Peugeot 508 SW GT BlueHDI 180 EAT8 – stylově s celou rodinou

Testy
15.10.2019

F T G

Peugeot 508 SW GT BlueHDI 180 EAT8 – stylově s celou rodinou

Peugeot nedávno začal prodávat atraktivní kombík modelové řady 508. Jaké jsou jeho silné a slabé stránky a zda nabízí dostatek praktičnosti, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu. Vybrali jsme si to nejlepší – špičkové provedení GT s nejsilnějším naftovým motorem pod kapotou.

Peugeot se svým liftbackem 508 vnesl do segmentu střední třídy doslova svěží vítr. V době, kdy se většina automobilek soustřední zejména na SUV různých velikostí, Peugeot představil bezesporu nejstylovější vůz v této kategorii. Ačkoli jeho design a v neposlední řadě i jízdní vlastnosti přinesly spousty pozitivních ohlasů, praktické atributy nejsou zrovna jeho silnou zbraní. Provedení kombi má být samozřejmě prostornější variantou pro náročnější uživatele. 

Kompaktní kombi s mimořádnou originalitou

Nízká silueta nového Peugeotu 508 SW je mimořádně atraktivní a výsledkem je bezesporu jedno z nestylovějších kombi současnosti. Uprostřed mřížky sání se nachází logo lva a na kapotě pak označení 508. Mezi světlomety Full LED je jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. LED denní světla mají u vyšších verzí svislé tvarování a rámují celý předek vozu od světlometů až po mřížky sání vzduchu v náraznících. V rámci nižších úrovní výbav je pak tato vychytávka nahrazena plastovým páskem.

Ačkoliv má přední nárazník poněkud komplikované tvarování, k automobilu se hodí, stejně jako nízká kapota. Přední část působí dynamicky a líbí se nám její přechod ve sportovní boční linie, které dokončují špičkové vytvarování karoserie. Kombík na délku měří 4790 mm oproti 4750 milimetrů u varianty Fastback (liftback). Zajímavostí je, že ve srovnání s předchozí generací 508 SW je nový model kratší o 4 centimetry. Také rozvor měří o 24 milimetrů méně.

I varianta 508 SW působí velice kompaktním dojmem. Zajímavostí jsou poměrně užší boční prosklené plochy s bezrámovými dveřmi, tedy opět netradiční řešení, které v konečném důsledku zvyšuje atraktivitu. Litá kola o rozměru 18 palců  navíc pěkně zaplňují podběhy u námi testovaného vozu.

Karosérie má řadu prolisů, které ještě více zvýrazní naše provedení v šedé metalíze. Palec nahoru dáváme designérům za svažující se záď se zatmavenými koncovými světly. Samozřejmostí výbavy testované nejvyšší výbavy GT je Full LED technologie s typickými grafickými lvími drápy, jejichž svítivost se přizpůsobuje intenzitě okolního denního světla nebo tmě. Špičková výbava navíc přidává spoustu černě lakovaných ploch včetně vnějších zpětných zrcátek. Elegantně rovněž působí dlouhý zadní převis karosérie.

Prémiový interiér s důrazem na prostor?

Na velmi příjemných kožených sedadlech s nízkým ukotvením nás obklopuje kaskádovitá přístrojová deska a spousta špičkových materiálů. Příkladem je exkluzivní jemná kůže Nappa s prošíváním nebo prvky z pravého dřeva v kombinaci s lesklými detaily. Po celé kabině jsou rozmístěny praktické úložné prostory a nechybí ani čtyři zásuvky s USB vstupy a dalších několik 12V zásuvek. Jednu z nich najdeme i v zavazadlovém prostoru. Námi testovanému vozu nechybí ani panoramatické otevíratelné střešní okno a prémiová Hi-Fi soupravu prestižního výrobce Focal se špičkovým zvukem.

Řidič má před sebou digitální přístrojovou desku systému i-Cockpit s možností vlastní konfigurace. Samozřejmostí je malý kompaktní volant a v neposlední řadě také dotykový desetipalcový HD displej. Ten je dokonale zabudovaný do palubní desky a je téměř ve stejné výšce jako přístrojový panel. Jako u některých dalších modelů Peugeotu, také zde najdeme sedm chromovaných ovladačů ve tvaru klavírních kláves. Ty jsou výrazně začleněny do palubní desky a umožňují přístup k hlavním funkcím a nastavení jednotlivých systémů prostřednictvím dotykové obrazovky.

Zde lze ovládat nejen konfiguraci prostředí, zejména parametry zvuku audiosoustavy, ale také intenzitu jasu a barvu displejů, nebo třeba vícebodové masážní funkce příjemných sedadel. Hned vedle voliče automatické převodovky se nachází kolébkový ovladač jízdních režimů. K dispozici je normální režim, sportovní, komfortní a ekonomický.

Nejvíce nás ale u této novinky zajímal zavazadlový prostor a obecně praktická stránka testovaného kombi. Objem zavazadlového prostoru (pod roletou) činí 530 litrů, což je o 40 litrů více, než v případě varianty liftback. Jeho využitelnost je pochopitelně na daleko lepší úrovni, zavazadla můžou navíc přesahovat i nad úroveň stažené rolety kufru. Po sklopení zadních sedadel do modelu 508 SW naložíte až 1780 litrů nákladu.

V porovnání s hlavními konkurenty se Peugeot těmito parametry pohybuje někde v průměru. My jsme však ani nečekali, že by se pustil právě v této oblasti do boje. Dobrou zprávou je především skvělá využitelnost zavazadlového prostoru a to i přes fakt, že sklopením opěradel zadních sedadel rovnou plochu nevytvoříte. Oceňujeme zejména pravidelný tvar kufru a v neposlední řadě také relativně nízko umístěnou nakládací hranu. Zavazadelník má navíc spousty háčků nebo pružný popruh na fixaci drobného nákladu. Na přání můžete mít i kolejnice pro posun kotvících prvků. Pod podlahu se navíc vejde rezerva.

A jak je to s prostorem na zadních sedadlech? Oproti liftbacku cestující získávají více místa nad hlavou, což je velmi dobrá zpráva. Osoba průměrného vzrůstu se tedy na zadní sedadla pohodlně usadí s dostatečnou prostorovou rezervou nejen v oblasti hlavy, ale také dolních končetin. Bravo!

V základní výbavě testované varianty GT je k dispozici kromě adaptivního tempomatu i systém nočního vidění. Nechybí ani asistent pro sledování mrtvého úhlu, pozornosti řidiče nebo třeba automatické přepínání dálkových světel, elektronicky nastavitelná a vyhřívaná sedadla či adaptivní tlumiče. Za tyto prvky u konkurence většinou připlácíte.

Nejsilnější turbodiesel v nabídce a agilní jízdní vlastnosti

Vrcholný vznětový čtyřválec modelové řady 508 nese označení BlueHDI 180 a chlubí se zdvihovým objemem 1997 cm3. Motor disponuje nejvyšším výkonem 130 kW při 3750 ot/min a největším točivým momentem 400 N.m při 2000 ot/min. Dynamika motoru je na velmi slušné úrovni a zaručuje bezpečnou jízdu prakticky při jakékoliv situaci. Motor je navíc příjemně tichý a kultivovaný, kabina je ke všemu dostatečně odhlučněná, a to i při svižném dálničním tempu.

Pohonná jednotka je spojena výhradně s osmistupňovým automatem EAT8, který testovanému liftbacku zaručuje skvělý jízdní komfort a v neposlední řadě i ekonomický provoz. V praxi musíme automatickou převodovku pochválit za hladký projev a intuitivní chování. Při dodržování rychlostního limitu na dálnici točí motor jen 1800 otáček, což se podepisuje na nízké úrovni hluku (i přes bezrámová okna) a také spotřebě. Automat EAT8 však příliš nekoresponduje s ryze sportovní jízdou, i když převodovce samozřejmě nechybí pádla pod volantem pro manuální řazení. Není ale čeho litovat, kvůli řezání zatáček si zákazníci turbodiesel nepořizují.

Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybovala kolem 6,3 l/100 km. Při defenzivní jízdě po běžných silnicích však není problém snížit spotřebu pod šestilitrovou hranici. Na dálnici a ve městě pak Peugeot 508 spotřeboval kolem 6,7 l/100 km. To jsou příjemné hodnoty.

Testované kombi se na silnici chová velice podobně jako liftback. Díky sofistikované zadní víceprvkové nápravě se i při rychlém průjezdu zatáčkou drží asfaltu jako přibitý a dodává tak řidiči slušnou dávku sebevědomí. O přední nápravu se pak stará standardní McPherson. Adaptivní příplatkové tlumiče se dokáží přizpůsobit jízdnímu charakteru i kvalitě silnice a navíc nabízí skvělý jízdní komfort. Částečný náklon karosérie v zatáčce však nikterak nedegraduje přilnavost vozu. Jednotlivé jízdní režimy lze ovládat kolébkovým ovladačem na středovém panelu. Rozdíly v nastavení různých módů ale nejsou příliš výrazné. Peugeot 508 SW tak stále ctí určitý kompromis mezi agilitou a komfortem. Aktivací konkrétního módu ho pouze lehce nasměrujete k sportovnímu nebo naopak komfortnímu nastavení.

Posilovač řízení je poměrně účinný, stále je však cítit solidní zpětná vazba od předních kol v porovnání s modely 3008 a 5008. Ve sportovním režimu  posilovač relativně dost ztuhne, na citlivosti řízení však příliš nepřidá. Brzdy fungují velice dobře, jejich účinek nevadne ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.

Resumé

Peugeot 508 SW GT BlueHDI 180 EAT8 je praktičtější než liftback a zároveň vypadá stále skvěle. Na prostorného premianta střední třídy si rozhodně nehraje, umí ale zaujmout především mimořádným stylem a jízdními vlastnostmi. Pochvalu také zaslouží skvěle zpracovaný interiér a solidní jízdní komfort. Pokud nepotřebujete kdovíjaký zavazadelník a příliš místa na zadních sedadlech, tenhle kombík vás rozhodně nepřestane bavit.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:508 SW
Karosérie:Kombi
Motor:Blue HDI 180 EAT8
Palivo:nafta
Rok výroby:2019
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1997 ccm
Nejvyšší výkon:130/3750 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:400/2000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:231 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,4 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:5,0 / 3,9 /4,3 l
Velikost zav. prostoru:530 l
Objem nádrže:55 l
Pohotovostní hmotnost:1615 Kg
Nosnost:531 Kg
Základní cena:770 000 Kč (ACTIVE, BlueHDI 130k EAT8)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:940 000 Kč (ALLURE, BlueHDI 180k EAT8)

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -