Nový Lexus LBX – nejkompaktnější vůz značky má zacíleno na evropské zákazníky

Novinky
22.08.2023

F T G

Nový Lexus LBX – nejkompaktnější vůz značky má zacíleno na evropské zákazníky

Prémiovou značkou Toyoty je japonský Lexus, který přepracoval malý Yaris Cross a vytvořil z něj výrazně stylovější a luxusnější crossover. Nese zcela nové označení LBX a vyrábět se bude výhradně v Japonsku. Do Evropy přijde již letos a český dovozce značky právě zahájil předprodej tohoto zcela nového modelu LBX i na českém trhu.

Tato akční nabídka má především oslovit mladší řidiče se zájmem o kompaktnější stylový crossover pro život ve městě. Podle slov Jakuba Květoně, manažéra  Lexus v ČR se tento vůz  má  stát  jedním z pilířů nabídky značky.  Vzhledem k produktové síle modelu LBX se mu bude i u nás velmi dobře dařit. Objemové ambice jsou proto jen ty nejvyšší a dovozce by se chtěl velmi rychle stát lídrem prémiového B-SUV segmentu.

Nová podvozková platforma a hybridní pohon

Novinka LBX má zcela novou speciálně upravenou podvozkovou platformu Lexus GA-B pro malé vozy. Toto řešení přináší klíčové výhody v podobně nízkého těžiště, širokého rozchodu, krátkých převisů a vysoké tuhosti karosérie. Součástí elektronicky řízeného brzdového systému je funkce regulace postavení karosérie při brzdění vozidla. Ta automaticky vyvažuje rozdělování brzdné síly mezi nápravy a potlačuje zanořování přídě při zachování lineární odezvy. Současné napomáhá potlačovat náklony karosérie v zatáčkách a tlumit jízdní vibrace. Výsledkem je pocit jistoty, vyšší jízdní stabilita a pohodlí jak pro řidiče, tak i ostatní pasažéry.

Pohon nového LBX zabezpečuje nová generace hybridního elektrického systému Lexus s autonomním dobíjením. Součástí je kompaktní a lehký tříválcový motor 1,5 litrů. Díky technologickému posunu se výrobce soustředil na další vylepšování jízdních schopností a příjemného pocitu z řízení. Maximální výkon plně hybridní soustavy pohonu  činí 136 k (100 kW) a nejvyšší točivý moment dosahuje 185 Nm, zrychlení z 0-100 km/h je příjemných 9,2 s.

Součástí pohonu je i nová převodovka. Uložením přepracované jednotky řízení energie přímo nad převodovku bylo možné u LBX zachovat nízkou křivku kapoty. Další prostorovou úsporu přinesly dva motorgenerátory uložené na samostatných hřídelích ve prospěch zkrácení celého hnacího ústrojí.

Výrazná inovace hybridního systému, především převodovky a jednotky řízení energie ve prospěch nízké spotřeby přispěla také ke snížení hmotnosti i zmenšení celkových rozměrů. Součástí celého systému je i nová bipolární baterie NiMH s nízkým odporem a vysokým výkonem. Právě ta se významně podílí ne výkonu elektromotoru při zrychlování a zlepšuje jízdní schopnosti při jízdě pouze na elektřinu v režimu EV. LBX nabízí příplatkový volitelný pohon všech kol  Lexus E-Four.  Jeho součástí je elektromotor na zadní nápravě. Při rozjezdech, v zatáčkách a na kluzkých površích systém automaticky rozděluje hnací sílu na zadní kola a tak přispívá k jízdní stabilitě a pocitu jistoty za volantem. Úspěšně se konstruktérům zdařilo vyřešit potlačení hluku a vibrací.

Výrazný design s novou identitou

Nejnápadnějším vzhledovým prvkem novinky je uspořádání přídě s vřetenovitou maskou chladiče, která v tomto případě zvýrazňuje dynamický vzhled. Navíc je výrazně aerodynamická a pomáhá usměrňovat proudění vzduchu ve svislém směru a kolem boků vozu. Sportovně vypadající crossover se představuje nejen s novou evolucí designu, ale zaujme i novým stylem světlometů. Jejich současná podoba tvoří výraznou optickou signaturu se světly denního svícení a ukazateli směru sdružených do společného modulu. Naopak na zádi si designéři vytvořili prostor pro písmenné označení Lexus.

Novinka LBX je 4190 mm dlouhá, 1825 mm široká, 1545 mm vysoká a má podvozek s rozvorem 2580 mm. Objem zavazadlového prostoru od podlahy po skládací kryt je 332 litrů, se sklopenými zadními sedadly téměř 992 litrů. Pro seznámení se skutečnou velikostí modelu je asi nejjednodušší porovnání s hlavní konkurenty. V segmentu malých prémiových crossoverů zatím moc velká nabídka není a výrobce s  modelem LBX se zaměřuje zejména na soupeře jako Audi Q2, Mini Countryman nebo DS 3. Značka však chce zaujmout i potenciální klientelu automobilů jako je Audi A3. Paleta barev karoserie zahrnuje živé odstíny a povrchové úpravy s hlubokým leskem. Pro vyšší výbavové verze je možné objednat i dvoubarevné lakování v kombinaci vybraného odstínu barvy s kontrastní černou střechou.

V interiéru se návrhářům podařilo vytvořit  kultivovanou kabinu s dobrým výhledem, přehledným přístrojovým panelem a příjemnou prostorností. O prémiové kvalitě zpracování každého detailu svědčí nabídka čalounění a dekorů. Volit lze mezi špičkovou kůži, syntetickými popř. přírodními materiály pro čalounění sedadel, ale i volantu, řadicí páky, výplní dveří nebo palubní desky. Velká pozornost byla věnována také osvětlení interiéru a jeho barevnosti s využitím nejmodernějších světelných technik.

V elegantní kabině má nejkompaktnější Lexus připomínat své větší sourozence a návrháři založili jeho architekturu na filozofii Tazuna. Poprvé  ji představili ve větším SUV s označením NX. Základem je chytré umístění klíčových ovládacích prvků a zdrojů informací bezprostředně okolo řidiče, aby se při jejich používání minimalizovaly pohyby rukou i očí. Díky tomu se za volantem řidič lépe koncentruje na samotné řízení s minimálním odváděním pozornosti. Pomoci má i nejmodernější generace bezpečnostních asistentů Lexus Safety System+ 3. Novinkou je plně digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3” pro vyšší výbavy. Pro značku se představuje vůbec poprvé. Volitelně ho lze doplnit i příplatkovým head-up displejem nebo kvalitním audiem Mark Levinson.

Akční nabídka stojí za pozornost

Lexus LBX se bude prodávat se  čtyřmi volitelnými specifikacemi výbavy. Klasičtější atmosféru této novinky mají navodit provedení Elegant a Relax, sportovnější a dynamičtější charakter pak mají za úkol řešit varianty Emotion a Cool. V nabídce je i několik rozhodně atraktivních příplatkových paketů a ve vyšších výbavách také široká možnost individuální volby barevných a materiálových kombinací exteriéru i interiéru.

V rámci letošního předprodeje český dovozce přichází se zajímavými akčními cenami, které aktuálně začínají na 699 000 Kč za základní, ale již přitom dobře vybavený model Lexus LBX. Provedení LBX s výbavou Emotion Tech potom pořídíte za 829 000 Kč. Špičkově připravený model v nejvyšší výbavě Cool Advanced aktuálně stojí 999 000 Kč. Za pohon 4 x 4 se vždy připlácí 50 000 Kč. Další informace o této rozhodně zajímavé novince na českém trhu přineseme v našem redakčním testu. První japonské vozy Lexus LBX mají být podle aktuální informace  českého dovozce zákazníkům předávány začátkem příštího roku.

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -