Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech (TEST)

Existuje jen velmi málo automobilů, se kterými lze na silnici "pokořit" téměř většinu ze současné automobilové produkce. Mezi tyto vozy však rozhodně patří nabroušený model Audi A3, jenž je v kombinaci s revoluční samočinnou převodovkou DSG a výkonným zážehovým šestiválcem 3.2 zárukou opravdu jedinečných jízdních zážitků.

Vůz již na první pohled charakterizuje agresivní červený lak, devítipaprsková sedmnáctipalcová litá kola a sportovní paket S-Line.

Po usednutí za volant zaujmou sedadla v efektní barevné kombinaci, nabízející solidní boční vedení. Příplatkový navigační systém ještě více umocňuje příjemný dojem z celkového ztvárnění interiéru.

Model A3 rozhodně není na trhu žhavou novinkou, již několikrát jsme měli možnost ověřit si jeho vynikající jízdní vlastnosti, které ještě více podtrhuje systém stálého pohonu všech čtyř kol - quattro.

Autodrom v Sosnové dokonale potvrdil jízdní kvality

To nejzajímavější se však skrývá pod kapotou tohoto krasavce v podobě zážehové pohonné jednotky o zdvihovém objemu 3189 cm3, která nabízí nadprůměrný výkon 184 kW při 6300 ot./min. Připomeňme, že obdobný hnací agregát pohání i luxusní model A8 a nutno podotknout, že z něj rozhodně nečiní dynamicky průměrný dopravní prostředek.

Testovaný model A3 je v kombinaci s tímto motorem opravdovou zbraní, jenž zvládá sprint z 0 na 100 za vynikajících 6,4 s. Při našem redakčním testu se mnoho řidičů po přečtení označení motorizace na pátých dveřích automobilu dobrovolně vzdávalo jakéhokoli pomyslného souboje právě s tímto prezentovaným vozem.

Není se co divit, vždyť maximální rychlost výrobce udává hodnotou 250 km/h, špičková je rovněž poměrová charakteristika 8,3 kg/kW.

Nejen řidič luxusního vozu Saab 9-5 vybavený přeplňovanou výkonnou jednotkou o objemu 2.3 l, který chtěl zabránit našemu předjetí razantní akcelerací musel akceptovat vynikající výkonový potenciál, jenž v sobě skrývá atmosférický motor "átrojky" s největším točivým momentem 320 Nm při 2500-3000 ot./min.

Potencionální uživatelé jistě ocení řazení jednotlivých rychlostí šestistupňové převodovky rovněž pomocí voličů umístěných pod volantem.

Zajímavostí je i možnost rychlého startu, jenž byla poprvé použita u modelu TT. Vyřazením ESP z činnosti a posunutím ovladače samočinné převodovky na sportovní režim S lze dosáhnout tzv. launch control. Povolením brzdového pedálu ovládaného levou nohou spolu s vytočeným motorem dochází k efektivní akceleraci bez nežádoucího prokluzu kol.

Pochvalu si také zaslouží samočinná dvouspojková převodovka DSG, která řadí opravdu plynule, mění se pouze otáčky hnacího agregátu. Ke sportovním vlastnostem rovněž přispívá relativně tvrdé nastavení podvozkových prvků.

Zaznamenali jsme zhoršenou přilnavost na mokrém povrchu pravděpodobně způsobenou pneumatikami Pirelli P Zero Rosso. Automobil byl za daných podmínek značně nedotáčivý, k celkovému charakteru testovaného vozu by se více hodilo spíše neutrální chování.

Při běžné jízdě si audi vystačí s 8 až 9 l na 100 km, nadprůměrné využívání dynamických vlastností má za následek zvýšení spotřeby vysokooktanového benzinu až na 14 l/100 km.

Dynamický potenciál, sportovní charakter a precizní dílenské zpracování avizovaného vozu bezesporu ocení každý potencionální zájemce, který bude ochoten akceptovat vyšší pořizovací cenu 1082 000 Kč.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Audi A3 Ambition 3.2 DSG Quattro

Motor

Zážehový šestiválec o objemu 3189 ccm, vrtání x zdvih 84 x 95,9 mm. Kompresní poměr 11,3 : 1. Nejvyšší výkon 184 kW při 6300/min. Největší točivý moment 320 N.m při 2500 ot./min.

Převodné ústrojí

Stálý pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka s možností ručního řazení.

Podvozek

Vpředu nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu víceprvkové. Kotoučové brzdy na všech kolech. Pneumatiky Perelli P Zero Rosso 225/45 ZR17.

Karoserie

Samonosná, pětidvéřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 13,8/7,5/9,9 l/100km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2578 mm. Celkové vnější rozměry 4203 x 1765 x 1421 mm. Pohotovostní/celková hmotnost 1525/2085 kg. Objem palivové nádrže 55 litrů.

Cena základního provedení (Základní cena testovaného vozu)

1 082 000,- Kč (1 325 219,- Kč)

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Kvalitní díly.cz -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Citroen -
  • Janovapec -