonnější pohonné jednotce má nyní toto SUV téměř vždy dostatek síly pro předjížděcí manévr. Jízdní charakteristika v zatáčkách je přísně neutrální a to hlavně díky trvalému pohonu všech kol s elektronickou regulací prokluzu.

Překvapující byla spotřeba pohonných hmot, která se ve městě pohybovala na hranici 13,5 l/100 km, při jízdě po okresních silnicích palubní počítač dokonce ukazoval 9,0 l na 100 kilometrů a to je s přihlédnutím k pohotovostní hmotnosti a výkonové charakteristice vozu skutečně výborná hodnota.

Varianta RX400h používá převodovku s plynulým převodem CVT, model RX350 má klasický pětistupňový automat s možností ručního řazení.

Změny jednotlivých převodových stupňů probíhaly plynule a převodovka reagovala na řidičovy pokyny velmi intuitivně. Přestože je Lexus RX primárně určen na silnici, neváhali jsme a prověřili ho i ve středně náročném terénu.

Světlou výšku jsme pochopitelně maximalizovali díky její elektronické regulaci (3 stupně) tlačítkem na středovém panelu. Při prvním přejezdu terénní nerovnosti nám jedno z kol svojí výškou nad zemí dávalo jasný signál, že je hodnota křížení náprav spíše podprůměrná.

Na druhou stranu však musíme konstatovat, že Lexus zvládl i takové nástrahy, kde asi největší překážkou pro jejich zdolání byla naše odvaha. Není se co divit vždyť s luxusním SUV v této cenové kategorii vybaveným navíc světlým čalouněním interiéru jsou někdy terénní hrátky poněkud stresující...

V neprospěch terénních vlastností vozu hovořila také skutečnost, že jsme po celou dobu jezdili na značně opotřebovaném letním obutí, přesto ale vůz dokázal zdolat několik opravdu strmých stoupání.

Silný a úsporný motor Lexusu RX350 bezesporu zamotá hlavy všem zástupcům konkurenčních výrobců obdobných modelů stejně jako jeho komfortní jízdní vlastnosti a precizní zpracování interiéru. Jedinou nevýhodou tak může být o něco vyšší základní cena s přihlédnutím ke standardní výbavě.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus RX350

Motor

Zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 3456 ccm. Nejvyšší výkon 203 kW při 6200/min. Největší točivý moment 342 N.m při 4700/min.

Převodné ústrojí

Stálý pohon všech kol. Pětistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Nezávislé zavěšení kol vpředu/vzadu

Karoserie

Samonosná.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 201 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 15,7 / 8,5 / 11,2 l 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2720 mm. Celkové vnější rozměry 4770/1880/1705 mm.

Cena (Cena testovaného provedení)

1 434 000 Kč (1 869 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:RX
Karosérie:SUV
Motor:350 V6
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -