Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line – špička ledovce v segmentu středních SUV

Testy
04.11.2019

F T G

Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line – špička ledovce v segmentu středních SUV

Druhá generace Volkswagenu Tiguan nemá výraznější chyby a právem tak dominuje v rámci své třídy. Pokud navíc zvolíte špičkovou variantu R-Line, nemusíte se obávat ani konzervativně pojatého designu základního provedení. Testovaný vůz s nejvýkonnějším motorem je toho jasným důkazem.

Současná generace Volkswagenu Tiguan dospěla a přináší i plnohodnotné pětimístné provedení. Zákazníci si mohou vybírat v rámci široké nabídky různých kombinací. Nechybí varianty s pohonem přední nápravy i 4x4. Oproti mainstreamové konkurenci navíc nabízí i výkonné motory. Příkladem může být dvojitě přeplňovaný turbodiesel, kterým byl vybaven i námi zkoušený vůz.

Konvenční design a R-Line?

Druhá generace Tiguanu pochopitelně navázala na styl posledních Volkswagenů, a přestože od poslední modernizace uběhl již nějaký čas, design tohoto automobilu prakticky nestárne. Karosérie působí velice uhlazeným dojmem a i přes delší rozvor se stále chlubí kompaktním dojmem. Je to dáno zejména nižší a širší karosérií v porovnání s předchozím provedením. Právě nižší karosérie zlepšuje aerodynamiku vozu, což je v praxi znát zejména ve vyšších rychlostech na dálnici. Zajímavostí rovněž je nedávný příchod větší varianty Allspace.

Celkový dojem z exteriéru je perfektní. Ostře laděná karosérie s širokou základnou není sice ve standardním provedení kdovíjakým lákadlem, na druhou stranu bude působit moderně ještě pěknou řádku let. Pokud chcete výstřední vůz, doporučujeme zvolit námi testovanou variantu R-Line. V tomto případě není o emoce nouze. Ale pěkně popořádku.

Sympatický je na Volskwagenu Tiguan fakt, že se nabízí s několika výbavovými pakety. K dispozici je klasická silniční verze, nechybí ani automobil s příplatkovým Offroad paketem. Ten má například nárazníky umožňující lepší nájezdové úhly. Testovaná varianta R-Line zase láká na výrazný design, který vozu přidává určitou míru jedinečnosti. V případě Volswagenu Tiguan právě tento paket mění konzervativní vzhled na provokativní pojetí. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu.

Zajímavostí testovaného Tiguanu 2.0 BiTDI 4Motion s výbavou R-Line je navíc její speciální varianta Black Style. Její součástí je řada černě lakovaných doplňků a prodává se s bílou nebo černě lakovanou karosérií. Nutno dodat, že testovaný Tiguan v bílém provedení vypadá skvěle. Bílá barva opticky vůz zvětšuje a zároveň je velice praktická. Perfektně s ní navíc korespondují příplatková černá dvacetipalcová kola. Black Style dále zahrnuje upravené nárazníky a rozšíření bočních prahů a blatníků. Efektně také působí R-Line spoiler pátých dveří.

Interiér má řadu kvalitních materiálů a chlubí se moderním ztvárněním. Dominantou je rozměrný displej na středovém panelu. Lesklá obrazovka příplatkového systému Discover Pro se ovládá výhradně dotykově a nemá žádné hardwarové ovladače. Zejména při jízdě to poněkud komplikuje samotné ovládání multimediálního systému. Na druhou stranu musíme pochválit perfektní grafiku, která nemá příliš mnoho konkurentů. Menu je navíc přehledné a intuitivně nastavené.   

Volant R-Line má sportovní vzhled a skvěle padne do ruky. Digitální přístrojový štít Active Info Display má zhruba dvanáct palců a poskytuje velkou míru individuálního nastavení. Pochvalu zaslouží také prostorná kabina a skvěle tvarované sedadla. V případě námi testovaného vozu nechyběly prvky, jako například vyhřívání zadních sedadel či nastavení teploty vzadu. Prosklená střecha navíc skvěle prosvětluje interiér čalouněný černou kůží. Zavazadelník má objem 615 litrů avšak pouze v případě maximálního posunutí zadních sedadel vpřed. Právě variabilita zadních sedadel zaslouží velkou pochvalu.

Dvě turba a TDI

Zlatý hřeb testovaného Tiguanu je bezesporu dvojitě přeplňovaný turbodiesel 2.0 BiTDI. Kdo chce jezdit dynamicky a zároveň úsporně, neměl by tuhle motorizaci přehlížet. Nejvyšší výkon činí solidních 176 kW při 4000 ot/min. Maximální točivý moment 500 N.m pak vrcholí v rozmezí 1750 – 2500 ot/min. Špičkovou motorizaci dostanete pouze v kombinaci s pohonem všech kol 4Motion a dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG.

Okamžitě po nastartování překvapí nízká hladina hlučnosti pohonné jednotky a v neposlední řadě také velice kultivovaný projev. Není se co divit, vstřikování common-rail a také dvojice vyvažovacích hřídelů skvěle odvádějí svoji práci. Po rozjezdu si všímáme hladkého nástupu síly bez jakéhokoli škubání a rušivých elementů. Při razantní akceleraci motor skvěle zatahuje i ve vyšších rychlostech a svojí dynamikou nemá na našich silnicích příliš mnoho konkurentů.

Ať již jedete s plně obsazeným vozem, po rovině nebo do stoupání, motor má síly na rozdávání. To vše navíc doprovází příjemný akustický projev a to i ve vyšších otáčkách. Avšak i při jízdě dálniční rychlostí 130 km/h točí motor příznivých 2050 ot/min. Automatická převodovka si s motorem dobře rozumí. Řadí rychle a velice intuitivně. Pro rychlé podřazení je nutné o něco více sešlápnout plynový pedál, což vyžaduje chvíli zvyku. S dynamickou jízdou tedy lépe koresponduje manuální režim převodovky prostřednictvím řazení pádly pod volantem. Pochvalu si zaslouží hladké rozjezdy například při popojíždění v zácpách.

A jak je na tom motor se spotřebou pohonných hmot? V kombinovaném režimu jsme jezdili za 6,5 l/100 kilometrů, dálniční jízda pak zvýšila apetit na 6,7 l na sto kilometrů. Při snaze o úspornou jízdu není problém atakovat šestilitrovou hranici. Městský provoz pak znamená odběr 7,5 l z nádrže každých 100 kilometrů. To jsou skvělé hodnoty na výkonné SUV s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

Cestou necestou

Charakter podvozku poměrně výrazně ovlivnila dvacetipalcová kola námi testovaného vozu. Velká kola samozřejmě částečně zhoršují jízdní komfort, zato na kvalitních silnicích jsme ocenili perfektní stabilitu optimálně naladěného podvozku. To platí především pro jízdní režim Sport. Právě adaptivní tlumiče DCC umožňují změnit jízdní charakter vozu stiskem tlačítka. Lze měnit i účinnost posilovače řízení, reakci plynového pedálu a v neposlední řadě i převodovky.

Další vychytávkou u varianty s pohonem všech kol je, že si otočným ovladačem můžete zvolit jeden ze tří módů nastavení elektronických asistentů - jízda v terénu, na sněhu nebo na silnici. Jasně, auto do terénu to není, ale jízdy mimo zpevněné komunikace se rozhodně nezalekne. Navíc se nám líbí účinné odhlučnění podvozkových prvků. Přestože posilovač řízení příliš zpětné vazby nenabízí, řízení působí příjemným dojmem a je relativně citlivé. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Velmi dobře se také dávkují.

Resumé

Volskwagen Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion ve výbavě R-Line představuje atraktivní dynamicky laděné SUV do nepohody. Skvěle jezdí, poskytuje slušný komfort, má kvalitní interiér a nejmodernější elektronické prvky. Potěší rovněž příznivou ekonomikou provozu, přestože pořizovací cena rozhodně není nejnižší. Náročným uživatelům, kteří nepotřebují rozměrný Touareg, můžeme tento špičkově vybavený vůz s klidným svědomím doporučit.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Volkswagen
Model:Tiguan
Karosérie:SUV
Motor:2.0 BiTDI 4Motion
Palivo:nafta
Rok výroby:2019
Technické parametry
Typ motoru:Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec
Válce:4
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:176/4000 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:500/1750 - 3000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:230 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:6,5 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:7,1 / 5,6 / 6,2 l
Velikost zav. prostoru:615 l
Objem nádrže:64 l
Pohotovostní hmotnost:1720 Kg
Nosnost:630 Kg
Základní cena:678 900 Kč (1,5 TSI ACT, Comfortline)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:N/A

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -