Peugeot 407 SW 1.6 HDI - 1200 kilometrů na plnou nádrž (TEST)

Testy
06.06.2005

F T G

Peugeot 407 SW 1.6 HDI - 1200 kilometrů na plnou nádrž (TEST)

V dnešní bohaté nabídce kombíků na našem trhu rozhodně nelze přehlédnout Peugeot 407 SW. Jeho skutečně originální karosérie má řadu prvků, které může konkurence jen tiše závidět. Na první pohled celkem neobvykle velký otvor pro přívod vzduchu.....

 

Na první pohled celkem neobvykle velký otvor pro přívod vzduchu, dlouhé převisy karosérie nebo atraktivní záď s ostře lomeným sloupkem a svažující tvarem jenom zdůrazňují sportovní vzhled tohoto modelu.

Každého asi zaujme prosklená panoramatická střecha, táhnoucí se od horního rámu předního skla až za hlavy cestujících na zadních sedadlech. Pomocí elektrického tlačítka lze velmi jednoduše vysunutím čalounění ze zadního prostoru prosklenou střechu částečně nebo úplně zakrýt.

Zajímavostí je, že právě tento originální prvek je součástí základní výbavy každého Peugeotu 407 SW. Již samotné označení automobilu SW (Station Wagon) napovídá, že jedním z hodnotících prvků bude také velikost zavazadlového prostoru.

Svým objemem 0,450 m3 sice nijak nevyniká, ale díky variabilitě sedadel lze využít i možnosti otevření okna pátých dveří pro nakládání, popřípadě snadno přizpůsobit zadní dělená sedadla tvaru konkrétního nákladu.

Velmi příjemné je tvarové řešení předních sedadel, která poskytují dobrý komfort a prostor i pro vyšší postavy.

Po usednutí posádka ocení líbivě řešenou a ovladači skutečně „nabitou“ přístrojovou desku. Díky použitému materiálu a celkovému provedení je bezesporu atraktivní, po seznámení s funkcí desítek tlačítek však poněkud komplikovaná.

Dobře si prostudovat manuál před první jízdou bude pro většinu řidičů právě tohoto vozu asi skutečně nutností.

V našem případě bylo testované provedení ve výbavě Executive, která má oproti základnímu modelu navíc tempomat, samočinné světlomety a stírače, elektrické ovládání zadních oken a sklápění vnějších zrcátek, dvouzónovou klimatizaci, výškové nastavování sedadla spolujezdce, vpředu i vzadu loketní opěrky a navíc věnec volantu a manžetu řadící páky v kůži.

Již po prvních kilometrech za volantem Peugeotu 407 se cítíte velmi příjemně, řízení funguje přesně a spolehlivě.

Podvozek je přiměřeně tuhý a běžné nerovnosti zvládá bez problémů, jeho nastavení však není vykoupeno sníženým komfortem cestování. Nevadí mu ani větší nerovnost na silnici po letošní zimě, i s tím si dobře poradí. Jízdní vlastnosti modelu 407 SW se od varianty sedan příliš neliší.

Do zatáček se atraktivní peugeot „vrhá“ s nutnou dávkou sebevědomí a i při jízdě na hranici adheze jsme zaznamenali přísně neutrální chování. Testované provedení poháněl vznětový čtyřválec o objemu 1560 cm3, který je standardně vybavený filtrem pevných částic.

Přestože jsme zejména z důvodů relativně malého objemu pohonné jednotky přistupovali k automobilu s jistým despektem, o to více nás moderní agregát HDI překvapil. Jeho 80 kW při 4000/min. v kombinaci s největším točivým momentem 240 N.m je zárukou opravdu příjemného svezení.

Důležitou roli bezesporu hraje i systém overboost, jenž pomocí plnicího tlaku turbodmychadla krátkodobě dokáže zvýšit točivý moment o dalších 20 N.m.

Pohonná jednotka překvapuje zejména solidním zátahem a to již od 1500 ot./min. a v neposlední řadě také spotřebou pohonných hmot, jejíž kombinovaná hodnota se ustálila na neuvěřitelných 5,2 l/100 km. Automobil vybavený tímto motorem své majitele potěší nejen dojezdem přes 1200 kilometrů na plnou nádrž, ale i při placení povinného ručení.

Další předností právě tohoto modelu je tedy bezesporu jeho hospodárný provoz. Pokud řešíte otázku jaké auto si vybrat, pro pohodlné a úsporné cestování může být náš test i návodem pro případnou volbu.

Druhým hlediskem často bývá vlastní pořizovací cena. Z tohoto pohledu ale Peugeot nepatří mezi laciné značky, v případě originálního modelu 407 SW však bezesporu nabízí odpovídající protihodnotu.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 407 SW 1.6 HDI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 4000/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Lichoběžníková konstrukce vpředu, víceprvková vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech.

Karoserie

Samonosná.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 192 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 7,0/4,6/5,5 l/100 km.

Základní cena 407 SW s 1.6 HDI (Cena testovaného provedení)

749 000 Kč (794 000 Kč)

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -