Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 – etalon třídy

Testy
02.02.2024

F T G

Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 – etalon třídy

Škoda Karoq prošla v předminulém roce faceliftem, který přinesl nejen modernizaci exteriéru, ale také hodnotnější interiér. Testovali jsme vrcholovou variantu s naftovým čtyřválcem 2.0 TDI (110 kW), automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Loni byl Karoq druhým nejprodávanějším SUV automobilky Škoda a stále patří mezi velmi důležité vozy mladoboleslavské značky. Aby také ne, vždyť se ho prodalo již přes půl milionu kusů. Potenciální zájemce tento model láká nejen prostorným interiérem, ale také například skutečností, že se většina funkcí stále ovládá klasickými tlačítky.

Modernější tvář a technologie

Vzhled modernizované Škody Karoq vychází z poslední designové koncepce automobilky. Auto má čisté linie přinášející slušnou dávku elegance a líbivosti. V případě automobilky Škoda nelze samozřejmě čekat žádné odvážné výstřelky. Prakticky všechny křivky jsou konzervativní, avšak s moderním pojetím. Pochvalu si zaslouží vyváženost proporcí tohoto SUV střední třídy, které jsou elegantní a dynamické zároveň. Auto působí velice decentně, a jeho design je čistý a jasně zařaditelný.

Inovovanou Škodu Karoq poznáte podle nových předních a zadních světlometů. Všechny výbavy dostaly v rámci modernizace plně diodovou techniku a vyšší verze dokonce Matrix LED technologii. Přední výrazná maska vozu je šestihranná a nově vystupuje více do prostoru. Modernější tvar dostaly i zadní sdružené svítilny, na kterých zmizelo typické vykrojení světel u přechodu do zavazadelníku. Novinkou jsou také zadní dynamické blinkry.

Zajímavostí je, že automobilka rovněž vylepšila aerodynamiku karosérie. Karoq dostal aktivní lamely ve spodní části nárazníku a v neposlední řadě také prodloužený střešní spoiler. Na autě také přibily kryty nádrže a podvozku. Tyto úpravy v praxi snižují emise a samozřejmě i spotřebu paliva.

Konzervativní a prostorný interiér

Uvnitř vozu asi nikoho nepřekvapí konzervativně ztvárněná přístrojová deska. V rámci modernizace Karoq dostal některé nové materiály a dekory, takže interiér dělá velmi kvalitní dojem. Nový je také volant s modernějším vzhledem a skvělou ergonomií. Prakticky založené řidiče jistě potěší klasická tlačítka, pomocí kterých se ovládá většina funkcí.

Kdo by si ale myslel, že přístrojová deska působí zastarale, ten by se mýlil. Analogové budíky už jsou dávnou historií, navíc desetipalcový virtuální kokpit patří mezi špičku v daném segmentu. Dominantou přístrojové desky je středový devítipalcový displej s uživatelsky příjemným infotainmentem. Ten se může pochlubit pěknou grafikou a intuitivním ovládáním. Pod ním se nachází samostatný panel s klasickými otočnými ovladači klimatizace.

Škoda Karoq zaslouží palec nahoru za opravdu slušný vnitřní prostor. Překvapí především dostatkem místa v oblasti hlavy a to pro všechny členy posádky. Zavazadelník má ve standardním uspořádání objem 500 litrů (varianta s pohonem 4x2 pak 521 l), po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem na velmi slušných 1609 litrů.

Zadní sedadla mohou být klasická s asymetrickým sklápěním nebo s funkcí VarioFlex tj. tři samostatně vyjímatelná a posuvná.  Obecně sedadla zaslouží pochvalu za příjemné provedení a hlavně optimální tuhost. Na přání mohou být vybavena účinným vyhříváním. Pochvalu zaslouží množství přihrádek na odkládání věcí či nápojů v interiéru.

Naftový vrchol jako optimální motorizace

Námi zkoušenou Škodu Karoq poháněl silnější naftový dvoulitr a to ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Jeho nejvyšší výkon činí 110 kW v rozmezí 3000 – 4200 ot/min. Maximální točivý moment 360 Nm pak vrcholí v rozmezí 1600 – 2750 ot/min. Po nastartování o sobě dává dvoulitr o trochu více vědět, situace se však výrazně zlepší po zahřání motoru. Zejména kolem hranice 2000 ot/min je takřka ideálním společníkem pro dálniční cestování.

Síly má motor na běžnou jízdu dostatek, testovanému modelu Karoq však poskytuje pouze průměrnou dynamiku. To potvrzuje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s. Zájemci o výkonnější Karoq musí zvolit benzinový motor 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 140 kW. Sedmistupňová automatická převodovka DSG si s pohonnou jednotkou velmi dobře rozumí. Řazení probíhá rychle tak, jak jsme u tohoto typu dvouspojkové převodovky zvyklí.  

Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem šestilitrové hranice, při snaze o úspornou jízdu palubní počítač ukazoval hodnotu 5,3 l/100 km. Ve městě a na dálnici počítejte s apetitem kolem 7 l, což je s ohledem na pohon všech kol a automatickou převodovku slušná hodnota. Nádrž varianty s pohonem 4x4 má velikost 55 litrů a zajistí velmi slušný dojezd na jedno natankování.

Právě pohon všech kol přináší jistotu při jízdě za zhoršených jízdních podmínek. Technicky má 4x4 na starost elektronicky řízená mezinápravová spojka šesté generace. Jedná se o vylepšené ústrojí, které je lehčí a dokáže prakticky bez prodlení aktivovat plnou pomoc zadní nápravy.

Testovanému vozu nechyběl adaptivní povozek, jehož charakteristiku lze měnit příslušnými jízdními režimy. K dispozici jsou módy Normal, Sport, Eco, Comfort a Individual. Čtyřkolky jsou standardně vybaveny zadní víceprvkovou nápravou v kombinaci s osmnáctipalcovými koly. Karoq se dokáže hravě vypořádat s nekvalitními silnicemi a dobře drží zvolenou stopu. Osmnáctipalcová kola sice na nerovnostech občas poskočí, zajišťují však perfektní stabilitu. Pochvalu si auto zaslouží za neutrální nastavení podvozku s mírným sklonem k nedotáčivosti.

Resumé

Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 je díky faceliftu opět modernější a vyzdvihnout musíme nejen vnitřní prostor, ale také kvalitnější materiály v interiéru. Zájemcům o naftový motor lze jednoznačně doporučit testovaný čtyřválec. Nelze však od něj čekat výraznou dynamiku, přestože se jedná o nejvýkonnější vznětovou motorizaci pro tento model. Naopak potěší úsporným provozem a skvělým sladěním s automatickou převodovkou DSG. Vrásky na čele tak dokáže způsobit snad jen vyšší pořizovací cena. Ta se v rámci špičkově vybavené verze hravě dostane nad hranici jednoho milionu korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Karoq
Karosérie:SUV
Motor:2.0 TDI DSG 4x4
Palivo:nafta
Rok výroby:2023
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:110 / 300 - 4200 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:360 / 1600 - 2750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:204 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,7 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,8 l, kWh
Velikost zav. prostoru:500 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55
Pohotovostní hmotnost:1599 Kg
Nosnost:496 Kg
Základní cena:699 900 Kč (1.5 TSI 110 kW, Fresh, akční model)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:849 900 Kč (2.0 TDI 110 kW 4x4, DSG, Fresh, akční model)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -