Toyota Land Cruiser 3.0 D - to pravé do terénu (TEST)

Testy
06.05.2005

F T G

Toyota Land Cruiser 3.0 D - to pravé do terénu (TEST)

Hned na první pohled je jasné, že nová Toyota Land Cruiser 3.0 D – 4D Sol po určitých úpravách snad nejvíce nadchne na expedici, třeba v poušti nebo v horách. Kdo do ní ale usedne v městském provozu rychle zjistí, že nabízí komfort srovnatelný s pohodlnou limuzínou.

 

Land Cruiser se vyrábí již 51 let a postupně si získal velmi dobré jméno prakticky na celém světě.

Představený model je již desátou generací a poskytuje řidiči dokonalou kontrolu nad vozidlem prakticky ve všech situacích.

Díky tradičnímu stálému pohonu všech kol je vybaven centrálním diferenciálem s omezeným prokluzem, elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu a novou manuální šestistupňovou převodovkou s přímým řazením.

Měnit něco uvnitř tohoto modelu ani nebylo nutné, protože tento vůz již tradičně nabízí vysoký standart komfortu a bezpečnosti.

V příplatkové výbavě za pozornost především stojí In Car Entertainment systém (ICE), který obsahuje dvě LCD obrazovky, DVD a připojení na Playstation.

Samozřejmostí u tohoto modelu je plné elektrické ovládání a seřizování všech mechanicky pohyblivých částí stejně jako kožené provedení prakticky v celém interiéru.

Díky přídavným sedadlům může v tomto automobilu cestovat až osm osob.

Největší inovací u představeného modelu je zejména silný a hospodárný motor nové generace 3.0 D-4D Common Rail.

Jeho výkon dosahuje 122 kW při 3400 /min a točivý moment byl zvýšen na 410 N.m od 1800 do 2600/min.

Právě tyto parametry ocení uživatel zejména při vyjížďce do těžkého terénu. Kapalinou chlazený vznětový řadový čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 2982 ccm je přeplňován turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu a vysokotlakovým vstřikováním paliva common rail.

Pochopitelně, že jízdní vlastnosti podstatně ovlivňuje také konstrukční řešení podvozkové části.

Zatím co vpředu jsou kola nezávisle zavěšená na masivních dvojitých trojúhelníkových ramenech, vzadu nechybí čtyřprvkový závěs.

O jízdní pohodu se vpředu i vzadu starají vinuté pružiny a teleskopické tlumiče.

Kotoučové brzdy na všech kolech mají vnitřní chlazení, nechybí systémy ABS s EBD a BA.

Většinu majitelů off roadů obvykle také zajímá spotřeba jejich věčně „žíznivých“ miláčků. Také to je u tohoto vozu rozhodně příjemným překvapením.

Spotřeba paliva podle EU (město/mimo město/kombinovaná) je 11,0/7,9/9,1 litrů na 100 kilometrů a to jsou hodnoty, kteří mnozí jistě ocení.

Stejně zajímavé je zrychlení z O na 100 km/hod za 11,2 s nebo maximální rychlost 175 km/hod.

Vzhledem k celkové hmotnosti 2850 kilogramů se opět jedná o údaje, které hovoří sami za sebe.

Tým Autoindex.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Toyota Land Cruiser 3.0 D

Motor

Vznětový řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 2982 ccm. Nejvyšší výkon 122 kW při 3400 ot. /min. Největší točivý moment 410 N.m při 1800 – 2600 ot./min.

Převodné ústrojí

Stálý pohon všech kol. Šetistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 175 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 11/7,9/9,1 l /100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 279 cm. Celkové vnější rozměry 485/187,5/190,5 cm. Palivová nádrž 87 l.

Cena

1 509 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Toyota
Model:Land Cruiser
Karosérie:Terénní vůz
Motor:3.0D-4D
Palivo:nafta
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -