Vysoko nasazená laťka - BMW 325i (TEST)

Testy
06.08.2005

F T G

Vysoko nasazená laťka - BMW 325i (TEST)

O tom, zda nové BMW řady 3 půjde ve stopách svého předchůdce a při tom zvládne nabídnout ještě o něco více jsme se chtěli přesvědčit v rámci náročného testu modelu BMW 325i. A jak takový redakční test probíhá? Vezmete vůz nejen do hor, ale také k moři. Trápíte ho v ostrých serpentinách překrásné riviéry stejně jako…

 

A jak takový redakční test probíhá? Vezmete vůz nejen do hor, ale také k moři. Trápíte ho v ostrých serpentinách překrásné riviéry stejně jako měříte spotřebu při konstantní jízdě stokilometrovou rychlostí na úseku dlouhém téměř 400 kilometrů

Do vyčerpání zkoušíte téměř nevadnoucí brzdy a následně úchvatnou akceleraci. A při to všem pálíte desítky litrů drahého benzinu, jehož ceny jsou bohužel v letošním roce až příliš vysoké.

My tady však píšeme o nové „trojce“ z Mnichova, jehož současní i budoucí majitelé si na cenu pohonných hmot pravděpodobně nestěžují a asi ani stěžovat nebudou… Jedná se o srdeční záležitost podpořenou sportovním duchem. Oblíbená fráze z filmu „Osudové setkání“, o tom, že ten vůz není jen auto, ale BMW je s trochou nadsázky bezesporu pravdivá.

Stačí si jen vybrat ze čtyř variant motorů a dvou převodovek, které jsou v současnosti v nabídce a posadit se do pohodlných sedadel. Námi zkoušený exemplář poháněl zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2497 cm3 s nejvyšším výkonem 160 kW při 6500 ot./min.

Pohonná jednotka překvapuje nejen svým vynikajícím odhlučněním, ale také kultivovaným během. Vždyť na šestý převodový stupeň točí při 130 km/h pouze 2700 ot/min. Omezovač otáček zasahuje až při 6800 ot./min. a sprint z 0 na 100 km/h zvládá BMW v kombinaci se samočinnou převodovkou za 7,7 s.

Avizované šestistupňové převodové ústrojí musíme opravdu pochválit a to zejména kvůli rychlé odezvě na pokyn řidiče v rámci ručního řazení. Na druhou stranu však přeci jen nekoresponduje s tímto sportovně střiženým modelem tak jako klasická manuální převodovka, což ale může být do určité míry subjektivní názor.

Ticho v kabině i při vysokých rychlostech udivuje stejně jako příznivá potřeba pohonných hmot. Vždyť na výše zmiňovaném čtyřistakilometrovém úseku jsme při konstantní jízdě dosáhli neuvěřitelné spotřeby 7,7 l /100 km.

Není bez zajímavosti, že je z hlediska úspornosti téměř jedno, zda jedete rychlostí 90 km/h nebo 130 km/h. Spotřeba výrazněji stoupá až při svižnějším dálničním tempu a dvojciferné hodnoty není problém dosáhnout rovněž při sportovní jízdě na hranici možností tohoto automobilu.

Samostatnou kapitolou nového BMW je podvozek s optimálním nastavením. Je čitelný a díky dvoufázové deaktivaci protiskluzového a stabilizačního systému nabízí opravdu velkou zábavu. Úplné vyřazení DSC z provozu jsme si v místech, kde se jedno pochybení rovná tragédii dovolili až po důkladném seznámení s tímto dravcem a to pouze na suché vozovce.

Rychlý průjezd znamená neutrální chování, takže se BMW sune po tečně ven ze zatáčky, kterou lze efektně zakončit výjezdem s vybočenou zádí. A to je přesně to co BMW umí znamenitě.

Přestože poslední modely BMW charakterizuje kontroverzní vzhled od designéra jménem Chris Bangle, v případě trojky byl zachován čistý styling. Je to pochopitelné, vždyť řada tři je klíčovým modelem automobilky, která si právě u nejlépe prodávaného vozu nemůže dovolit příliš experimentovat.

Interiér byl výrazným způsoben zvětšen téměř ve všech směrech, což je jedna z nevýznamnějších změn oproti předchozí generaci.

Zákazníci si můžou vybrat z široké škály nadstandardní výbavy jako je například sportovní volant a sedadla, navigační systém, špičkové audio a další luxusní prvky. Zajímavostí je rovněž volitelné aktivní řízení, které podle rychlosti dokáže měnit strmost řízení.

Nové BMW řady tři je vyspělý automobil vybavený výkonnými a zároveň úspornými motory, perfektním podvozkem a zpracováním. Jedná se o vyspělý „manažerský“ vůz pro jedince s vytříbeným vkusem a sportovním duchem. Nová třetí řada od BMW je opět o kus dále a my můžeme jen s napětím sledovat reakci konkurence.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

BMW 325i

Motor

Zážehový šestiválec DOHC o zdvihovém objemu 2497 ccm. Nejvyšší výkon 160 kW při 6500/min. Největší točivý moment 250 N.m při 2750 – 4250/min.

Převodné ústrojí

Šestistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Zavěšení kol - McPherson/pětiprvkové

Karoserie

Samonosná pětidveřová, zavazadlový prostor 460 l.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 242 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná 12,9/6,7/9,0 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2760 mm. Celkové vnější rozměry 4520/1817/1421 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena vozu

990 100 Kč

Základní parametry
Výrobce:BMW
Model:řada 3
Karosérie:Sedan
Motor:2.5
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -