Honda Civic 5D 1.8-i VTEC-Sport - sportovní budoucnost (TEST)

Testy
06.06.2006

F T G

Honda Civic 5D 1.8-i VTEC-Sport - sportovní budoucnost (TEST)

Futuristické zpracování téměř každého detailu, skvělé jízdní zážitky a zvědavé pohledy kolemjdoucích. Přesně to jsou první dojmy z týdenního seznamování s novým vozem Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC. K redakčnímu testu jsme podrobili pětidveřový model s výbavou Sport.

 

K redakčnímu testu jsme podrobili pětidveřový model s výbavou Sport. Hned ze začátku automobil přitahoval pozornost veřejnosti - aby také ne, vždyť s takovou kuráží s jakou se výrobce Honda pustil do projektu jménem Civic je opravdu v současné automobilové produkci nevídané.

Zaoblená karosérie s efektním aerodynamickým tvarováním je skutečně originální. Protáhlé přední světlomety, které díky průhledné přední masce vytvářejí jednotný celek jsou stejně zajímavé jako relativně malé zadní dveře.

V kombinaci s klikami umístěnými „ve stylu“ Alfa Romeo 156 navozuje i tento pětidveřový civic dojem automobilu kupé. Kvůli usnadnění nastupování na zadní sedadla konstruktéři nastavili zadní dveře na opravdu velkorysý úhel jejich otevírání.

Příjemným překvapením nového civicu je rovněž zavazadlový prostor. Při pohledu zvenku od něj nikdo moc neočekává, po otevření originálně tvarovaného víka však tvůrci tohoto vozu překvapují faktem, že se při návrhu rozhodně nemyslelo pouze na design…

Se svým objemem 416 litrů totiž překonává většinu svých konkurentů v rámci nižší střední třídy a právě za to si Honda zaslouží uznání. Interiér dále přitahuje pozornost svojí variabilitou, jenž umocňuje praktický systém sklápění sedadel.

Díky tomuto řešení lze vytvořit naprosto rovnou plochu vhodnou k převážení rozměrného nákladu. Největším překvapením uvnitř je ale pochopitelně ztvárnění přístrojové desky. Čtveřice displejů včetně digitálního ukazatele rychlosti umístěné v různé vzdálenosti velmi dobře informují řidiče o důležitých provozních údajích.

Líbil se nám zejména 3D efekt otáčkoměru, který je zejména v noci dobře viditelný stejně jako modré osvětlení prostoru pro nohy při otevření dveří.

Příznivci Hondy rovněž zajásají nad plnohodnotným palubním počítačem, jenž se nachází právě uprostřed otáčkoměru. Nepříliš promyšleně působí tlačítko start na levé straně přístrojové desky. Aktivace zapalování stejně vyžaduje otočení klíčem. Přední sedadla s dostatečně dlouhými sedáky nabízí dobré boční vedení i celkovou ergonomii.

Testovaný automobil byl vybaven zážehovým motorem o objemu 1799 cm3 s proměnným časováním ventilů. Nejvyšší výkon je uváděn hodnotou 103 kW při 6000 ot./min., největší točivý moment pak 174 N.m při 4300 ot./min. Fakt, že jsou pověstné benzinové motory hondy stále na vrcholu dokazuje také zrychlení z 0 na 100 za 8,6 s a v neposlední řadě i spotřeba pohonných hmot.

Velký zátah z maximálních otáček se v rámci této pohonné jednotky přesunul do nižšího pásma, což řidič ocení zejména při předjíždění. Zvukový projev má výrazně sportovní nádech, při rychlé dálniční jízdě však poněkud ruší posádku.

Rozhodně považujeme za přínos, že tímto motorem se podařilo hondě překonat řadu dvoulitrových konkurenčních jednotek. První dojem z jízdních vlastností automobilu byl spíše smíšený. Při rychlém průjezdu zatáčkou se v první chvíli vůz nakloní o něco více než by řidič čekal.

Při dalším zrychlení však nenásleduje neotáčivý smyk, ale vůz jakoby chytl „druhý dech“ a výborně udržuje stávající stopu. Je to dáno především tvrdým nastavením tlumičů, sedmnáctipalcovým kolům a měkčím pružinám, jenž umožňují prvotní náklon.

Při průjezdu zatáčkou na hranici adheze je vůz až překvapivě dlouho neutrální. Nevýhodou při běžné jízdě jsou intenzivní rázy od kol při přejezdu téměř jakékoli nerovnosti. Na závěr lze konstatovat snad jen to, že si milovníci kvalitní techniky, neotřelého designu a v neposlední řadě také rychlé jízdy s tímto civicem rozhodně užijí.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Civic 5D 1.8-i VTEC-Sport

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1799 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 6300/min. Největší točivý moment 174 N.m při 4300/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 207 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,4/5,2/6,4 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2635 mm. Celkové vnější rozměry 4250/1760/1460 mm. Palivová nádrž 50 l.

Cena testovaného provedení

549 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Civic
Karosérie:Hatchback
Motor:1.8 i-VTEC
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -