Nový Peugeot 208 a Peugeot 2008 – další krok k ekologičtější jízdě

Novinky
08.12.2019

F T G

Nový Peugeot 208 a Peugeot 2008 – další krok k ekologičtější jízdě

V říjnu letošního roku představil francouzský výrobce zcela nový Peugeot 208 s benzinovým, naftovým a elektrickým motorem. Tento model navazuje na své předchůdce dvojkové řady, kterých se prodalo po celém světě téměř 22 milionů kusů. Připomeňme například Peugeot 205 (1983), oblíbenou 206 (1998), provedení 207 (2006) a poslední model 208 z roku 2012.

Současná novinka má výrazný design a sportovnější vzhled, dostala úspornější a ekologičtější pohony a mnoho pokrokových technologií. Na zcela nový vůz navazuje i další automobil z kategorie SUV, Peugeot 2008, který se poprvé ve světové premiéře představil koncem letošního listopadu i v České republice. Zahájení prodeje očekáváme již začátkem příštího roku.

Parádní městský hatchback 208

Nízký a elegantní tvar s delší kapotou a čistými sportovními liniemi nové dvěstěosmičce hodně sluší a zaujme na první pohled. Navíc okenní lišty, lemování podběhů kol nebo originální hliníková kola tento dojem ještě umocní. Rozhodně se nám nová generace, která je nyní delší, nižší a širší než jeho předchůdce líbí. Současná délka je 4055 mm, šířka i se zrcátky 1960 mm a výška 1430 mm. Výrobce také uvádí rozvor 2540 mm a poloměr otáčení 5,2 metrů, což uživatelé ocení zejména v městském provozu. Tento až pětimístný automobil má zavazadlový prostor 265 litrů a dalších 44 litrů pod podlážkou, po sklopení zadních sedadel naroste jeho objem na slušných 1163 litrů.

Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okno téměř vyrovnané se zadním podběhem kol. Předek kombinuje stylové prvky ve spodní části a světelný podpis se třemi drápy ve světlometech Full LED podle zvoleného stupně výbavy. Totéž platí i o mřížce chladiče s logem značky, která bude vyráběna ve třech verzích podle konkrétního provedení. Vzadu najdeme typický černý pás, který vede přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojuje postranní světla opět tvořená třemi drápy, která svítí ve dne i v noci. U nejvyšší výbavy je dokonce zdvojená chromovaná koncovka výfuku. V nabídce je mimo standardních odstínů karoserie a černé střechy Black Diamond také nový metalický odstín žlutá Faro, třívrstvá modrá Vertigo a červená Elixir s barevným vrchním lakem.

Novinka je nabízena ve čtyřech úrovních výbavy Like, Active, Allure a GT Line, další doplňky si nový majitel může vybrat z bohaté nabídky příslušenství. V interiéru najdeme příjemná sedadla, verze konkrétního provedení sedáků je opět daná úrovní výbavy. Dobře hodnotíme použité materiály, které jsou na první pohled kvalitně zpracované a nepůsobí nijak lacině. To platí nejen o přístrojové desce, ale i středovém tunelu nebo výplních dveří. Pozice řidiče především záleží na nastavení sedáku a volantu vzhledem k umístění přístrojového štítu a výšky jeho postavy. Nechybí odkládací schránky a také displej multimediálního systému, který dominuje v horní části středového panelu a je velmi dobře čitelný a ovladatelný.

Motorizace a technologie

Nový Peugeot 208 používá výhradně spalovací pohonné jednotky poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro zážehové a Euro 6.d-temp pro vznětové motory.  Z benzínových tříválcových agregátů o objemu 1.2 l si lze vybrat mezi provedením PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5, PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s  automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Další možností je motor PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, který se dodává výhradně s nejvyšší výbavou. V současné nabídce je také úsporný dieselový čtyřválec o objemu 1,5 l BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6. Vůz je postaven na platformě nové generace CMP, která je modulární z hlediska rozměrů a variant použitých motorů. Díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice, menšímu valivému odporu nebo optimalizaci hnacího ústrojí pomáhá platforma CMP snižovat spotřebu a emise.

Představený vůz přichází se zcela novou generací uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit. V jízdní praxi to znamená, že veškeré informace jsou umístěné v zorném poli řidiče. V závislosti na úrovni výbavy jsou v centrální části nad přepínači na dotykovém displeji v provedeních 5, 7 nebo 10 palců dostupné prakticky všechny nezbytné informace. Další jsou zobrazovány ve formě hologramu přímo v zorném poli řidiče. Atmosféru v kabině dolaďuje LED osvětlení v osmi barevných odstínech. Peugeot 208 je dnes také vybaven nejmodernějšími asistenčními systémy, které přispívají k vyšší bezpečnosti během jízdy. Jmenujme alespoň adaptivní tempomat, Lane Positioning Assist, aktivní systém sledování mrtvého úhlu nebo navigace 3D s hlasovým ovládáním a integrovanou mapou Evropy.

Nejlevnější Peugeot 208 ve výbavě Like s motorem 1.2 Pure Tech 75 MAN5 lze pořídit v rámci akční ceny již za 295 000 Kč. Tento základní model již má například šest airbagů, tempomat, manuální klimatizaci a v neposlední řadě i základní i-Cockpit s moderními ovladači. Pokud zákazník zvolí model 208 ve výbavě Allure 1.2 PureTech 100 EAT8 tak ten v současnosti lze pořídit díky akční ceně za 453 000 Kč. Ještě o deset tisíc levnější je ve výbavě Allure verze s naftovým  motorem 1.5 BlueHDi 100 MAN6. Ceny vozů Peugeot 208 se v nejvyšší výbavě GT Line pohybují okolo půl milionu korun a jedná se o skutečně nadstandardní výbavu v tomto segmentu.

Elektrický Peugeot e-208

V příštím roce se rozšíří nabídka dvěstěosmičky i o elektrickou verzi s motorem o výkonu 100 kW a s točivým momentem 260 Nm. V rámci tří režimů řízení lze volit ekologický dojezd, jízdu s optimálním komfortem pro každodenní používání nebo tzv. sport režim, kde je prioritou výkon se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,1 sekund. K dispozici budou dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie. První z nich je mírný, podobný jako při jízdě vozu se spalovacím motorem, druhý pro brzdění řízené pedálem akcelerace. Tento vůz nabídne nejlepší tepelný komfort díky tepelnému čerpadlu a automatickému nastavení teploty v kabině při zachování dojezdu. Baterie o objemu 220 litrů jsou uloženy pod podlahou, a tak je prostor v kabině i v zavazadlovém prostoru stejný jako u klasické verze.

Peugeot e-208 je vybaven velkokapacitní baterií 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny usnadňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 procent její kapacity. Nabízí tři způsoby nabíjení.

První přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití přes speciální zásuvku pomocí kabelu, který je součástí výbavy vozu. Další možností je pomocí Wall Boxu do úplného nabití za 5 hodin a 15 minut při použití třífázového proudu 11 kW, za 8 hodin v případě jednofázového proudu 7,4kW. Třetí způsob je použití veřejné nabíjecí stanice. Zde regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 procent kapacity za 30 minut. Podrobnější informace přineseme při brzkém uvedení této novinky s elektrickým pohonem na náš trh.

Nová generace SUV Peugeot 2008

Tento zcela nový vůz plně nahradí současný prodejně velmi úspěšný model Peugeot 2008. Pro jeho výrobu byla opět použita platforma CMP nové generace a tento výrazně ekologičtější model 2008 bude k dispozici s elektrickým, benzinovým nebo naftovým motorem. Novinka je nyní dlouhá 4,3 metry s rozvorem 2,6 metrů, což představuje výrazný nárůst oproti jeho předchůdci. Díky tomuto nárůstu rozměrů nabídne nejen více místa na zadních sedadlech, ale také prostornější zavazadlový prostor o objemu 434 litrů. Po sklopení zadních sedáků navíc vznikne zcela rovná plocha, což řada uživatelů jistě ocení.

Představené nové SUV s výrazně elegantním vzhledem je vybaveno pokrokovou generací interiéru Peugeot i-Cockpit a nabídne podle stupně výbavy řadu moderních asistenčních systémů řízení. Nový Peugeot 2008 má být v prodeji na českém trhu již od ledna 2020 a podle informací dovozce do České republiky se mají motoristé určitě na co těšit. Po uvedení do prodeje budeme o této zajímavé novince podrobněji informovat a další poznatky o jízdních vlastnostech přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -