Renault Megane E-Tech EV60 220 – elektrická ofenziva na jedničku

Testy
27.07.2023

F T G

Renault Megane E-Tech EV60 220 – elektrická ofenziva na jedničku

Pátou generaci modelové řady Megane pohání výhradně elektrický motor a auto nese označení E-Tech.  Renault na první pohled zaujme atraktivním designem a nabízí se společně se čtvrtou generací, kterou pohání pouze spalovací motory. Testovali jsme špičkově vybavenou variantu Iconic  s akumulátorem o kapacitě 60 kWh.

Zatímco čtvrtou generaci modelové řady Megane si zákazník může pořídit v karosářských variantách hatchback, sedan a kombi, novinka je k dispozici jen jako hatchback, avšak v trendy pojetí moderního crossoveru. Zajímavostí je, že se ještě nedávno 100% elektrický Megane E-Tech nabízel i ve variantě EV40 s akumulátorem s kapacitou 40 kWh. Ta ale z oficiální nabídky českého zastoupení zmizela.

Futuristický design

Renault Megane E-Tech jako první odhalil nové logo výrobce, které se k designu vozu krásně hodí. Celkově je vzhled karosérie elegantní a především velice nadčasový. Originálně působí kombinace relativně dlouhého rozvoru s krátkými převisy karosérie. Umístění kol v rozích karosérie známe už i od jiných výrobců, v případě zástavby elektrického pohonu je však toto řešení o poznání jednodušší. Akumulátor s umístěním do podlahy mezi nápravy a pohonné ústrojí totiž příliš místa nezabere.

Dalším charakteristickým prvkem vozu je relativně skromné prosklení, které sice lahodí oku, ale má i své stinné stránky. Například výhled z vozu směrem vzad je poměrně limitován. Protož Renault vybavil novinku volitelným vnitřním zpětným zrcátkem, které promítá výstup z kamery umístěné na zádi vozu. Atraktivně pak působí robustní boky karosérie a v neposlední řadě také výrazně tvarované přední světlomety. Jejich úzký tvar přináší neotřelý design, ale chválíme je také za perfektní účinnost.

Standardem testované výbavy Iconic byla dvacetipalcová kola, která se k futuristickému vzhledu skvěle hodí. Za příplatek 21 tisíc korun si navíc můžete vybrat z nabídky speciálních metalických laků karosérie. Odstín šedá rafale námi zkoušeného provedení působil opravdu neotřele. Bezesporu originálním prvkem výbavy Iconic je také dvoubarevná karosérie. Zaujmou i nárazníky se zlatým dekorem, který odkazuje na úspěchy Renaultu v motorsportu v rámci F1.

Zajímavostí je, že oproti hatchbacku Renault Megane čtvrté generace, je elektrický E-Tech opticky o poznání menší. Délka jeho karosérie činí 4199 milimetrů, avšak s rozvorem 2685 milimetrů deklasuje o 16 mm právě i zmiňovaný původní Megane. Díky tomu nabízí testovaný vůz prakticky shodně prostorný vnitřek.

Netradiční interiér

Po usednutí do vozu zaujme jedinečná architektura zpracování přístrojové desky a i několik ovládacích prvků. Interiér dělá téměř prémiový dojem, sedadla potěší kvalitním koženým čalouněním a příjemným polstrováním. Samozřejmostí u námi zkoušeného vozu je také integrovaná masážní funkce sedadel. Nešetřilo se ani na dalších materiálech. Palec nahoru zaslouží dekory ve dveřích, které mají dřevěný základ a líbí se nám i obšití palubní desky umělou kůží.

Dominantou interiéru je svisle orientovaný digitální displej s úhlopříčkou 12 palců, který je mírně natočen směrem k řidiči. Infotainment OpenR využívá rozhraní Google a nabízí skvělou přehlednost, logické uspořádání i rychlost. Navíc poskytuje určitou míru individualizace a za zmínku rozhodně stojí také perfektní rozlišení a čitelnost.

Posledně jmenovanými vlastnostmi se také chlubí digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palce. Ta nabízí bohaté možnosti zobrazení informací, samozřejmostí jsou kulaté budíky, mapový výstup navigace či minimalistické pojetí. Dobrou zprávou také je, že Renault ponechal v autě lištu s klasickými tlačítky, což významně usnadňuje především ovládání klimatizace včetně nastavení teploty. Zvyknout si je však třeba na tři páčky vpravo u volantu. Jedna představuje volič jednostupňové převodovky, druhou se ovládají stěrače a třetí má na starost multimédia. Ty jsou poměrně blízko sebe, což může snadno způsobit záměnu.

Co se týká vnitřního prostoru, toho je v autě spíše průměrně. Renault se sice chlubí, že do spodní části karosérie integrovaný akumulátor samotnou podlahu příliš nezvedá, místa v oblasti hlavy však není příliš. Vpředu je místa dostatek i pro vzrostlejší jedince, vzadu je to však horší. A to zejména v oblasti prostoru pro nohy. Zavazadlový prostor má objem 389 litrů, což je o 13 litrů méně v porovnání s hatchbackem čtvrté generace. Jeho využitelnosti je však vcelku dobrá, největším limitem tak zůstává jeho délka.

Úsporná dynamika

Renault Megane E-Tech využívá platformu CMF-EV, která znamená přední poháněnou nápravu a motor s umístěním pod přední kapotou. Synchronní elektromotor s vinutým rotorem poskytuje nejvyšší výkon 160 kW. Jízdní charakteristika elektromotoru je sympatická s typickými vlastnostmi, jako jsou rychlá reakce na sešlápnutí pedálu akcelerátoru a minimální zvukový projev.

Velmi dobrou dynamiku potvrzuje papírová hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4. Maximální rychlost je pak omezena na 160 km/h. Nutno dodat, že solidního zrychlení Megane E-Tech dosahuje i ve vyšších rychlostech na dálnici. Příjemným překvapením v rámci redakčního testu byla spotřeba elektrické energie.

Ve městě spotřeboval elektrický Renault kolem 16 kWh na 100 kilometrů, mimo město jsme dokonce jezdili za 12,5 kWh/100 km. Vrásky na čele způsobil snad jen dálniční provoz, kde jsme odečetli 22 kWh každých sto kilometrů.  Dojezd na jedno nabití se tedy odvíjí především od způsobu využití vozu. Na dálnici neurazíte ani 300 kilometrů, zatímco při úsporné jízdě na běžných silnicích se dojezd pohybuje kolem 400 kilometrů.

Co se týká nabíjení, Megane E-Tech zvládá rychlonabíjení rychlostí až 130 kW, což v praxi znamená, že prázdný akumulátor dobijete do 80% za nějakých třicet minut. Rychlost nabíjení se od nějakých 65% kapacity baterie začne snižovat, takže dobíjení už není efektivní ani na nabíjecí stanici s vysokým výkonem.

Komfort a stabilita

Při jízdě s novým Renaultem Megane E-Tech si okamžitě všímáme komfortně naladěného podvozku. Navzdory dvacetipalcovým kolům dokáže podvozek perfektně filtrovat nerovnosti, na kterých navíc jednotlivá kola neodskakují a nepřenáší rázy do interiéru. I z pohledu akustiky je naladění podvozkových prvků velmi dobré, za což zaslouží Renault palec nahoru.

Dobrou zprávou je, že komfortní jízdní vlastnosti nejsou na úkor stability. Karosérie se v zatáčkách příliš nenakládání a k nízkému těžišti bezesporu přispívají do podlahy integrované akumulátory. Testovaný vůz sice váží 1,7 tuny, do rohů umístěná kola v kombinaci s dlouhým rozvorem však pomáhají zachovat velmi dobrou směrovou stabilitu.

Pro dynamické svezení se Megane E-Tech může pochlubit docela strmým řízením, přestože komfortně naladěný posilovač příliš zpětné vazby od předních kol směrem k řidiči nepropouští. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani po opakovaném brzdění. Pochvalu zaslouží možnost citlivého dávkování jejich brzdného účinku.

Resumé

Renault Megane E-Tech EV 60 220 je atraktivní crossover nižší střední třídy s karosérií typu hatchback. Auto nabízí takřka prémiový interiér s kvalitními materiály i provedením, zamrzí snad jen pouze průměrná prostornost. Jízdu zpříjemňuje mimořádně komfortní podvozek s dobrou stabilitou, který skvěle koresponduje s elektrickým pohonem. Právě elektromotor s výkonem 160 kW zajistí dostatečnou dynamiku a mimo dálnice i úsporný provoz. Cenou se ale Renault rozhodně nepodbízí, vždyť za špičkově vybavený testovaný model zaplatíte téměř 1,4 milionu korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Renault
Model:Megane E-Tech
Karosérie:Hatchback
Motor:EV60 220
Palivo:elektřina
Rok výroby:2023
Technické parametry
Typ motoru:Elektromotor
Válce:N/A
Objem motoru:N/A ccm
Nejvyšší výkon:160 / 5473 - 11688 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:300 / 100 - 4714 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:160 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,5 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 16,1 (WLTP) l, kWh
Velikost zav. prostoru:380 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):60
Pohotovostní hmotnost:1711 Kg
Nosnost:450-522 Kg
Základní cena:1 205 000 Kč (EV60 220, Techno)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 205 000 Kč (EV60 220, Techno)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -