Šepot květin - Volvo XC90 V8 (TEST)

Testy
06.06.2005

F T G

Šepot květin - Volvo XC90 V8 (TEST)

Luxusní SUV, Volvo XC90, si od svého uvedení na trh získalo mnoho příznivců a to nejen z důvodů využití moderních technologií, ale především díky své pověsti nejbezpečnějšího automobilu na světě. Jednou z mála věcí, která modelu XC90 doposud chyběla byl opravdu výkonný agregát, jenž by mohl měřit ....

 

Jednou z mála věcí, která modelu XC90 doposud chyběla byl opravdu výkonný agregát, jenž by mohl měřit své síly s konkurencí ostatních modelů jakou jsou například BMW X5, VW Touareg nebo Mercedes-Benz ML.

To je však již minulostí automobilka Volvo totiž ve spolupráci s Yamahou vyvinula svůj první osmiválcový motor! Krátce po uvedení Volva XC90 V8 na český trh jsme dostali příležitost dokonale prověřit nejen kvality samotného automobilu, ale především nové pohonné jednotky o úctyhodném objemu 4414 cm3.

Zážehový osmiválec poskytuje nejvyšší výkon 232 kW při 5850 ot./min. a největší točivý moment 440 N.m při 3900 ot./min.

Hlavní devizou je však průběh točivého momentu, již od 2000 ot./min. je totiž k dispozici neuvěřitelných 370 N.m. Po sešlápnutí plynového pedálu automobil nekompromisně vyráží vpřed. Požitek z jízdy přitom probíhá za kultivovaného chodu pohonné jednotky a naprostého ticha uvnitř automobilu.

Výhodou je také čistota spalování pohonných hmot a to díky použití čtyř katalyzátorů. Zajímavostí a zároveň odměnou může být splnění emisních normy Euro 5 a severoamerické ULEV II. Kompaktní motor je velmi úzký a to zejména z důvodů příčného umístění pod kapotou.

Při jízdě překvapí vynikající akcelerace, vůz pokoří stokilometrovou rychlost za 7,3 s a umí se rozjet až na 210 km/h.

Avizovaný model XC90 s vidlicovým osmiválcem se vyrábí pouze v kombinaci s šestistupňovou samočinnou převodovkou s možností ručního řazení.

V rámci využití manuálního režimu bychom však ocenili rychlejší reakci převodovky na řidičův pokyn při změně jednotlivých rychlostních stupňů.

Oproti ostatním modelům se varianta V8 standardně nabízí s osmnáctiplacovými koly, dalším odlišovacím prvkem je i maska chladiče s chromovaným rámečkem.

Interiér poskytuje posádce opravdu vynikající komfort, ocenili jsme elektricky nastavitelná přední sedadla, která neunaví ani při delším cestování.

Jako balzám na duši působí audiosouprava se systémem Dolby surround, jejíž perfektní zvuk subjektivně řadíme mezi špičku na současném trhu automobilových audiosystémů. Nové Volvo jsme rovněž vyzkoušeli i v terénu.

Mimo zpevněné komunikace je zapotřebí brát v úvahu omezenou světlou výšku vozu a s ní úzce související omezené křížení náprav. S vozem jsme však nejezdili pouze na polních cestách, ale také v náročnějším terénu, kde nás nikdy nepřivedl do nesnází.

Pohon všech kol je zajišťován elektronicky pomocí spojky Haldex, přenos točivého momentu na jednotlivá kola probíhá velmi plynule a řidič ho prakticky nemá možnost zaznamenat.

Zajímavou informací je bezesporu spotřeba pohonných hmot, jejíž kombinovaná hodnota se po týdenním testování ustálila na 13,8 l/100 kilometrů.

Volvo XC90 V8 potvrdilo své kvality zejména vynikajícím zpracování, výkonným motorem a v neposlední řadě také jistou dávkou severské originality.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo XC90 V8

Motor

Zážehový osmiválec o zdvihovém objemu 4414 ccm. Nejvyšší výkon 232 kW při 5850/min. Největší točivý moment 440 N.m při 3900/min.

Převodné ústrojí

Pohon všech kol – spojka Haldex. Šestistupňová samočinná převodovka.

Karoserie

Samonosná.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva 13,3 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 285,7 cm. Celkové vnější rozměry 479,8/189,8,4/178,1 cm. Palivová nádrž 80 l.

Základní cena

1 997 000 Kč

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -